Google

אליהו ויקטור - המאגר הישראלי לביטוחי רכב בע"מ

פסקי דין על אליהו ויקטור | פסקי דין על המאגר הישראלי לביטוחי רכב בע"מ

164309/09 א     12/07/2009




א 164309/09 אליהו ויקטור נ' המאגר הישראלי לביטוחי רכב בע"מ




בעניין:

1



בתי

המשפט



בית משפט השלום תל אביב-יפו
א
164309/09


לפני:
כבוד השופטת יעל אילני
תאריך:
12/07/2009




בעניין:
אליהו ויקטור






תובע/מבקש

נ
ג
ד


המאגר הישראלי לביטוחי רכב בע"מ






נתבעת/משיבה



החלטה

1.
לפניי בקשה לתשלום תכוף בעקבות תאונת דרכים שארעה בתאריך 16.1.09 בה נפגע המבקש, יליד 1977.

2.
המשיבה טוענת שדין הבקשה להידחות. היא מכחישה את חבותה וטוענת שהמבקש לא הוסע, כטענתו, על אופנוע שהיה נהוג בידי בן דודו, אלא נפגע בנסיבות אחרות שאינן מקימות חבות של המשיבה (בין היתר נטען שהמבקש נהג באופנוע שבוטח לכיסוי נהג נקוב בשם - הוא בן הדוד, ולכן נהיגת המבקש לא היתה מכוסה). בנוסף נטען שגם לגופה דין הבקשה להידחות, שכן לא הוכח הצורך בתשלום תכוף ולא הוכחו התנאים המזכים בתשלום כזה.

3.
כידוע, על המבקש תשלום תכוף להוכיח זכאותו לפיצויים לכאורה ובית המשפט לא מכריע, במסגרת הבקשה לתשלום תכוף, בשאלת החבות. אף שאיני מקלה ראש בהסתיגויות ובספקות שהעלה ב"כ המשיבה בשאלת החבות, לאחר ששמעתי את המבקש מצאתי שהוכחה לכאורה זכאותו לפיצויים. המבקש העיד שהורכב על האופנוע שהיה נהוג בידי בן דודו, ושבמהלך הנסיעה החליק האופנוע והוא הועף לעבר מעקה בטיחות ונפגע. עדותו, שלא נסתרה בחקירתו, במצורף לאישור המשטרה על התאונה שצורף לבקשה, מהווים ראיה לכאורה לזכאותו לפיצוי מאת המשיבה.



4.
למבקש נגרמו שברים בחוליה, בצלעות ובעצם הבריח. על פי המסמכים הרפואיים ותעודות המחלה שצירף הוא מנוע מעבודה ומצוי באי כושר עד לסוף חודש יוני. נוכח מצבו, סביר שיהיה מוגבל מעבודה, באופן מלא או חלקי, לתקופה נוספת של כחודשיים, עד ליום 1.9.09.

5.
המבקש טוען שכחודש וחצי לפני התאונה החל לעבוד כשכיר בעבודות ניקוי חול וצבע. לבקשתו צירף תלוש שכר אחד, לחודש 12/08, לפיו השתכר סך של 5,000 ש"ח. בחקירתו אישר שמעבידו הוא בן דוד אחר שלו. ב"כ המשיבה טוען שיש להתיחס לתלוש השכר בחשדנות מהטעם שהוא הונפק לאחר התאונה ובשל קרבת המשפחה שבין המעסיק למבקש. כן נטען שהמבקש לא הגיש מסמכים המצביעים על השתכרות בחודשים שקדמו לתחילת עבודתו זו ומעדותו עלה שהיה בעל עסק כושל ושלא השתכר בחודשים אלה.

6.
אשת המבקש עובדת ומשתכרת כ- 3,200 ₪. על שולחנם של המבקש ושל רעייתו סמוכים שני ילדים קטינים. מעדות המבקש עולה שחשבונות הבנק של בני הזוג נפרדים. לבקשתו צירף המבקש את חשבונותיו בלבד וקשה, אפוא, לגזור תמונה מלאה על ההכנסות וההוצאות של בני הזוג ועל צורכי המחיה של המשפחה. בנוסף, לחשבונו של המבקש הופקדו במהלך התקופה כספים שונים שלגבי חלקם לא ניתן הסבר משכנע (כך למשל הפקדת שק על סך 5,230 ₪ בחודש 3/09).

7.
לאור מכלול הנתונים נראה לי להעריך את צורכי המחיה החיוניים של המבקש והתלויים בו, בהתחשב גם בהכנסת אשתו, על סך של כ- 2,200 ₪ לחודש.

8.
לא הוכח שהמבקש נזקק לעזרה וסיעוד אישי לצורך תפקודו היומיומי. לא הוצאו הוצאות בגין עזרה כזו ולא הוכחה גם הטענה על הפסד ימי עבודה ושכר של אשת המבקש.

9.
המבקש נשא בהוצאות שונות לצורך טיפולים רפואיים, נסיעות ואביזרים בסכום המוערך על ידי בכ- 1,000 ₪.



10.
לאור כל האמור לעיל אני פוסקת למבקש תשלום תכוף בסכום של 17,500 ₪.

11.
אני מחייבת את המשיבה לשלם למבקש סך 17,500 ₪, ובנוסף שכ"ט עו"ד בשיעור 13% ומע"מ.

המזכירות תשלח החלטתי לצדדים.

ניתנה היום, כ' בתמוז, תשס"ט (12 ביולי 2009), בהעדר הצדדים.



יעל אילני
, שופטת











א בית משפט שלום 164309/09 אליהו ויקטור נ' המאגר הישראלי לביטוחי רכב בע"מ (פורסם ב-ֽ 12/07/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים