Google

יחזקאל אורלי - המוסד לביטוח לאומי

פסקי דין על יחזקאל אורלי | פסקי דין על המוסד לביטוח לאומי

4110/06 בל     30/01/2009




בל 4110/06 יחזקאל אורלי נ' המוסד לביטוח לאומי




בקשה מס' 4



בית דין אזורי לעבודה בחיפה

ב"ל 4110-06 יחזקאל אורלי
נ' בטוח לאומי-סניף חיפה



30 ינואר 2009

בקשה מס' 4

בפני

כב' השופט
נוהאד חסן

המבקש/התובעת
יחזקאל אורלי

נגד

המשיב/הנתבע
המוסד לביטוח לאומי


החלטה


1.
זוהי בקשתה של המבקשת למינוי מומחה רפואי אחר במקומו של פרופ' אנדריי קרן- המומחה מטעם בית הדין.

2.
השתלשלות ההליכים בתיק:

א.
ביום 26.11.06 הגישה המבקשת תביעתה לבית דין זה, במסגרתה עתרה להכיר באירוע מיום 4.9.02 בכתאונת עבודה.

ב.
ביום 5.3.08 מונה פרופ' אנדרי קרן- מומחה למחלות לב, כמומחה יועץ רפואי מטעם בית הדין, וזאת על סמך עובדות מוסכמות מטעם הצדדים.

ג.
ביום 12.3.08 נתן פרופ' קרן חוות דעת, במסגרתה קבע כדלקמן:

"א.
התובעת לא סבלה ממחלת לב.
ב.
התובעת סבלה מתחושת קוצר נשימה, עילפון, כאבי ראש, סחרחורת ובחילות וכנראה גם הקאות במהלך טיסה, כשעה לפני נחיתה, לאחר טיסה ממושכת. בירורים שנעשו מיד עם נחיתתה לא העלו בעיה קרדיאלית כלשהי. מאידך, היו סימנים אפשריים לדלקת מערות הפנים ואף סימנים נוירולוגיים וסויימים. בירור קרדיאלי, בדיקת גאזים, א.ק.ג. ומיפוי ריאות שנעשה לגילוי תסחיף ריאתי אפשרי היו כולם בגדר התקין. כמו כן, נשללה בעיה בכלי הדם ההיקפיים, כאשר בדיקת עורקי התרדמה ובדיקת דופלקס של ורידי הרגליים היתה תקינה.
ג.
התובעת לא סבלה ממחלת לב כלשהי.

לאירוע בעבודה לא היתה השפעה על מצב ליבה של התובעת, שהיה
תקין".

3.
לתובעת ניתנו מספר הזדמנויות להגיש בקשה מטעמה להפניית שאלות הבהרה למומחה, וכמקובל בהליכים אלה בבית הדין, אך המבקשת בחרה להגיש ביום 8.1.09 בקשתה זו למינוי מומחה אחר במקומו של פרופ' קרן, מהטעם המרכזי, כי בירור מצבה הרפואי של המבקשת מחייב בחינה נוספת והערכה מחודשת של המומחה המתאים וזאת בתחום הנוירולוגיה, שכן פורפ' קרן קבע מפורשות בחוות הדעת, כי היו סימנים אפשריים לדלקת מערות הפנים ואף סימנים נוירולוגים מסויימים.

4.
א.
ביום 29.1.09 הגיש הנתבע תגובתו לבקשת המבקשת למינוי מומחה אחר, בה הוא
מתנגד לבקשה, מהטעם המרכזי כי לא מתקיימים התנאים לפסילת המומחה הרפואי ומינוי מומחה רפואי אחר, שכן, המומחה לא התעלם מהעובדות שהועברו אליו, ולא הוסיף עובדות שלא נקבעו על ידי בית הדין.

ב.
עוד טוען הנתבע, כי המומחה בדק את כל המסמכים הרפואיים והגיע למסקנה, כי לתובעת לא היתה כל מחלת לב והמומחה קבע מפורשות כי היו סימנים אפשריים לדלקת מערות הפנים ואף סימנים נוירולגים מסויימים ועל כן, לדעת הנתבע, הדרך הנכונה במקרה דנן הינה הפניית שאלות הבהרה למומחה, ולא פסילתו.

דיון והכרעה


5.
מדיניות בית הדין ביחס למינוי מומחים נקבעה בהנחיות בדבר מומחים יועצים רפואיים, פד"ע כב 199.

6.
בית הדין רשאי למנות מומחה אחר אם מצא כי המומחה חרג, בחוות דעתו, ממסכת העובדות שקבע בית הדין, או אם יש טעם אחר שלא להתחשב בחוות הדעת. בנוסף רשאי בית הדין למנות מומחה נוסף כאשר אינו מוצא בחוות דעתו של המומחה המקורי תשובות לכל השאלות שהוצגו ונראות חיוניות למתן

פסק דין
, או כאשר הוא מבקש לקבל חוות דעת נוספת (סעיפים 13 ו – 14 להנחיות בדבר מומחים יועצים רפואיים, פד"ע כב 199; ס' אדלר, מומחים יועצים רפואיים בבתי דין לעבודה, המשפט ב' 199, בעמ' 209).

7.
מינוי מומחה נוסף לא יעשה כדבר שבשיגרה אלא רק כאשר תחושת השופט היושב לדין הינה כי אין בידו להכריע במחלוקת שבהליך שבפני
ו בהסתמך על חוות דעתו של המומחה הרפואי שמונה וכי נותרו ספקות או שאלות בלתי מוכרעות גם לאחר חוות הדעת (רע"א 337/02 רונית מזרחי נ. כלל חברה לביטוח בע"מ ואח' פד"י נו' (4) 673).

8.
לאחר עיון בבקשה, במסמכים הרפואיים, בחוות דעתו של המומחה ובתגובתה הנתבע, לא מצאנו כי במקרה שבפני
נו התקיימה סיבה כלשהי המצדיקה פסילת חוות דעתו של פרופ' קרן ומינוי רופא מומחה אחר במקומו.

9.
נראה לבית הדין, כי כל מטרת הבקשה של המבקשת, הינה לטור אחר מומחה אחר, שאולי כן יקבע קשר סיבתי בעניינה של המבקשת, ולדעת בית הדין אין זו הדרך הראויה לפעול בעניין זה.

10.
משכך, אני דוחה את בקשתה של התובעת למינוי מומחה נוסף.


ניתנת למבקשת הזדמנות נוספת ואחרונה להגשת בקשה מטעמה להפניית שאלות הבהרה למומחה- פרופ' אנדריי קרן וזאת תעשה עד ולא יאוחר מיום 19.2.09, עם העתק במישרין למשיב, ואשר יגיש תגובתו לבקשה עד ולא יאוחר מיום 26.2.09.


ככל שתחליט המבקשת שאין בדעתה להגיש בקשה להפניית שאלות הבהרה למומחה, תגיש הודעה מטעמה לתיק בית הדין עד ליום 19.2.09, עם העתק במישרין למשיב, כי אז יהיה צורך במתן החלטה להגשת סיכומים בכתב.

11.
לעיון המזכירות ביום 3.3.09.

ניתנה היום,
ה' שבט תשס"ט, 30 ינואר 2009, בהעדר הצדדים.














בל בית דין אזורי לעבודה 4110/06 יחזקאל אורלי נ' המוסד לביטוח לאומי (פורסם ב-ֽ 30/01/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים