Google

מדינת ישראל - סויסה גולן אשר, בן דוד אילנית

פסקי דין על סויסה גולן אשר | פסקי דין על בן דוד אילנית |

3534/01 פ     24/06/2002




פ 3534/01 מדינת ישראל נ' סויסה גולן אשר, בן דוד אילנית




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט השלום ירושלים
פ
003534/01


לפני:
כבוד השופטת, שולמית דותן
ס.נשיא
תאריך:
24/06/02



בעניין:
מדינת ישראל



ע"י ב"כ עוה"ד


המאשימה

נגד




1 . סויסה גולן אשר


2 . בן דוד אילנית
- נגזר דינה


ע"י ב"כ עוה"ד
1. עו"ד המבורגר

2. אמסלם בית און מירה
הנאשם

נוכחים:
בא כוח התביעה: עו"ד בהט
הנאשם 1וב"כ עו"ד להימן


גזר דין


הנאשם 1, סויסה גולן-אשר, הודה, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום (האישום הראשון בלבד) בעבירות גניבה, גניבת כרטיס חיוב, הונאה בכרטיס חיוב וקבלת דבר במרמה.

ביום 24.10.01 גנב הנאשם שני ארנקים שבהם היה שטר של 100 דולר וכרטיסי חיוב שבהם עשה הנאשם שימוש ע"י ריכושת שונות, כמפורט בכתב האישום, בסך3,733.80 ₪.

המאשימה ציינה את חומרת העבירות ופגיעתן בציבור המשתמשים בכרטיסי חיוב וכן את סכום הרכישות שביצע הנאשם - באלפי שקלים. בהסתמכה על פסיקה שהגישה מבקשת התביעה להשית על הנאשם מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי למתלוננים.

בא כוחו של הנאשם ציין את העובדה שעמדתה העונשית של התביעה לגבי נאשמת 2, המואשמת באישום מס' 2 שבכתב האישום בעבירות כעמט זהות ואף בעבירה נוספת של שיבוש הליכי משפט - הינה למאסר על תנאי ושל"צ.
כמו-כן טוען ב"כ הנאשם 1 כי הנאשם מרצה עונש מאסר של 15 חדשים שעומד להסתיים בחודש יולי שנה זו. עונש זה הוטל על הנאשם על מכלול תיקים, שצרף הנאשם וגם תיק זה צריך היה להכלל באותו צרוף תיקים (ת"פ 2531/01).
ב"כ הנאשם טוען שהנאשם נגמל מסמים בתקופת שהותו בכלא, כי לא ברור מי מן המתלוננים זכאי לפיצוי, אם בעלי העסקים או חברת האשראי וכי הנאשם שמרצה מאסר לא יוכל לשאת בעונש כספי. לפיכך, מבקש ב"כ הנאשם להסתפק בהטלת מאסר מותנה בלבד.

הנאשם טען שבכתלי בית הכלא הוכיח עצמו שמסוגל הוא להתנקות מסמים וכוונתו היא להשתחרר ללא כל סרח עודף של הליכים פלילייים נגדו. הוא רוצה להתרכז בטיפול משפחתו ומביע חרטה על כל עברו.

גליון הרשעותיו הקודמות של הנאשם לא הוגש ע"י התביעה, אך גזר הדין בת"פ 2531/01 מתיחס להרשעות אלה. מהרשעותיו הקודמות האמורות ומטיב העבירות בהן הורשע הנאשם בת"פ 2531/01, לצד העבירות בהן הודה לפני, עולה כי הפרופיל הפלילי של הנאשם מעיד על אדם, שעל אף שגילו כבר אינו כה צעיר, כבן 32 היום, הוא מבצע פשעים חמורים, מסוגים שונים הכוללים: עבירות רכוש, סמים, נשק והונאה.
בהתנהגותו זו יוצר הנאשם סיכון לציבור.
בית המשפט התחשב בו מאד כאשר דן אותו על שורת מעשים חמורים לעונש קל יחסי. העובדה שבאותו הליך (ת"פ 2531/01) צרף הנאשם מספר תיקים אינה מעידה דבר על כוונתו לצרף גם התיק שלפני, שכבר היה תלוי ועומד - ובודאי שהנאשם נחקר על העבירות בו - בשעה שצורפו התיקים באותו הליך.
עם זאת- התביעה לא טענה שהנאשם נמנע מלצרף התיק הנידון לפני ואתחשב בעובדה שיכול היה הנאשם לצרף תיק זה, כפי שעשה עם התיקים האחרים.
יתר על כן, יש מקום להתחשבות בעמדת המאשימה כלפי נאשמת 2 - על אף שהתשתית לעמדה זו טרם הוצגה לפני בית המשפט - כמו כן, אתחשב בהודאת הנאשם ובקיצור ההליכים על ידו ובדבריו שבהם כלל הבעת חרטה ותקוה לעתיד נורמטיבי.

הנה כי כן, לצד חומרת העבירות בהן הורשע הנאשם על פי הודאתו קימות הנסיבות המקלות שפורטו לעיל, שיש בהן להשליך במידה לא מבוטלת על הפחתת עונשו של הנאשם מזה שהיה ראוי להטיל עליו על העבירות החמורות בהן הודה לפני ושפגיעתם הרעה מסבה נזק גדול לציבור, מקבלי השרותים ונותני השרותים - באמצעות כרטיסי האשראי שכה נפוצים הם בידי הציבור.
כמו כן, אין זה מתקבל על הדעת שנזק של אלפי ₪ שהסב הנאשם, בין אם לבעלי הכרטיסים, בעלי העסקים או חברת האשראי לא יוחזר על ידי הנאשם.

לפיכך, אני דנה את הנאשם לאלה:
1.
מאסר 5 חדשים במצטבר לכל עונש מאסר אותו מרצה הנאשם.
2.
מאסר 6 חדשים אותו לא ישא הנאשם, אלא אם כן, יעבור תוך 3 שנים מיום שחרורו מן הכלא עבירה מן העבירות בהן הורשע.
3.
פיצוי למתלוננים בסך 3,735 ₪. הפיצוי יופקד על ידי הנאשם בגזברות בית המשפט ב- 3 שיעורים חדשיים על סך 1,245 ₪ החל ביום 1.2.2003 ובכל 1 בחודש שלאחריו. סכום זה או חלק ממנו שלא ישולם כאמור ישא ריבית כחוק והפרשי הצמדה למדד מיום 5.4.2003.
4.
לפנים משורת הדין לא אטיל קנס על הנאשם.
זכות ערעור לפני בית המשפט המחוזי בירושלים תוך 45 יום מהיום.
ניתן היום י"ד בתמוז, תשס"ב (24 ביוני 2002) במעמד הצדדים.

שולמית דותן
, ס.נשיא

נאוה






פ בית משפט שלום 3534/01 מדינת ישראל נ' סויסה גולן אשר, בן דוד אילנית (פורסם ב-ֽ 24/06/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים