Google

מ.י. לשכת התביעות - תחנת משטרת עכו - סאלח יוס חיר, הסניגור עו"ד חיר מוניר

פסקי דין על מ.י. לשכת התביעות - תחנת משטרת עכו | פסקי דין על סאלח יוס חיר | פסקי דין על הסניגור עו"ד חיר מוניר |

1698/06 תתע     09/06/2009

תתע 1698/06 מ.י. לשכת התביעות - תחנת משטרת עכו נ' סאלח יוס חיר, הסניגור עו"ד חיר מוניר

לך

הנאשם – נוכח
הסניגור – עו"ד חיר מוניר

החלטה

אני נעתר לבקשת הסניגור. אתעלם מהשאלה והתשובה האחרונה.
<#4#>

המשך ח.ח.
ש.
נשאלת לגבי הגירסאות של הנאשם. במהלך השורות שלך האם נתקלת במצבים שאותו נאשם על אותה עבירה נותן יותר מגירסה אחת?
ת.
על אותה עבירה?

הסניגור:
מתנגד לשאלה. היא מאוד כללית ולא מחודדת.

<#5#>

- דטהחוק
ההתנגדות מתקבלת.

<#6#>

משיב לשאלות ביהמ"ש:
ש.ת.
לפי מה שזכור לי, הנאשם חבש קסדה.
אין לי כל היכרות קודמת עם הנאשם. אני מציין שבאותו זמן היה לנאשם גם שיער יותר ארוך – ראסטות.

ב"כ המאשימה:
אלו עדיי.

לאחר הפסקה:

הנאשם מוזהר לומר את האמת ומעיד:
אני זוכר את המקרה.
יש מסעדה אצלנו בכניסה לכפר. תמיד אנחנו יושבים שם לאכול. אני ועוד חבר הלכנו לאכול שם אחר הצהריים. תחילת שעות הערב. ישבנו במסעדה ושיחקנו קלפים, קיבלתי טלפון, יצאתי החוצה לדבר בטלפון ופתאום באה המשטרה וביקשה ממני רשיון, שאלתי אותו איזה רשיון, הוא אמר לי של הטרקטורון, אמרתי לו שהטרקטורון לא שלי, השוטר עשה עלי חיפוש. לפני שהוא ביקש את הרשיון הוא ביקש את המפתחות של הטרקטורון. אמרתי לו שאין לי מפתחות ושאני לא יודע על מה הוא מדבר. הוא עשה עלי חיפוש לא מצא כלום ואמר
לי שאני השתוללתי על הטרקטורון. לא הבנתי בכלל על מה הוא מדבר, אמרתי לו שאני יושב כבר כמה שעות בתוך המסעדה. תוך כדי
הגיע בעל הטרקטורון שהוא בעל המסעדה, מר עאסם, ואז השוטר אמר לי שהטרקטורון גנוב, אמרתי לו שאני לא יודע ושהטרקטורון לא שלי, ואז בעל המסעדה אמר לו שהטרקטורון לא עובד בכלל והוא לא גנוב. השוטר שעל את בעל המסעדה על המפתחות והרשיונות של הטרקטורון, הוא אמר שאין לו מפתחות הם בבית והטרקטורון לא עובד מזה תקופה. הוא אמר לו שהטרקטורון אולי גנוב, השוטרים הפכו את הטרקטורון ובדקו מס' שילדה והם ל א מצאו את מס' השלדה. תוך כדי שהוא רושם לי את הדוחות עברו עוד טרקטורונים והצבעתי עליהם אבל הוא כבר שם את הדוח. הם עברו מול העיניים שלו במרחק של 3-4 מ', שני טרקטורונים אדומים.

בחקירה נגדית לב"כ המאשימה:
אני עובד ברעפים.
חבר תמיד היה מקפיץ אותנו למסעדה, קוראים לו יאסר עיסווי. הוא הקפיץ אותי עם עוד חבר בשם רוני חמד, שנוכח באולם ביהמ"ש. היינו אז קטנים, לא היו לנו רשיונות.
הגענו למסעדה אחרי השעה 17:00. הגענו לשם עם רכב אופל. אם אני לא טועה.
יש שם מסעדה שכל החבר'ה של הכפר היו באים. היום סגרו את המסעדה.
כשיצאתי מהמסעדה לדבר בטלפון לא היו אנשים בחוץ. היה גשום באותו יום. עברו רכבים קצת באיזור.
לא ראיתי את המשטרה כשהגיעה למסעדה.
אני לא מכיר את השוטרים לפני האירוע הזה.
אני מסכים שהם לא יבואו אלי סתם להתנפל עלי.
הטרקטורון שהיה במקום היה בצבע אדום. היו עוד טרקטורונים באיזור, הטרקטורון הזה עומד כבר חודש באותו מקום. אני לא יודע מה היה לו במנוע. אני הייתי עובד שם והולך לשם. כל יום הייתי מגיע לשם. אני יודע שהטרקטורון לא זז משם כי הייתי עובד שם ובעל המסעדה הוא חבר שלי טוב. אני עבדתי אצלו. הוא לא דיבר איתי על הטרקטורון הזה ואני לא ידעתי שהטרקטורון מקולקל עד שבעל הטרקטורון אמר לי. אני תמיד ראיתי את הטרקטורון באותו מקום כי כל יום הייתי בא לשם. אני יודע שזה שלו אך אני לא יודע שהוא מקולקל ואני יודע שהוא לא זז כי כל יום הייתי בא למסעדה ברכב.
לא הייתי לבוש בחרמונית באותו יום, היה לי אז שיער קצת יותר ארוך.
הבעלים של הטרקטורון הוא הבעלים של המסעדה. הוא לא בא להעיד כי אז בזמנו, השוטר והוכחתי לו את זה שזה לא אני שנהגתי כי איך שהשוטרים הגיעו, אני יצאתי מהמסעדה דיברתי בטלפון וראיתי את השוטר עוצר. התחלתי לדבר בטלפון והשוטר ביקש לבוא אליו, התחיל לרשום ותוך כדי שהוא כבר רשם וראה את הטרקטורון, אמרתי לו שיבוא ישים יד על המנוע לבדוק שהוא חם.
כולם יצאו החוצה כשהשוטר רשם לי דוח. מי שיצא זה רוני בעל המסעדה, יאסר ועמיד. בעל המסעדה יצא כדי שלא יהיה בלאגן ביקש מכולם להיכנס פנימה.
כשנחקרתי במשטרה אמרתי להם שהוא בעל המסעדה אם אני לא טועה. כי אז כשבא השוטר, גם אמרתי לשוטר שהטרקטורון של בעל המסעדה.
אתה מציג לי את ההודעה שלי במשטרה, אם אני חתמתי שם, אז כן אני מזהה.

הסניגור:
אני מתנגד לשאלות. בעלת הטרקטורון נחקרה במשטרה.

הנאשם ממשיך:
אחרי מס' שניות שהייתי בחוץ השוטרים הגיעו. הטרקטורון עמד כמה מטרים מאחורי השירותים של המסעדה. הם נמצאים מקדימה.
בהודעתך במשטרה אמרתי שעמדתי ליד הטרקטורון. יצאתי מהמסעדה, הלכתי לטרקטורון שעמד בצד ודיברתי בטלפון. אני לא יכול להגיד לך כמה זמן אחרי שהשוטרים הגיעו,ו החברה שלי יצאו החוצה.
היה קר וגשום באותו יום.
יש תנור בתוך המסעדה. הדלת היתה סגורה.
כל הקדימה של המסעדה זכוכית ומבפני
ם רואים מה קורה בחוץ.
לפני שהגעתי למסעדה לא זוכר איפה הייתי.
יאסר אסף אותי , אני לא זוכר את מי ראשון, אך אני זוכר שיאסר הסיע אותנו.
אז סיימתי את העבודה שלי בסביבות השעה שלוש ארבע אחה"צ, באותה תקופה הייתי בצבא.
אז הייתי עובד בשיש עם אבא שלי וגם הולך לצבא. זה לא סידור עבודה שיש, מתי שאני בבית הייתי עובד בשיש, מתי שאני בצבא הייתי בצבא. באותו יום הייתי בבית לא הייתי בצבא. אני לא זוכר אם עבדתי באותו יום. אני בטוח שאסף אותי אחרי השעה 17:00. המסעדה הזו נפתחת בשעה 16:00.

לשאלת ביהמ"ש:
כשהשוטרים ראו טרקטורון נכנס לתחום המסעדה, זה לא קרה בכלל. השוטר אמר לי שהוא רדף אחרי ואמרתי לו והראיתי לו את השטח, אמרתי לו שהיית עם אורות. אם אתה אומר שברחתי אז איך לא ראית אותי ואני לא ראיתי אותך.
יכולתי להיכנס מאחורי המסעדה ולהגיע עד אמצע הכפר, אז השוטר אמר לי תעזוב אותי ממה שאני אומר ושאני יחתום לו.

עד הגנה מס' 2, מר רוני חאמיד, לאחר שמוזהר לומר את האמת, מעיד:
אני יודע שאנחנו שנינו היינו באותו יום במסעדה. ביחד ירדנו וביחד היינו עד הסוף. היינו יושבים, אוכלים, צלצל הנייד של הנאשם, הוא יצא החוצה לענות ואחרי כמה שניות שמעתי צעקות בחוץ. יצאנו כמה חברה מהמסעדה לראות מה קרה, ראינו שני שוטרים מתנפלים עליו, ואמרו לו שהוא היה עם טרקטורון. התחיל ויכוח ביניהם ותוך כדי הויכוח עבר טרקטורון נוסף בכביש. אחד מהשוטרים ידע שיוסף לא אשם, אני שמעתי אותו אומר לשוטר השני לעזוב אותו, השוטר השני אמר שיוסף חוצפן ושהוא צריך לרדת עליו. אח"כ היתה חקירה וזהו, חזרנו לשבת במסעדה.

בחקירה נגדית לב"כ המאשימה:
הגענו למסעדה בערך בשעה 18:00 בערב.
הגענו ביחד עם חבר שהקפיץ אותנו. עם יאסר. הוא בן דודה שלי.
ישבנו במסעדה בערך שעה וחצי עד שהתחיל המקרה.
כשהוא יצא, אחרי חצי דקה שמענו צעקות, יצאתי ורק אז הבנתי שיש בחוץ משטרה. יצאו עוד כמה חברה מהמסעדה.
הטרקטורון שהיה עומד בחוץ הוא של בעל המסעדה. הוא היה מקולקל. הרבה זמן היינו יושבים במסעדה ורואים את הטרקטורון עומד בצד.
אז הייתי לפני צבא. לא עבדתי. לא הייתי מגיע כל יום למסעדה.
אני שהבעלים של הטרקטורון הוא בעל המסעדה כי אני מכיר אותו אישית הוא מהכפר שלי. אומנם לא הייתי יורד כל יום למסעדה, אך אני יודע שהטרקטורון שלו.
יכול להיות כל מצב, אני אומר לך מה שאני יודע. בעל המסעדה חבר שלי. מלפני המקרה בהרבה זמן אני יודע שהטרקטורון מקולקל ועומד ליד המסעדה. אתה צריך לשאול את הנאשם אם הוא יודע שהטרקטורון מקולקל או לא.
אנחנו חברים מילדות.
לא דיברתי עם יוסף על התיק הזה. כלום לא דיברתי איתו עד היום.
אני ראיתי שהשוטרים סתם התנפלו עליו. הוא ישב איתי. לפני שיצאתי לא נראה לי שהיו עוד אנשים בחוץ.
כשאני יצאתי, הוא היה עם השוטרים.
חוץ מהטרקטורון שהיה במקום שעמד לא ראיתי עוד טרקטורונים.
הטרקטורון עמד ליד הסככה של המסעדה, סוף החניון. בשביל להגיע לטרקטורון צריך ללכת יותר מ-50 מ' מהכניסה לחניון. הסככה זו המסעדה. הטרקטורון עמד בדיוק ליד הכניסה של המסעדה.
ישבנו הרבה חברים במסעדה.
היינו אני והוא והיו עוד אנשים איתנו ואנשים אחרים. שיחקנו קלפים ואכלנו.
ישבנו במסעדה עד השעה 12 בלילה ואח"כ הלכנו הביתה. אחרי שהוא קיבל את הרשיונות לא עיכבו אותו לתחנה.
שמעתי חלק מהויכוח שהתנהל בין יוסף לשוטרים. אחד מהשוטרים כשיצאנו, שמעתי שיוסף אומר להם שהוא מדבר בנייד, השוטר אחד אמר לשני לעזוב אותו, אז השוטר השני אמר שהוא חוצפן.
הוא לא היה לבוש עם חרמונית, היה בבגדים רגילים.
שם של בעל המסעדה אני לא יודע, אני יודע שיש אחד שעובד שם שקוראים לו עאסם והוא בעל המסעדה, שם המשפחה שלו הוא פאדול.
היום בעל המסעדה נשוי, אז אני לא זוכר. האישה חיסין פאדול לא מוכרת לו.

בחקירה נגדית:
אני מגיע היום מאשקלון בבוקר.

ב"כ המאשימה מסכם:
אבקש להאמין לשוטרים ולהרשיע את הנאשם במיוחס לו מהעדויות שנמסרו בפני
ביהמ"ש אשר אתייחס לעדי הגנה בהמשך, השוטרים מסרו את אשר ראו וביצעו את עבודתם כדבר שבשגרה, כאשר הנאשם וגם העד שלו נמסר כי השוטרים לא התנפלו סתם על הנאשם. הם העידו וראו את הנאשם נוהג בטרקטורון ונכנסו אחריו לחניה שהוא לבד במקום וגם מה שעולה מעדותו, לא היה מצב של טעות. היה לבד ליד הטרקטורון, היחיד בחניית המסעדה. הנאשם לא הביא את כל עדיו. הוא לא זכר חלק מהדברים. כל אדם נורמטיבי שנמסה להוציא את חפותו במיוחד לאור אישומים כה חמורים, יעשה כל ביכולתו כדי להביא את כל העדים על מנת שיעידו על מה שהיה במקום. אולם, הנאשם בחר לו עד אחד מתוך 4 או 5 אנשים שהיו במקום שיכלו להעיד לטובתו. מסר פרטים לענין הטרקטורון שלא היה אמור לדעת אותם, שלא מתיישבים בקנה אחד עם עדותו ולדוגמא לענין הטרקטורון שהינו מקולקל. השוטרים מנסים בעבודתם שביום יום לאכוף את החוק וזאת על מנת לתת שרות לכל האזרחים. ברגע שהם רואים בנאשם נשוא תיק זה, הם מורידים את רמת הסיכון שנשקפת לאחרים מנהיגתו כבלתי מורשה ושאין כל סיבה סתם להתנפל עליו. ברור שנאשם מסוג זה שמחכים לו במידה ויורשע עונשים כבדים למסור כל גרסה על מנת שיזוכה, אולם מעשיו אינם עומדים בקנה אחד עם דבריו. במיוחד לאור זאת שלא הביא את כל העדים שיכלו להעיד לטובתו לענין מעשיו ושהותו במסעדה, דבר המחזק את גרסת השוטרים באירוע. לכן, כאמור, אבקש להרשיעו במיוחס לו.

הסניגור מסכם:
אני עותר לזכות את הנאשם. אני סבור שזהו מקרה קלאסי שבו ביהמ"ש צריך לומר את דעתי לענין סתירות כה מהותיות בן עדויות השוטרים לבין גרסתם הראשונה בדוחות. ברור כי אדם שעושה את עבודתו נאמנה ואין לו ספק בגרסתו, ירשום את מה שהתרחש במדויק ולא יטעה. במקרה זה שמענו מהשוטרים שרכבם עמד קרוב לצומת העלייה מכיוון מושב פקיעין החדשה, הבחינו בנאשם מגיע מכיוון כפר פקיעין וכשפנה שמאלה, התקרבו לעברו ורשמו את הדוחות. אולם, מעיון בדוחות מלמד כי המדובר בגרסה אחרת לגמרי. אני מפנה את ביהמ"ש לנסיבות. היתה נסיעה ומעקב אחריו לפני הפניה. גרסה זו עולה מכל הדוחות כשבדוח אחד נרשם על ידי עד ההגנה מר חסון, כי היו למעשה יותר משני שוטרים. כך ניתן להסיק מהניסוח. אני מקריא את הכתוב לביהמ"ש- "כשאנחנו יחד עם השוטר איתמר..."היה ניסיון זול לשנות עובדות ולהטעות, אך בכל זאת להלבין את מעשיהם. אדם בר דעת יודע שביום 5/12 השמש שוקעת בשעות אחה"צ בין השעות 17:00-19:00, אך לא ייתכן שתתקבל גרסה לפיה בשעה 8 ורבע בערב שוטרים זיהו נהג טרקטורון עם חרמונית, האיטו אותו והיו ממנו במרחק של 10 מ' במעקב אחריו. גם בר דעת לא יוכל לקבל גרסה זו.
לענין עדותם של הנאשם ועד ההגנה מטעמו, מדובר בגרסאות שלא נפלו בהם סתירות מהותיות. הוא תמיד דבק בגרסתו שהוא חף מפשע. עובדה זו מלמדת כי אכן גרסת הנאשם היא יותר אמינה מגרסת השוטרים. לא נפל בהם פגם מהותי ולא נפלו סתירות. שמענו מפי השוטרים שנעשו פעולות לצורך איתור מס' השילדה של
הטרקטורון, אך פעולות כאלו לא באו לביטוי בדוחות. מדוע על גבי כל דוח לא נרשמת הודעתו השלמה והמלאה של הנאשם, אלא בחרו חלקים ממנה. מדוע השוטר לא כתב את כל הדוחות. נדרשת הוכחת מעל לכל ספק סביר, אני סבור שבמקרה זה התביעה לא הצליחה להוכיח את כל ההאשמות המיוחסות.

<#7#>
החלטה

נדחה למתן הכרעת דין ליום 1/10/09 שעה 13:00.

<#8#>

הוקלד על ידי: אסנת אלקובי

תתע בית משפט שלום 1698/06 מ.י. לשכת התביעות - תחנת משטרת עכו נ' סאלח יוס חיר, הסניגור עו"ד חיר מוניר (פורסם ב-ֽ 09/06/2009)