Google

אברהם אריאל - המוסד לבטוח לאומי

פסקי דין על אברהם אריאל | פסקי דין על המוסד לבטוח לאומי

1011/00 תק     23/03/2000




פשר 1011/00 דיור לעולה




בעניין:
דיור לעולה

ע"י ב"כ עו"ד
שלמה נס
מטעם הנאמן
נ ג ד
ע"י ב"כ עו"ד
ולרשטין ב"כ הכנ"ר

פרוטוקול
עו"ד נס הנאמן
עו"ד בר טוב
עו"ד בת שבע בר טוב בשם הכנ"ר
עו"ד חנה אזולאי בשם חוגי ידידות תל השומר.
עו"ד יואב סלומון בשם קמת
עו"ד איריס בורשטיין בשם מס קניה חיפה
ומר יואב אזולאי נציג מר קניה חיפה.
עו"ד רן גייסמר בשם אלקטרה.

עו"ד נס: מסתבן הסדר בקשר להשמשת מיזוג האוויר שהותקן ע"י קמת. חברת אלקטרה הסכימה להשמיש את המערכת.

עו"ד גייסמר: אמרנו וגם הבהרנו בכתב שאנו מוכנים שקמת תשמיש את המערכת. אנו מוכנים לסייע להם. אנו איננו צד בהתחייבות ולא נהפוך לצד. אמרנו מהסיבה הציבורית שמתעוררת שנעזור לקמת כמה שתדרש. איש שלנו היה בשטח המערכת עובדת. המערכת הופעלה ע"י האנשים שנמצאים בשטח. מה שעומד כרגע הוא הענין הכספי.
אמרנו שיש לנו כמה תנאים. אמנם יש חוב גדול שקמת חייבת לנו. יש תיק בהוצל"פ. אנו מוכנים שישולם לנו 100,000 ש"ח על חשבון החוב. ואת היתרה אנו מוכנים לקבל על דרך של המחאת חוב, בדרך של שיעובד. גם אם קמת תכנס לפירוק או לפשיטת רגל שהכסף הזה יובטח לנו.
כל הענין הוא שאנו לא הופכים לצד.

עו"ד סלומון: ענין העובדות כפי שאני מבין שהמערכת הופעלה, אבל בצורה פרטיזנית תוך עקיפת כל הבקרה. כעת אותם 100,000 ש"ח שחברי דבר עליהם שאמורים להשתלם ע"י הנאמן לאלקטרה ע"י קמת. אם מדובר באותו סכום שקמת צריכה להעביר לאלקטרה, יש פה בעיה.
חלק מהכסף צריך ללכת לאלקטרה, אבל חלק אני מבין שאלה גם עבודות אחרות. בית המשפט בהחלטה ראשונה החליט מה שצריך לעשות כדי להשמיש את המערכת.
מדובר בסכום של כ30,000 דולר. מתוך זה לאלקטרה מגיע מקמת 18,000 ש"ח.
הבנתי שמס קניה מוכן לדחות את התשלום עד לחלוקת דיבידנד. אם זה היה המצב אין לי בעיה עם זה. ולא יכול להיות בעיה עם זה. כעת מה שאני מבין שמס קניה כן הסכים זה לא דחית תשלום, אלא שמקמת ידרשו את התשלום מיד, אינני יודע איזה צעדים ינקטו בעקבות זה.

עו"ד בורשטיין: אין מניעה שהמערכת תופעל. מס קניה חיפה עומד להוציא לקמת שומת מס קניה בהתאם לממצאי החקירה שהופעלה נגד. ובכלל זה מתן הוראות. יתכן וינקטו הליכים פליליים נגד קמת. הנאמן אמר שהוא מתחייב שאם גיבוש הסדר הנושים וכאשר יהיה כזה הוא ישלם את מס הקניה בגין המערכת הספציפית בתל השומר קרן בתוספת הפרשי הצמדה וריבית וזאת על חשבון חובה של קמת למס קניה. תשלום זה יבצע במסגרת התשלום הראשון על פי הסדר.
ההתחייבות של הנאמן כפי שהציג אותה לא גורעת מהזכויות של מס קניה לשום את קמת ולנהל את הגביה. אין להשליך על פרויקטים של קמת לגבי מס קניה.

עו"ד נס: דבר ראשון שהשגתי במס קניה וזה היה התנאי הראשון שנשמיש את המערכת. מתוך התשלום שמגיע לנושים 53,000 ש"ח. זה מתוך הסדר הנושים למס קניה.
אלקטרה הסכימה לסייע לחברת קמת להשמיש את המערכת וביקשה שבאופן כללי שהחוב שקמת חבה לה ישולם ע"י הנאמן ולא ע"י קמת. מה שלא ידעתי קודם כן, יש סכום מסוים שאלקטרה צריכה לקבל עבור חלפים וזה מוסכם עליהם ועלינו. אלקטרה מבקשת כעת לקבל 100,000 שקל עכשיו והשאר אח"כ וזה הפער שנותר במחלוקת.
על חשבון החוב אני מוכן לשלם 30,000 דולר.

עו"ד סלומון: אני מבין שיש הסכמה עקרונית עם עו"ד נס, דיברתי אתו.
אנחנו טוענים שהסכום הזה הוא לא על חשבון החוב, הוא בעצם עבודה נוספת, צריך לעשות פעם שניה עבדוה שכבר נעשתה.
היה חשש שקמת חיבלה במערכת ולכן לא צריך לשלם פעמיים.
צריך להגיע להסכמה, עו"ד נס כשיחלק את הדיבידנד.

עו"ד גייסמר: אין הכרח לקנות אצל אלקטרה. אלקטרה בכלל אינה צד. הם רוצים את אלקטרה כיון שאלקטרה היא הגוף המקצועי בשטח זה. מצד שני הם אינם רוצים לשלם דבר. אלקטרה אינה צד לכל הענין הזה. המערכת פועלת.
בנושא של מס קניה. אנו חברה המקפידה מאד על מס קניה. החוק אומר אם ענו מפעילים את המערכת, מי שמפעיל אחראי על מס קניה. אחד התנאים שלנו שמס הקניה יוסדר.

באי כח בעלי הדין לרבות אלקטרה ומס קניה: מסכימים כדלקמן כדי לאפשר את הפעלתה התקינה של מערכת מיזוג האויר:
1. מתוך קופת ההסדר ישלם עו"ד נס סכום השווה ל40,000 דולר. סכום הזה ישולם על חשבון המגיע לקמת. לטענת קמת מגיע לה סכום זה או רובו תמורת הפעולות והחלקים הדרושים להפעלת המערכת כיום. לטענת הנאמן סכום זה ישולם על חשבון החוב המגיע לקמת ואין מגיע לקמת כסף עבור פעולות מיוחדות הקשורות בהפעלת המערכת. מחלוקת זו תשאר בשלב זה ללא הכרעה ,והסכמת הצדדים להסדר אינה מהווה הודאה בטענה כלשהי שמי מהצדדים.

2. מתוך הסכום של 40,000 דולר מורה בזה קמת לעו"ד נס לשלם סכום השווה ל 20,000 דולר לאלקטרה וזאת על חשבון סכומים המגיעים מקמת לאלקטרה. יתרת הסכום בסך 20,000 דולר תשולם לבנק לאומי סניף הנביאים בחיפה לזכות חשבון קמת באותו סניף.

3. נרשמה בפני
בית המשפט הסכמת נציגי מס קניה חיפה כי המערכת תופעל, וזאת כנגד הסכמתו של עו"ד נס לשלם סכום של 53,000 ש"ח למס קניה מהסכומים הראשונים אשר יגיעו לקמת במסגרת הסדר הנושים.
אין בהסכמת מס קניה כאמור משום ויתור על נקיטה בהליכים כלשהם כנגד קמת.

4. אלקטרה מסכימה כי תשתף פעולה עם קמת במסגרת ההסכם שבינה לבין קמת בהפעלת המערכת, וכן מסכימה אלקטרה שלאחר בדיקה על ידה תשא באחריות למערכת בהתאם להסכם שבינה לבין קמת, בתנאי שבדיקת המערכת לא תגלה פגם כלשהו שעלול היה להגרם ע"י הפעלת המערכת שלא באמצעות קמת.
5. כל הסכומים שישולמו כאמור, ישולמו בתוספת מע"מ כנגד חשבונית מס.

6. קמת ממחה בזאת לאלקטרה את זכויותיה כלפי דיור לעולה
עד לסכום של 210,000 ש"ח. המחאת חוב זו תרשם כשיעבוד אצל רשם החברות. אין בהמחאה זו כדי לשנות מהתשלומים אשר ישלם עו"ד נס במסגרת הסדר הנושים של דיור לעולה
.

החלטה
הנני מאשר את ההסדר האמור ומורה לעו"ד נס לפעול בהתאם לאמור בו.
ניתנה היום, ט"ז ב אדר ב תש"ס, (23 במרץ 2000), במעמד הצדדים.

דר' ג' קלינג
, שופט

עו"ד בת שבע בר טוב: למען הסדר הנני מבקשת כי ירשם ששתיקתי אינה מהווה נקיטת עמדה מטעם הכנ"ר לאשר נרשם מפי בעלי הדין.
1
בתי המשפט
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו

פשר 001011/00

בפני

כב' השופט דר' ג. קלינג

תאריך: 23/03/2000









פשר בית משפט מחוזי 1011/00 דיור לעולה נ' (פורסם ב-ֽ 23/03/2000)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים