Google

קיזלר איתן - גיא שמיר, שרלי שמיר

פסקי דין על קיזלר איתן | פסקי דין על גיא שמיר | פסקי דין על שרלי שמיר |

1288/04 תק     01/03/2004




תק 1288/04 קיזלר איתן נ' גיא שמיר, שרלי שמיר




בעניין:
6



בתי המשפט

בית משפט לתביעות קטנות חיפה
תק 001288/04

ותביעה שכנגד

בפני
:
כב' השופטת ב. טאובר
תאריך:

01/03/2004





בעניין

:
קיזלר איתן
התובע





- נ ג ד -




1. גיא שמיר
2. שרלי שמיר
הנתבעים




ובעניין

:

1. גיא שמיר
2. שרלי שמיר
התובעים שכנגד





- נ ג ד -



קיזלר איתן
הנתבע שכנגד

פסק דין

1.
זוהי תביעה ותביעה שכנגד על סך של 5,000 ₪, שהגישו הצדדים זה כנגד זה.

לטענת התובע, התקשרו הנתבעים עימו בחוזה לאספקת שירותי קיטרינג לארוע חתונתם של הנתבעים בתאריך 10.09.03. לטענת התובע סרבו הנתבעים לשלם בגמר האירוע סך של 5,000 ₪, חרף התחייבותם בהסכם, זאת תוך העלאת טענות לא נכונות מצידם בקשר לאיכות וכמות המזון שסופק על ידו באירוע.

2.
התובע שכנגד אינו מכחיש את העובדה שקזז על דעתו מחשבון התובע סך של 5,000 ₪, וזאת בשל אי עמידתו של התובע בהסכם בכתב ובע"פ שנקשר בין הצדדים, וזאת בהתייחס לכמות ואיכות המזון. לטענת התובע שכנגד התחייב התובע להותיר את מזנון המזון פתוח לכל משך האירוע, ובפועל לא עשה כן. בנוסף טוען התובע שכנגד כי לא היה די מזון ושתיה, לרבות שתיה חמה, למרות שהאירוע הוזמן על ידו ל- 270 אורחים, ובפועל הגיעו רק 200 איש. התובע שכנגד העמיד את תביעתו על סך של 5,000 ₪ בגין עוגמת הנפש שנגרמה לטענתו לו ולמשפחתו.

3.
התובע העיד בפני
ארוכות, והבהיר כי המזנון היה פתוח עד סמוך לשעה 24:00, לדבריו עבד יחד עם עוזרו על בישול האוכל עד לשעה 23:00 במטבח פתוח, כאשר המזון שבושל על ידו הונח על גבי המזנון הפתוח לציבור עד סמוך לשעה 24:00. התובע הבהיר כי לאחר השעה 22:00 שונה מבנה המזנון באופן שאחד משני המזנונים שהוצב הוסב למזנון לדברי מתיקה. לדברי התובע הופעלו המזנוים עד סמוך לשעה 24:00. בסמוך לשעה 24:00 פנה לתובע שכנגד, וקיבל אישורו לסיים את העבודה. במעמד זה נתן התובע שכנגד לתובע תשר עבור המלצרים, ומשלב זה התיישבו המלצרים מסביב לשולחנות, והחלו לאכול מיתרת המזון שנותר, וכן פרקו את המזנונים. התובע זימן לעדות שניים מעובדיו, אשר העידו בפני
על איכות המזנון וכמותו, ואף ציינו כי זכו לשמוע מחמאות מאורחים שונים בחתונה.

4.
התובע שכנגד הבהיר בעדותו את גרסתו, לפיה על פי נספח להסכם היה על התובע להשאיר את המזנון פתוח לכל משך האירוע, ואף חזר וציין כי בשעה 02:15 שהאירוע הסתיים לא היתה אפשרות לשתות ו/או לאכול. במהלך הדיון ותוך הרחבת החזית העלה התובע שכנגד גם טענות כנגד מזנון הקפה, שהותקן על ידי התובע ועל כמות כלי האוכל שהיו באירוע. אשתו של התובע שכנגד, אשר העידה אף היא, ציינה בהגינות שאינה יכולה לתרום מזכרונה בקשר לטענות המועלות, אך ציינה כי בת משפחה אשר התארחה בחתונה ציינה בפני
ה ביום שלמחרת כי לא היה לה די מזון, כיוון שהגיעה לחתונה באיחור, לאחר מעמד החופה. התובע שכנגד לא זימן עדים נוספים, ואף לא הגיש לביהמ"ש את נספח ההסכם אשר נטען על ידו כי נכתב על ידי התובע, ועל פיו היה מזנון המזון אמור להיוותר פתוח לכל משך האירוע.

התובע שכנגד צירף בפתח הדיון לתיק ביהמ"ש שתי תמונות שצולמו על ידו, אך לא ניתן לדעת באיזו שעה צולמו, ואין בהם כדי לתרום להבהרת פני הדברים.

5.
לאחר ששבתי ועיינתי בעדויות בעלי הדין, ראיתי לקבוע כי התובע שכנגד לא הוכיח את התביעה שכנגד, שמהווה גם את טענת הקיזוז, שהועלתה על ידו ביחס לאיכות המזון וכמותו, וביחס להפרת התחייבות מצידו של התובע ברמת ההוכחה הדרושה במשפט האזרחי.

עדותו של התובע שכנגד הינה עדות יחיד, וכן לא זימן התובע שכנגד לעדות, ולו עד אחד ממשתתפי החתונה, אשר יוכל לתמוך בעדותו ביחס לחוסרים הנטענים ע"י התובע שכנגד ביחס לכמות המזון, שסופק בחתונה, וזאת על אף שבחתונה השתתפו כמאתיים איש, ואלה נמנו על בני משפחותו ועל חוג מכריו. בנוסף לא צירף התובע שכנגד את הנספח להסכם, אשר נקשר בינו ובין התובע, ואשר מכוחו טען כי היה על התובע להשאיר את המזנון פתוח לכל שעות האירוע גם לאחר השעה 24:00 ועד לשעה 02:15. בהקשר זה ראיתי גם לקבל את גרסת התובע כי החל בפירוק המזנון לאחר קבלת אישורו של התובע שכנגד, שכן התובע שכנגד אישר בפני
כי בסמוך לשעה 24:00 נתן לתובע תשר עבור המלצרים, ויש בכך כאמור לתמוך בגרסת התובע, שניתן לראות בכך אות לסיום עבודת המלצרים והמזנון.

6.
לאור כל האמור ראיתי לקבל את תביעת התובע ולדחות את התביעה שכנגד.

לאור האמור ישלמו גיא ושרלי שמיר
, ביחד ולחוד, סך של 5,000 ₪ למר איתן קיזלר. לסכום זה יתווספו הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה ועד התשלום המלא בפועל.

7.
כמו כן ישלמו גיא ושרלי שמיר
, ביחד ולחוד, למר איתן קיזלר הוצאות משפט בסך של 350 ₪.

8.
זכות להגיש בקשת ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה תוך 15 יום.

המזכירות תמציא העתק פסק הדין לצדדים.

ניתן היום, ח' באדר, תשס"ד (1 במרץ 2004), בהעדר הצדדים.
_________________

ב. טאובר
,
שופטת

הקלדנית: שלומית ב.







תק בית משפט לתביעות קטנות 1288/04 קיזלר איתן נ' גיא שמיר, שרלי שמיר (פורסם ב-ֽ 01/03/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים