Google

אדלר ראובן, אדלר דן - אילנה מלכה

פסקי דין על אדלר ראובן | פסקי דין על אדלר דן | פסקי דין על אילנה מלכה

1374/03 תק     07/03/2004




תק 1374/03 אדלר ראובן, אדלר דן נ' אילנה מלכה




בעניין:
1



בתי המשפט



בית משפט לתביעות קטנות חיפה
תק 001374/03


בפני
:
כב' השופט ר. חדיד
תאריך:
07/03/2004





בעניין
:
1. אדלר ראובן
2. אדלר דן
התובעים


נ
ג
ד


אילנה מלכה
הנתבעת



פסק דין

1.
ביום 16/3/97 נערך ונחתם בין הנתבעת לבין המנוח רובן אבנר (להלן:"המנוח") הסכם שכירות, לפיו שכרה הנתבעת מהמנוח דירה ברח' בן יאיר בערד (להלן: "הדירה"). תוקף הסכם השכירות בגין התקופה הרלוונטית לתביעה זו הוארך בהתאם להסכם אשר נערך אף הוא בין הנתבעת לבין המנוח מיום 16/3/97 (להלן: "הסכם הארכה").


בהתאם להסכם ההארכה נקבע כי שכר הדירה ישולם על ידי הנתבעת באמצעות העברה לחשבון של התובע מס' 1 (להלן: "התובע") וכי על הנתבעת להעביר לו גם כן את כל החשבונות אשר שילמה או תשלם בעתיד.

2.
לטענת התובעים, הנתבעת פינתה את הדירה במחצית חודש מרץ 1998 וכי החל מחודש ינואר 1998 ועד למועד הפינוי היא נמנעה לשלם דמי השכירות בגין הדירה בסך כולל של 875 דולר. כן טוענים התובעים כי הנתבעת נמנעה לשלם חשבונות ארנונה, מים, חשמל, גז וטלפון בגין חלק מהתקופה בה היא שכרה את הדירה. התובע שילם אותם חשבונות על מנת שהדבר לא יעכב את השכרת הדירה.

3.
התובעים מבקשים לחייב את הנתבעת לשלם לתובע סך של 9,895 ₪ וזאת בגין דמי שכירות, חשבונות שונים כאמור בסעיף 2 לעיל, בזבוז זמן, ריבית ועוגמת נפש.

4.
לטענת הנתבעת, הסכם השכירות נערך בינה לבין המנוח וכי לבקשתו היא פינתה את הדירה ושילמה לו את מלוא הסכומים אשר התחייבה בהם בגין תקופת השכירות. לחיזוק טענתה צירפה הנתבעת לכתב הגנתה אישור מהמנוח לפיו היא אכן שילמה את המגיע ממנה בגין השכירות וזאת עד ליום 17/7/97.

5.
בדיון אשר התקיים בתביעה העידו התובע והנתבעת.

6.
לאחר שעיינתי בכתבי הטענות, על צורופותיהם, בעדות הצדדים ובמוצגים אשר הוגשו לתיק בית המשפט, בדעתי לקבל את התביעה.

7.
אומנם נכון, בהתאם להסכם השכירות המנוח הוא זה אשר השכיר את הדירה לנתבעת, אולם, לאור העובדה כי בהסכם הביטול נקבע שדמי השכירות ישולמו באמצעות הפקדה בחשבון התובע, לנ"ל זכות לחייב את הנתבעת בתשלום דמי השכירות. גם לאור העובדה כי באותו הסכם נקבע שעל הנתבעת להעביר לתובע את החשבונות ששילמה ותשלם בעתיד בגין הדירה מחייבת את המסקנה כי לתובע זכות להגיש תביעה זו.

8.
לטענת הנתבעת, היא שילמה את כל המגיע ממנה בגין דמי שכירות לידי המנוח במזומן.


אין בידי לקבל טענה זו. בהתאם להסכם הביטול נקבע מפורשות כי על הנתבעת להעביר דמי השכירות לחשבון התובע ולא לידי המנוח. הנתבעת לא נתנה כל הסבר מדוע החליטה, על אף האמור באותו הסכם, לשלם דמי השכירות ישירות לידי המנוח.


יתרה מכך, לכתב הגנתה צירפה הנתבעת אישור המנוח בדבר סילוק חובותיה בגין תקופת השכירות עד ליום 17/7/97. כן צירפה הנתבעת לכתב הגנתה מכתב פנייתו של המנוח אליה מיום 1/1/98, מוצג נ/1, ולפיו היא נדרשה לפנות את הדירה תוך חודש ימים. לטענת הנתבעת עצמה היא פינתה את הדירה כשבועיים שלוש לאחר המכתב מיום 1/1/98. על אף זאת, הנתבעת לא ידעה לתת כל הסבר מדוע מכתבו של המנוח לעניין סילוק חובותיה נכון רק ליום 17/7/97 ולא לתקופה של כחצי שנה לאחר מכן עד שהיא פינתה את הדירה.


טענותיה של הנתבעת לעניין זה נראות תמוהות בעיניי. באם, כדבריה, היא ביקשה מהמנוח לאשר לה סילוק חובותיה עד ליום 17/7/97 מדוע היא לא עשתה זאת כאשר היא פינתה את הדירה?!.

9.
בהעדר כל ראיה בידי הנתבעת כי פעלה בהתאם לאמור בהסכם הביטול לעניין העברת דמי השכירות לחשבון התובע ובקיום ראיה כי היא שילמה את המתחייב ממנה עד ליום 17/7/97 בלבד, אין מנוס מהמסקנה כי החל מאותו מועד היא לא שילמה את חובותיה בהתאם להסכם השכירות.

10.
כל האמור לעיל חל גם לעניין סילוק חשבונות ארנונה, מים, חשמל, גז וטלפון.

11.
על אף כי התביעה הוגשה בשם התובע וכן בשם אדלר דן
, התובעים מבקשים כי חיוב הנתבעת יהיה כלפי התובע בלבד.

12.
לאור כל האמור לעיל, אני מקבל את התביעה ומחייב את הנתבעת לשלם לתובע מס' 1 את הסך של 7,074 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום 1/3/98 ועד התשלום המלא בפועל.

כמו כן, תשלם הנתבעת לתובע מס' 1 הוצאות משפט בסך של 500 ₪ וכן הוצאות ביול בסך של 124 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כחוק על הוצאות המשפט מהיום ועל הוצאות הביול מיום הגשת התביעה, 30/1/03 , ועד התשלום המלא בפועל.

כל הסכומים המפורטים לעיל ישולמו תוך 30 יום מהיום.

13.
תביעתו של תובע מס' 2 נגד הנתבעת נדחית בזאת ללא צו להוצאות.

המזכירות תשלח העתק פסק הדין לצדדים.

ניתן היום י"ד באדר, תשס"ד (7 במרץ 2004)
בהעדר הצדדים.

ר. חדיד
, שופט
קלדנית: אורלי שרון







תק בית משפט לתביעות קטנות 1374/03 אדלר ראובן, אדלר דן נ' אילנה מלכה (פורסם ב-ֽ 07/03/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים