Google

ארנון אמיר, לוי דורית - סביב העולם בע"מ

פסקי דין על ארנון אמיר | פסקי דין על לוי דורית | פסקי דין על סביב העולם בע"מ

3723/06 תק     15/02/2007




תק 3723/06 ארנון אמיר, לוי דורית נ' סביב העולם בע"מ




בעניין:
6



בתי המשפט



בית משפט לתביעות קטנות חיפה
תק 003723/06


בפני
:
כב' השופטת ניצה שרון
- סגנית נשיא
תאריך:
15/02/2007




בעניין:
1. ארנון אמיר


2. לוי דורית







התובעים




- נ ג ד -




סביב העולם בע"מ






הנתבעת


פסק דין

בפני
תביעה לפיצוי כספי בסך 17,765 ש"ח בגין הפסד טיול לקרואטיה.

טענות התובעים:
בתאריך 27.9.06, הזמינו התובעים מהנתבעת בעיסקה טלפונית טיול לדוברובניק-קרואטיה. ההזמנה כללה טיסה והשכרת רכב (להלן: "הטיול"). הטיסה לחו"ל היתה אמורה להתבצע במוצאי יום כיפור.
ההזמנה התקבלה ואושרה ע"י פקידה בשם נינה ושולמה בכרטיסי האשראי של התובעים.

מפאת קוצר הזמן וכדי לקבל את המוזמן, הציעה נינה לתובעים כי ישלמו עבור מונית בסך 30 ש"ח, וזאת בכדי שכרטיסי הטיסה והשובר לרכב ימתינו להם ביום הטיסה בסוכנות חברת לאופר הנמצאת בטרמינל בנתב"ג .
ביום הטיסה, החנו התובעים את מכוניתם בחניון ארוך טווח של שדה התעופה ופנו למשרד סוכנות חברת "לאופר".

כשבאו לשדה, ראו לתדהמתם כי המשרד בו היו אמורים הכרטיסים להיות, סגור.
לאחר חיפושים במשרדים שונים של חב' לאופר בשדה, פנו לעמדת המודיעין שבשדה התעופה, ונענו כי עליהם לפנות לדלפק הבידוק לבחור בשם טל מזרחי
(להלן: "טל").


טל בירר עם ענת - מנהלת לאופר בארץ, אשר טענה כי הם מופיעים ברשימת הנוסעים ולכן הוא נאות לאפשר להם לעלות לטיסה, אולם ציין כי הכרטיס שינתן להם הוא רק לכיוון אחד ובאשר לכרטיס הטיסה בחזרה מקרואטיה, הם יקבלו אותו ביום החזרה במשרדי קרואטיה ארליינס בדוברובניק.

באשר לאישור על השכרת רכב, נאמר לתובעים כי אין כל אפשרות להסדירו בארץ.
כל ניסיון של התובעים ליצור קשר עם משרדי חברת "סביב העולם" טרם הנסיעה, עלה בתוהו. התובעים מצידם בחרו שלא לקחת סיכונים מיותרים וויתרו על הטיסה ובכך ויתרו על חופשתם בחו"ל.

התובעים אמדו את הנזק שנגרם לשניהם בסך 17,765 ש"ח, אולם הצהירו בבימ"ש כי קיבלו בחזרה את הסכום ששילמו בעבור כרטיסי הטיסה - בסך 3,750 ש"ח, ומכאן סה"כ הנזק לטענתם עומד על סך 14,015 ש"ח.

טענות הנתבעת:
נציגת הנתבעת - רחל אשכנזי (להלן: "רחל"), טענה כי מאחר וכרטיסי הטיסה הוזמנו ימים ספורים עובר לפני יום הכיפורים, נשלחו הכרטיסים ישירות לשדה התעופה לחברת "לאופר", אשר מספקת להם שירותים בשדה (לטענתה, התובעים לקחו על עצמם את הסיכון לתקלה כשהזמינו את הכרטיסים זמן קצר בטרם הטיסה).

לדבריה, התקלה קשורה בחברת "לאופר" בלבד. רחל הודתה כי הכרטיסים לא נמצאו בשדה ביום הטיסה, אולם לדבריה הציעו לתובעים לעלות לטיסה כאשר אמרו להם שביום בו הם אמורים לחזור מקרואטיה, ימתינו להם כרטיסי החזרה בשדה התעופה של קרואטיה ואילו התובעים הם שבחרו שלא לטוס ומכאן אחריותם לנזק שנגרם להם.

עוד טענה הנתבעת כי נזקים כספיים נגרמו לחברת "מסביב לעולם" בגין אירוע זה, שכן חוייבה לשלם לחברת התעופה את עלות הכרטיסים עבור התובעים וכן שילמה בעבור יום אחד שכירת רכב.


דיון והכרעה:
אין חולק כי לתובעים נגרמה עוגמת נפש, כאשר התכוננו לטוס לחופשה לחו"ל והחופשה בוטלה.

התובעת - אחות במקצועה והתובע - רופא שיניים, תכננו את זמנם ונטלו חופשה ממקום עבודתם כדי לנפוש, לשם כך הזמינו בנוסף לכרטיסי טיסה גם רכב שכור מהנתבעת שפירסמה בעיתון מודעה בדבר עיסקת הנופש בקרואטיה.

להפתעתם, כאשר הגיעו לשדה התעופה לאסוף את כרטיסי הטיסה שהובטחו להם כי יחכו בעבורם במקום מסויים בשדה, מצאו כי משרדי אותה חברה סגורים.
לעניין זה, אני דוחה את טענת נציגת הנתבעת כי התובעים לקחו על עצמם סיכון כאשר הזמינו את החופשה מספר ימים בטרם הטיסה ובאמצעות הטלפון, מאחר והנתבעת היא שפירסמה את המודעה ופעלה בדרך שהוצעה להם.

בהזמינם את הטיול, לא נאמר להם דבר בזמן "הסיכון" אותו הם לוקחים אלא הובטח להם כי הכרטיסים ושובר השכרת הרכב ימתינו טרם יציאתם את הארץ בעבורם בחברת "לאופר" בשדה התעופה והם אף שילמו בנפרד עבור הבאתם לשם.

מודעת אני לכך שחברות נסיעות וטיולים המפרסמות מבצעים ונופשונים למיניהם ובמיוחד כאשר המחירים מוזלים, מפרסמות בעיתון ובאינטרנט ימים ספורים לפני הטיסות המיועדות.
כך שתפקידן המוחלט של אותן חברות לקחת על עצמן את מלוא האחריות לספק ללקוחותיהם את "המוצר" שאותו רכשו הלקוחות בזמן שהם פרסמו אותו. במידה והם סבורים כי יכול לחול שינוי או שיבוש או אי התאמה, עליהם לציין זאת במפורש בפני
הרוכשים את אותן עיסקאות נופש וטיול וזאת טרם רכישת "המוצר" (כפי שמיידעים נוסעים על טיסות צ'רטר).

תמימת דעים אני עם התובעים שלא קיבלו את הצעת חברת לאופר ברגע האחרון לגבי נסיעתם (על ידי ענת) כי יטוסו לדוברובניק ושם רק עם חזרתם לארץ ימתינו להם כרטיסי הטיסה בחזרה.
ובאשר לשובר לגבי הרכב ששכרו, כאשר הם היו אמורים להגיע לדוברובניק ב-03:00 לפנות בוקר, לבעיה זו לא ניתן פתרון.
סירוב התובעים להצעה זו נראית לי סבירה ביותר.
לא יעלה על הדעת שמי שרכש במלוא התמורה כרטיסי טיסה הלוך ושוב ליעד מסויים וכן רכב שכור, יסתכן ויחשוש במהלך כל החופשה שמא כרטיסי הטיסה בחזרה לארץ לא ימצאו כפי שהובטח בדלפק הקבלה בשדה התעופה הקרואטי.
מלוא האחריות למתן השירות הראוי רובץ לפתחה של הנתבעת.

אולם, יחד עם זאת הפיצוי הכספי אותו דרשו הנתבעים לגבי שאר הפריטים (למעט התשלום בגין כרטיסי הטיסה שהוחזר) לא נתמך בראיות ומסמכים וכן אינו עומד ביחס לסכום ששילמו הנתבעים עבור כל עיסקת הטיול שרכשו.

אשר על כן ולאור האמור לעיל, ומאחר שקבעתי באופן מוחלט כי הנתבעת אחראית לעוגמת הנפש והצער שנגרמו לתובעים בגין הפסד נסיעתם, אני קובעת כי הנתבעת תשלם לכל אחד מהתובעים סך של 2,000 ש"ח וזאת בגין עוגמת הנפש, הפסד ימי עבודה, הוצאות נסיעה לנתב"ג וחניה. לסכום זה יתווסף התשלום בגין אגרת ביהמ"ש בסך 215 ש"ח.

סה"כ תשלם הנתבעת לתובעים, ביחד ולחוד, סך של 4,215 ש"ח.
סכום זה ישולם תוך 30 יום מהיום, שאם לא כן ישא הפרשי ריבית והצמדה כחוק עד התשלום המלא בפועל.

למזכירות: יש לשלוח העתק

פסק דין
זה לצדדים.


ניתן היום כ"ז בשבט, תשס"ז (15 בפברואר 2007).


ניצה שרון
, שופטת סגנית נשיא
הקלדנית: עירית ת.






תק בית משפט לתביעות קטנות 3723/06 ארנון אמיר, לוי דורית נ' סביב העולם בע"מ (פורסם ב-ֽ 15/02/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים