Google

מדינת ישראל - בדר יצחק

פסקי דין על בדר יצחק

2492/00 פ     27/06/2001




פ 2492/00 מדינת ישראל נ' בדר יצחק




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט השלום ירושלים
פ
002492/00


לפני:
כבוד השופטת, שולמית דותן
ס.נשיא

תאריך:
27/06/2001





מדינת ישראל
בעניין:

המאשימה:

ע"י ב"כ עוה"ד



נגד




בדר יצחק

הנאשם:
עו"ד שנקולבסקי זכריה
ע"י ב"כ עוה"ד



ב"כ המאשימה מתמחה מיכל הרשלר
הנאשם בעצמו
ב"כ הנאשם עו"ד שנקולבסקי זכריה
נוכחים:


הכרעת דין


הנאשם שוטר ביחידת הפרשים של משטרת ישראל, מואשם בכך שביום 25.10.98 סמוך לשעה 13:30, בצומת שבאזור בית הקברות הצבאי האנגלי לבין המעונות בהר הצופים, הדרך הפונה לכביש מס' 1 וזו הפונה אל שי'ח ג'ראח, תקף את הגב' פועה הורוביץ (להלן: המתלוננת) בכך שנצמד אליה ודחף אותה עם סוסו עד שרגלו של הסוס עלתה על כף רגלה של המתלוננת וכשזו שאלה את הנאשם לסיבת התנהגותו, הכה אותה על פניה באמצעות רצועה המחוברת למושכות הסוס שהיו בידו.


מטעם התביעה העידו שלוש עדות, הוגשו תעודות רפואיות על החבלות שנגרמו למתלוננת, הוגשה הודעת הנאשם במשטרה וכן הוגשו תמונות המקום שבו אירע הארוע ותמונת הנאשם רוכב על הסוס (שהתברר כי סוסה היא) בתכוף לאחר הארוע.


הנאשם העיד מטעם ההגנה והיתה הסכמה בין המאשימה לנאשם לגבי עובדות הנוגעות לציוד שהיה ושלא היה בידי הנאשם ולגבי תנועות שעל הרוכב לעשות כדי לשלוט בתנועותיו של הסוס (עמ' 37 סיפא ועמ' 38).


למרות שבעדותו של הנאשם בחר לעתים שלא לאשר בתשובותיו שהארוע המתואר בכתב האישום הוא הארוע שבו היה מעורב עם המתלוננת (עמ' 33 ש' 25, עמ' 34 ש' 18) אין מחלוקת של ממש שמדובר בארוע שהנאשם והמתלוננת היו מעורבים בו. די אם יצוין שגם בא כח הנאשם בסיכומיו טוען: "הנאשם בהגינותו אף קשר עצמו לארוע בו נפגעה מפגינה...." וכן יצוין שהנאשם העיד על נפילת המתלוננת ועל היותו רכוב על הסוסה "נחמה" שתוארה על ידי כל העדים כ"סוס שחור עם כתם לבן על המצח" ואישר שהוא הרוכב על הסוסה המופיעה בתצלום ת/5 היא הסוסה נחמה ושנשאר במקום לאחר הארוע – מועד שמתאים לזמן הצילום של ת/5.


יתר על כן, הנאשם גם אינו מכחיש "שמפגינה" שהשתתפה בהפגנת הסטודנטים נפגעה וצעקה שנפגעה. אין כל מקוםלחשוב אפשרות שמא היה הנאשם מעורב בארוע עם אדם אחר זולת המתלוננת שלפני ונסיונו להתחמק מהודאה מפורשת שמדובר בארוע שאירע בינו ובין המתלוננת אינו מוסיף נופך של אמינות לדבריו, אם לנקוט לשון המעטה. התחמקות זו גם מתאימה לסגנונו המתחכם של הנאשם בתשובותיו לשאלות הן בהודעתו בחקירת מח"ש (ת/4) והן בעדותו בחקירתו הנגדית.


על







פ בית משפט שלום 2492/00 מדינת ישראל נ' בדר יצחק (פורסם ב-ֽ 27/06/2001)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים