Google

קווטינסקי יהושע, גאודן פנחס - לוי זבולון, בועז אלון, משה יצחק בן יוסף (אייזיק) קווטינסקי ואח'

פסקי דין על קווטינסקי יהושע | פסקי דין על גאודן פנחס | פסקי דין על לוי זבולון | פסקי דין על בועז אלון | פסקי דין על משה יצחק בן יוסף (אייזיק) קווטינסקי ואח' |

2291/08 עא     09/06/2009




עא 2291/08 קווטינסקי יהושע, גאודן פנחס נ' לוי זבולון, בועז אלון, משה יצחק בן יוסף (אייזיק) קווטינסקי ואח'




בעניין:

1



בתי המשפט


בית המשפט המחוזי בירושלים
ע"א 2291/08


בפני
:
כבוד השופט משה רביד
- אב"ד
כבוד השופטת אורית אפעל-גבאי
כבוד השופטת רות שטרנברג-אליעז


09/06/2009




בעניין:
1 . קווטינסקי יהושע

2 . גאודן פנחס


ע"י ב"כ עו"ד
עו"ד רודנקו סלביק
המערערים


נ
ג
ד



1 . לוי זבולון

2 . בועז אלון
ע"י ב"כ עו"ד ממן ציפורה

3 . משה יצחק בן יוסף (אייזיק) קווטינסקי
ע"י ב"כ עו"ד שמיר צבי


4 . פיגה לוין
5 . טיטקין רבקה
6 . חמו אסתר
7 . הדר הפודים בע"מ
8 . ויטנברג יחזקאל
9 . רוזנצוויג לאה
10 . קווטינסקי אברהם
11 . קווטינסקי משה
12 . גלבוע יצחק
13 . שגיא דגנית
14 . גרוסמן רחלי
15 . הומינר אברהם





המשיבים

פסק דין

ערעור על החלטת בית משפט השלום בירושלים ב-ת"א 2734/02 (כב' השופטת מ' אביב) מיום 01.04.08. בית המשפט קבע, לאחר שניתח את מערך הזכויות בנכס ואת אופיו ונתוניו הפיסיים, כי אין מקום לפרק את השיתוף בנכס על דרך של רישום כבית משותף או חלוקה בעין, כפי שביקשו המערערים, וכי יש להורות על פירוק השיתוף בדרך של מכירה.

מדובר בנכס המורכב משתי חלקות: חלקה 34 וחלקה 35, בגוש 30072, ספר 1015, דפים 1732 ו-2086.
על-פי האמור בנסחי הרישום, מדובר בשתי חלקות אשר להן בעלים משותפים רבים, וכן רשומות הערות אזהרה בדבר זכויות של אחרים אשר זכויותיהם טרם נרשמו, ומשכנתאות שונות.

בעת שמיעת התביעה לפירוק שיתוף, ביום 26.01.04, במהלכה של חקירת השמאי, החליט בית המשפט להפסיק את החקירה והורה כי יש מקום להכריע בשאלה האם ליתן
צו של פירוק שיתוף בדרך של חלוקה בעין או בדרך של רישום בית משותף. לאחר מכן, בהחלטה מיום 01.04.08, הגיע בית המשפט למסקנה כי מערך הזכויות בנכס אינו מאפשר לפרק את השיתוף בדרך של חלוקה בעין או רישום בית משותף, אלא בדרך של מכירה וחלוקת התמורה בין הבעלים לפי זכויותיהם בנכס. בית המשפט מצא, כי במנגנון של תשלומי איזון אין כדי להועיל מקום שקיימים פערים גדולים בין שווי היחידות השונות המרכיבות את הנכס ובהתחשב במערך הבעלויות המסובך.

לאור האמור החליט בית המשפט, כאמור, לאחר שש שנים של התדיינות לפניו, להורות על פירוק השיתוף בדרך של מכירה.

על החלטה זו מלינים המערערים, כאשר טענתם העיקרית היא כי בית המשפט סטה בהחלטתו מושא הערעור מההחלטה הקודמת מיום 26.01.04.

במהלך שמיעת טענות המערערים הוברר לנו, כי בנוסף לקשיים עליהם הצביע בית משפט קמא קיימים, לכאורה, ליקויים נוספים בהליך: מערך הבעלויות בנכס עבר שינויים וטרם נרשמו כל זכויות הבעלות בנכס; המערער הראשון הוא עיזבון, ולא הוצג לנו צו ירושה או צו קיום צוואה המסמיכים את הגב' מזל קווטינסקי לתבוע בשם כל היורשים; לא כל הבעלים המופיעים בנסח הרישום צורפו כבעלי דין לתביעה, והוא הדין בבעלי המשכנתאות.
לאחר ששמענו את טענות באי כוח הצדדים, תמימי דעים אנו עם בית משפט קמא כי בנסיבות העניין פירוק שיתוף על דרך של מכירת הנכס היא הדרך הטובה והראויה ביותר. בשים לב למערך המורכב של הזכויות המשותפות בנכס, מחד גיסא, ולנתוניו הפיסיים ושווי רכיביו, מאידך גיסא, כל ניסיון לחלוקה בעין, גם תוך תשלומי איזון, נועד לכישלון. בהליך כזה יהא לכל היותר כדי להנציח את מצב הדברים של בעלים משותפים, אשר לא מצליחים לשתף פעולה ביניהם ולהסכים על אופן השימוש בנכס ועל ניצולו, ולסכל את המטרה המונחת בבסיס ההסדרים בדבר פירוק שיתוף. בהקשר זה נפנה לחוות דעתו של השמאי יעקב ביר ממשרדו של ציון חי באדי, התומכת במסקנתו של בית משפט קמא. אמנם נכון כי בית המשפט, בסופו של יום, החליט לסטות מההחלטה מיום 26.01.04. ואולם, כאמור, זו ההחלטה היחידה הנכונה והסבירה בנסיבותיהם המורכבות של הנכס ושל בעלי הזכויות בו.

לאור האמור, הערעור נדחה.

המערערים ישאו בשכר טרחת המשיבים 1-2 ו-3 בסכום של 10,000 ₪ לכל אחת מן הקבוצות (המשיבים 1-2 מזה, והמשיב 3 מזה) בתוספת מע"מ.

ניתן היום, י"ז בסיון תשס"ט (9 ביוני 2009), בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתק פסק הדין לבאי כוח הצדדים.




משה רביד
, אב"ד



אורית אפעל-גבאי
, שופטת



רות שטרנברג-אליעז
, שופטת








עא בית משפט מחוזי 2291/08 קווטינסקי יהושע, גאודן פנחס נ' לוי זבולון, בועז אלון, משה יצחק בן יוסף (אייזיק) קווטינסקי ואח' (פורסם ב-ֽ 09/06/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים