Google

איזנברג שלמה - עייש יאיר ואלינור

פסקי דין על איזנברג שלמה | פסקי דין על עייש יאיר ואלינור

3369/03 תק     14/04/2004




תק 3369/03 איזנברג שלמה נ' עייש יאיר ואלינור




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט לתביעות קטנות חיפה
תק 003369/03


בפני
:
כב' השופטת ב. טאובר
תאריך:
14/04/2004




בעניין
:
איזנברג שלמה

התובע



- נ ג ד -



עייש יאיר ואלינור

הנתבעים


פסק דין

1.
התובע טוען כי בתאריך 25/6/02 נחתם הסכם שכירות ל-12 חודשים החל מחודש אוגוסט בין התובע והנתבעים, לפיו התחייבו הנתבעים לתשלום שכר דירה בסך של 375 דולר של ארה"ב וכן לתוספת של 100 ₪ עבור גנן או לרבע מסך התשלום המשולם לגנן.

התובע טוען כי הנתבעים הפרו את חוזה השכירות משהפסיקו את תשלום דמי הגינון, לא שיפו את התובע בגין תשלום לשרברב בגין פתיחת סתימה בסך של 350 ₪, ביצעו תשלום בגין שלושה חודשי שכירות ונותרו חייבים סך של 337.50 ₪ בשל הפרשי שער, נותרו חייבים חוב בגין ארנונה ומים, לא שילמו דמי שכירות עבור חודשים יולי ואוגוסט וכן לא סיידו את הדירה עם עזיבת המושכר. בגין כל אלה העמיד התובע את תביעתו על סך של 6,027 ₪.

2.
בראשית הדיון הודיע התובע כי הינו מוחק מכתב התביעה שני ראשי נזק כיוון שאלה הוסדרו בינו ובין הנתבעים מחוץ לכתלי ביהמ"ש. לאור האמור, נמחקו מכתב התביעה טענות התובע בגין אי תשלום דמי השכירות לחודשים יולי ואוגוסט ודרישתו של התובע לסיוד הדירה.

3.
הנתבעים הכחישו את טענות התובע אחת לאחת. לדבריהם, טענות התובע הינן קנטרניות. במהלך תקופת השכירות ביקש התובע אף לפנות את הנתבעים מן המושכר ואלמלא היתה הנתבעת בהריון מתקדם, היו הנתבעים עוזבים את המושכר לאור התנהגותו הטורדנית של התובע. בנוסף ציין הנתבע כי רכבו נפגע על ידי אשת התובע, טענה אשר אינה מוכחשת על ידי התובע, ועל כן יש לקזז מן הסכומים המגיעים לתובע את הסכומים המגיעים לו, אם בכלל, בשל הנזק שהוסב לרכב הנתבעים על ידי אשת התובע.
4.
לאחר ששקלתי את טענות הצדדים ועיינתי בנספחים אשר הוצגו בפני
י, ראיתי לקבוע כדלקמן: ביחס לטענות התובע באשר להוצאות הגינון לא ראיתי לקבל טענתו של התובע לתשלום בגין ראש נזק זה, שכן הוצגה לי קבלה בחתימת התובע לפיה התקבל אצלו סכום של 1,000 ₪ עבור הוצאות גינון לחודשים אוגוסט 2002 ועד מאי 2003. מקבלה זו עולה כי הנתבעים שילמו את הוצאות הגינון עבור עשרה חודשים מראש.

התובע הציג תמונות בהן נראית הגינה מטופחת. יחד עם זאת, לאור התמונות שהוצגו בפני
י על ידי הנתבע במהלך הדיון ואשר מצביעות על עזובה בגינה ובשביל המוביל לדירה של הנתבעים, ולאור העובדה שלא עלה בידי התובע להציג בפני
י קבלה עבור שירותי הגננות למעט עבור חודש אוגוסט 2003, לא ראיתי לחייב את הנתבעים בתשלום נוסף עבור הוצאות הגינון לחודשיים שבגינם לא נשאו הנתבעים בתשלום הוצאות הגינון.

לא ראיתי גם לחייב את הנתבעים בתשלום הנתבע על ידי התובע בגין עלות תיקון שבוצע על ידי שרברב. התובע לא צירף לכתב התביעה חשבונית המאמתת את ביצוע התשלום ולאור הוראת סעיף 6(א) להסכם שנקשר בין הצדדים, נקבע כי המשכיר ישא בהוצאות הכרוכות בתיקון הנכס, החלות על בעל הנכס ועל חשבונו. משהתובע הורה לנתבעים להזמין שרברב לדירה על חשבונו ולתקן את סתימת הביוב, לא ראיתי לחייב את הנתבעים בתשלום האמור. אף לא ראיתי לקבל את טענת התובע כי הסתימה נבעה מהשלכת מטליות לחות למערכת הביוב מצידם של הנתבעים, טענה אותה העלה התובע שעה שלא נכח בעת מעמד התיקון ואשר נדחתה על ידי הנתבעים.

כמו כן לא ראיתי לקבל את טענת התובע באשר להפרשי שער המגיעים לו. משנתן התובע בידי הנתבעים קבלה המאשרת מפורשות קבלת דמי השכירות בגין שלושת חודשים, ומשכפרו הנתבעים בטענת התובע בדבר הפרשי שער המגיעים לתובע והנתבע אף ציין כי למיטב ידיעתו חושבו דמי השכירות במדוייק על פי שער הדולר בעת מסירת התשלום, לא ראיתי לקבל את טענת התובע בהקשר זה, זאת גם לאור העובדה שהתובע לא צירף לכתב התביעה שערי מטבע זר רשמיים אשר פורסמו נכון ליום ביצוע התשלום שיש בהם כדי לתמוך בטענתו.

אין באפשרותי גם לקבל את טענתו של התובע בדבר אי תשלום מיסי ארנונה וזאת לנוכח האישור שהוצג לי על ידי הנתבע לפיו אישר התובע בתאריך 3/7/03 בכתב כי קיבל מן הנתבעים תשלום עבור חשבון ארנונה לתקופה שבין חודשים יולי ואוגוסט 2003 ובגין חשבון מים לתקופה שבין מאי ועד יוני 2003. לאור האמור, כל שנותר לנתבעים לשלם הינו חשבון מים בגין חודשים יולי ואוגוסט 2003 אשר הנתבעים אף מוכנים לשלם בכפוף להצגת חשבון של עיריית קרית אתא.

5.
באשר לטענות הנתבעים בדבר הנזק שהוסב לרכבם, לא ראיתי לקזז נזקם של הנתבעים בשלב זה מאחר ולא הוצגה בפני
י חוות דעת שמאי ו/או קבלת תיקון והנתבעים יהיו רשאים להגיש תביעה נפרדת לביהמ"ש בגין הנזקים שהוסבו לרכבם אשר נתמכת בראיות לגבי גובה הנזק שנגרם.

6.
נסיונותיי לפשר בין הצדדים באופן שכל אחד מן הצדדים יוותר על טענותיו לאחר שעיינתי בתמונות הנזק שנגרם לרכבם של הנתבעים לא צלחו לאור התנגדותו הנחרצת של התובע אשר אינו מוכן לשים סוף להתדיינות שבין הצדדים.

7.
לאור האמור, ראיתי לחייב את הנתבעים לשלם לתובע את תשלום חשבון המים לחודשים יולי ואוגוסט 2003 בכפוף לכך שהתובע ימציא לידיהם חשבונית ו/או דרישת תשלום מעיריית קרית אתא לתקופה הנ"ל.

8.
בנסיבות העניין, לא ראיתי לפסוק הוצאות.

9.
זכות להגיש בקשת רשות ערעור לביהמ"ש המחוזי בחיפה תוך 15 יום מהיום.

10.
המזכירות תמציא העתק פסק הדין לצדדים.

ניתן היום, כ"ג בניסן, תשס"ד (14 באפריל 2004), בהעדר הצדדים.
_________________


ב. טאובר
,
שופטת

הקלדנית: רויטל+דליה







תק בית משפט לתביעות קטנות 3369/03 איזנברג שלמה נ' עייש יאיר ואלינור (פורסם ב-ֽ 14/04/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים