Google

כהן יהודה, כהן רפאלה - אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ, המועצה המקומית אזור, משרד התחבורה ואח'

פסקי דין על כהן יהודה | פסקי דין על כהן רפאלה | פסקי דין על אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל | פסקי דין על המועצה המקומית אזור | פסקי דין על משרד התחבורה ואח' |

164/02 א     02/02/2003




א 164/02 כהן יהודה, כהן רפאלה נ' אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ, המועצה המקומית אזור, משרד התחבורה ואח'




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט השלום ראשון לציון
א
000164/02


בפני
:
כבוד השופט איתן אורנשטיין
תאריך:
02/02/2003







1 . כהן יהודה


2 . כהן רפאלה
בעניין:


ע"י ב"כ
עו"ד פנחסוב עזריה


התובעים


נ
ג
ד


1. אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ


ע"י ב"כ
עו"ד כספי מיכאל




2. המועצה המקומית אזור

ע"י ב"כ
עו"ד יורם מושקט ואח'




3. משרד התחבורה, המפקחת על התעבורה
ע"י ב"כ
עו"ד דניאל להמן


הנתבעות

פסק דין

בפני
תביעה למתן צו מניעה ופיצויים בשל מטרד.

נשוא התביעה הינה תחנת אוטובוס הממוקמת סמוך לביתם של התובעים שהינו בית צמוד קרקע הנמצא ברחוב הרצל 8 באזור (להלן: "הבית").

תחנת האוטובוס שימשה עד כשנתיים לפני הגשת התביעה כתחנה להעלאת והורדת נוסעים של קווי האוטובוס של הנתבעת 1 (להלן: "אגד") שמספרם 87 ו- 95 (להלן: "התחנה"). התחנה הסופית והתחנה ההתחלתית של קווים אלה בישוב אזור נמצאה מספר רחובות מהבית. עקב עבודות הקמת מסוף חדש (להלן: "מסוף") עשתה אגד באמצעות נהגיה שמוש בתחנה כתחנת סופית והתחלתית (להלן: "תחנת קצה") ובאופן שאוטובוסים חנו לפרקי זמן שונים בתחנה. לטענת התובעים מנועיהם של האוטובוסים פעלו במשך דקות רבות, בעת ההמתנה בתחנת הקצה, שלא לצורך, דבר שגרם לרעש וזהום והווה מטרד. (להלן: "המטרד").

בשלב מאוחר יותר לתביעה צורפו גם הנתבעת 2 (להלן: "המועצה") והנתבעת 3 (להלן: "משרד התחבורה"). טענות התובעים כלפי נתבעים אלה
הן בין היתר כי המועצה לא פעלה להעתקת התחנה למסוף כפי שהיה עליה לעשות, דבר שגרם להתמשכות המטרד והמפקחת לא מנעה מאגד את השימוש בתחנה כתחנה קצה.

יובהר כי למרות שבניית המסוף הושלמה, לא ניתן היה להפעילו עקב נגישות קשה למתחם בו נמצא המסוף וזאת עקב פעילות מסעדה וחנויות שהיו ממוקמות סמוך לפני הכניסה למסוף.

התובעים הגישו תביעה למתן צו מניעה שיאסור על השימוש בתחנה כתחנת קצה וכן לפיצויים בגין הנזק שנגרם להם עקב המטרד.

במקביל התובעים עתרו למתן צו מניעה זמני שיאסור את השמוש בתחנה כתחנת קצה.

במסגרת הדיון בבקשה למתן צו מניעה יצא בית המשפט בלווית הצדדים ובאי כוחם לסיור במקום על מנת להתרשם באופן ישיר מהמטרד הנטען, ובחינת אפשרות נגישות האוטובוסים להגיע למסוף.

הצדדים הסכימו כי הדיון בצו הזמני יאוחד עם התיק העיקרי ביחס לסעד של צו המניעה ונושא הנזק ידון לחוד, לאחר הכרעה בשאלת צו המניעה.

לאחר מאמצים של הצדדים המעורבים בעידוד בית המשפט, לרבות עירוב
מינהל מקרקעי ישראל שהינו הבעלים של השטח בו ממוקם המסוף ושטח המבנה בו מצויה המסעדה והחנות, הופסקה פעילות המסעדה במקום והיא הועברה למקום אחר בישוב. בנוסף, הובהר כי החנות אמורה להתפנות, המבנה יהרס, דבר שיאפשר נגישות ראויה לאוטובוסים והכל באופן שניתן יהיה להפעיל את המסוף. לפיכך הסכימו הצדדים כי יינתן צו מניעה האוסר על אגד להחנות אוטובוסים בתחנה, פרט להעלאת והורדת נוסעים וזאת החל מיום 15/7/02. בכך הוסדר נושא צו המניעה.

הצדדים הסכימו כי בשאלת הנזק וההוצאות שנגרמו לתובעים לטענתם, ייתן בית המשפט

פסק דין
לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט תשמ"ד – 1984, לאחר שהצדדים יגישו סיכומי טענות, בהסתמך על החומר שבפני
בית המשפט.

הענינים עליהם יש ליתן הדעת:

על בית המשפט לבחון תחילה האם הוכח קיומו של מטרד לתובעים על סמך החומר המונח בפני
ו לרבות תצהירי הצדדים וחוותדעת המומחים. במידה וכן, האם קיומו של המטרד רובץ לפתחי הנתבעים או מיהם. במקרה זה יש לבדוק גם האם קיימת הגנה לנתבעים.










א בית משפט שלום 164/02 כהן יהודה, כהן רפאלה נ' אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ, המועצה המקומית אזור, משרד התחבורה ואח' (פורסם ב-ֽ 02/02/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים