Google

מוופק גהאד הנו - האדי יוסף דיאב, אלזלאי אלי בע"מ, הפניקס הישראלי - חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על מוופק גהאד הנו | פסקי דין על האדי יוסף דיאב | פסקי דין על אלזלאי אלי | פסקי דין על הפניקס הישראלי - חברה לביטוח |

2645/06 א     31/07/2007




א 2645/06 מוופק גהאד הנו נ' האדי יוסף דיאב, אלזלאי אלי בע"מ, הפניקס הישראלי - חברה לביטוח בע"מ




בעניין:



1



בתי המשפט

א
002645/06
בית משפט השלום עכו

30/07/2007
תאריך:
כב' השופטת ג'ני טנוס
בפני




מוופק גהאד הנו

בעניין
:

תובע
עו"ד מוהנא סמי

ע"י ב"כ:





ג
ד-




1 . האדי יוסף דיאב
2 . אלזלאי אלי בע"מ
3 . הפניקס הישראלי - חברה לביטוח בע"מ

נתבעים
עו"ד גוטרמן שלמה

ע"י ב"כ:



פסק דין
תביעה זו עניינה נזק שנגרם לרכב התובע כתוצאה מתאונת דרכים.

במועד הרלוונטי נהג התובע ברכבו מדגם פיאט אונו מס' רישוי 2056605 (להלן - "האונו").

באותם זמנים רלוונטיים נהג הנתבע מס' 1 במשאית מס' רישוי 6714015 (להלן - "המשאית") שבבעלות הנתבעת 2, והמבוטחת בפוליסת ביטוח צד ג' אצל נתבעת 3.

לטענת התובע, ביום 16.08.05 הוא נהג באונו מכיוון כפר יאסיף לכיוון צומת יאסיף (מצפון לדרום) בכביש הראשי מס' 70; משהגיע ליד צומת ג'דיידה, לפתע, המשאית שהגיעה מהכיוון הנגדי – כשהיא נהוגה בידי הנתבע 1 - פנתה שמאלה בצומת לכיוון כפר ג'דיידה מבלי ליתן לתובע זכות קדימה, ובכך
חסמה את דרכה של האונו, מה שהביא אותו להתנגש במשאית בחלק האחורי ימני שלה (להלן - "התאונה"). עוד הוסיף התובע כי ניסה למנוע את ההתנגשות בין כלי הרכב ע"י סטייה שמאלה, אולם ניסיונו לא צלח.

הנתבע 1 בתורו הודה, כי אכן פנה שמאלה בצומת, אלא שהפנייה נעשתה לאחר שווידא כי הכביש פנוי; עוד הוסיף הנתבע 1, כי באותה עת היתה רתומה למשאית עגלה נוספת, מה שהפך אותה לכלי רכב כבד וארוך, שתנועתו איטית יותר. הנתבע 1 הכחיש את אחריותו לאירוע התאונה, וטען כי בנקודת הזמן בה החל את פנייתו שמאלה, היה הנתיב ממול פנוי מכלי רכב.

הצדדים הסמיכו את בית המשפט לפסוק על פי סעיף 79א לחוק בתי המשפט לאחר שמיעת הנהגים.

בהתחשב בעדותם של הנהגים, במסמכים המונחים בתיק, לרבות תיק המשטרה, נחה דעתי כי דין התביעה להידחות.

מעיון בתשריט שהוכן ע"י בוחן המשטרה עולה, כי שדה הראייה במקום הוא מוגבל למדי לשני הנהגים. התובע יכול להבחין לראשונה בצומת ג'דיידה שנמצא במורד הגבעה, אך כשהוא מגיע לראש הגבעה המרוחקת מאותו צומת ב- 180 מ'; כך הוא המצב לגבי הנתבע 1, אשר לא יכול להבחין בתנועת כלי רכב המגיחים ממול, עד שהם מגיעים לראש הגבעה, במרחק 180 מ' ממנו.

הבוחן מטעם המשטרה בדק את זירת התאונה, את מקום האימפקט, מוקדי הנזק באונו ובמשאית, והתחשב במהירות הנסיעה של כל אחד משניהם, והגיע למסקנה כי התאונה היתה בלתי נמנעת. בעניין זה יש להוסיף, כי מהירות הנסיעה של שני כלי הרכב היתה איטית ואין לייחס למי מהם נהיגה במהירות מופרזת.

מסקנתו של הבוחן אכן תואמת את הנתונים בשטח, ואין לי אלא להצטרף אליה ולהוסיף, כי איני מקבלת את גרסתו של התובע, לפיה פנה הנתבע 1 שמאלה לאחר שהתובע היה כבר בשדה ראייתו, שכן, התאונה אירעה בנתיב נסיעת התובע, והפגיעה היתה בגלגל הימני אחורי של העגלה; כל אלה מצביעים על כך כי בעת ההתנגשות המשאית היתה לקראת סיום פנייתה שמאלה.

בנסיבות אלו, אני מורה על דחיית התביעה. נוכח הדרך הדיונית לה הסכימו הצדדים, איני עושה צו בגין הוצאות.

המזכירות תמציא את פסק הדין לב"כ הצדדים
.

ניתן היום,

ט"ז אב, תשס"ז

,

31/07/07

, בהעדר הצדדים.



ג'ני טנוס
, שופטת








א בית משפט שלום 2645/06 מוופק גהאד הנו נ' האדי יוסף דיאב, אלזלאי אלי בע"מ, הפניקס הישראלי - חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 31/07/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים