Google

טנא שגיא, טנא שרון, עו"ד פרידלר נתנאל ואח' - קו התור הנדסה ובנין בע"מ, עו"ד מולכו יצחק, כונס הנכסים הרשמי - מחוז י-ם ואח'

פסקי דין על טנא שגיא | פסקי דין על טנא שרון | פסקי דין על עו"ד פרידלר נתנאל ואח' | פסקי דין על קו התור הנדסה ובנין | פסקי דין על עו"ד מולכו יצחק | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי - מחוז י-ם ואח' |

6782/09 בשא     27/07/2009




בשא 6782/09 טנא שגיא, טנא שרון, עו"ד פרידלר נתנאל ואח' נ' קו התור הנדסה ובנין בע"מ, עו"ד מולכו יצחק, כונס הנכסים הרשמי - מחוז י-ם ואח'




בעניין:

בתי המשפט
בבית המשפט המחוזי בירושלים
בש"א 6782/09

פש"ר 4212/07
לפני:
כבוד השופט יעקב צבן

27/07/2009




בעניין:
1 . טנא שגיא

2 . טנא שרון
3 . עו"ד פרידלר נתנאל
4 . פרידלר שירי
5 . נוילנדר אילן ושרה
6 . פטרובר ליאור
7 . ארליך רמי
8 . יונגריס חיים
9 . אדרי סיגלית
10 . פרידמן אסתר
11 . קראוטהמר טובה
12 . קראוטהמר שמואל


ע"י ב"כ עו"ד טנא ועו"ד ברנשטיין
המבקשים


נ
ג
ד


1 . קו התור הנדסה ובנין בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד פרצוב

2 . עו"ד מולכו יצחק
ע"י ב"כ עו"ד אלי ארביב

3 . כונס הנכסים הרשמי - מחוז י-ם
ע"י ב"כ עו"ד יונית הררי

4 . ויינטרופ נטלי וסטנלי

5 . עו"ד מטרי רונן
ע"י ב"כ עו"ד נדב לב



המשיבים

החלטה


1.
בקשת המבקשים, דיירים ברח' העצמאות 54 בפתח תקווה (להלן: "הבניין") לכוף את הקבלן המבצע וכונס הנכסים של הבניין בהתאם לסעיף 6 לפקודת ביזיון בית המשפט, לקיים את הוראות ההחלטות שניתנו במסגרת בשא 3650/08 בהם הם חויבו להשלים את ביצוע עבודות הבנייה בבניין.

כיוון שנתגלעה מחלוקת עובדתית אלו עבודות היה צריך לבצע, מה בוצע ומה נותר לבצע, הוריתי לכונס הנכסים ביום 16.4.09 לפנות למהנדס מומחה שיבדוק ויחווה דעתו אם קיימים ליקויים יסודיים כנטען ע"י הדיירים, בעיקר בעניין האינסטלציה, האיטום והאלומיניום.

ביום 12.5.09 הגיש כונס הנכסים חוות דעת מקצועית של המהנדס יואב עמרני (מיום 7.5.09), ובה פירוט הנושאים הטעונים תיקונים ועבודות בבניין. בהמשך הגיש כונס הנכסים חוות דעת משלימות מיום 30.6.09, ומיום 14.7.09 ובהן פירוט הליקויים שטופלו ופירוט הנושאים הטעונים תיקון. מחוות הדעת מיום 14.7.09 עולה כי הקבלן ביצע כ- 95% מהליקויים שדרשו תיקון. בעניין האיטום צוין כי הקבלן ביצע מספר פעולות כדי לתקן ליקויים הקשורים לכך. עם זאת צוין כי ייתכן והאיטום לא עבר את כל המבחנים הדרושים, וכי ניתן יהיה לוודא את טיב האיטום רק בימי חורף גשומים. לכן הומלץ על הארכת משך תקופת הבדק והאחריות של הקבלן בנושא האיטום. לחילופין הומלץ על ביצוע כלל הנושאים הכרוכים באיטום באמצעות מומחה לנושא אשר ייתן אחריות לביצוע עבודות האיטום בלבד. אפשרות שלישית שהועלתה היתה לבצע מערכת בדיקות אשר תוגדר על ידי מומחה לנושא האיטום.

הדיירים מעלים טענות שונות הנוגעות להתנהלות הכונס. באשר לטיב העבודות גופן טוענים הדיירים כי גם כיום, בחלוף כחודש מהמועד בו היו אמורות העבודות בבניין להסתיים, טרם הושלמו מלוא העבודות, בעיקר בתחום של נזילות ואיטומים. לפיכך, מבקשים הדיירים לקבוע מועד מאוחר בחצי שנה לבחינת נושא האיטום או להתלות הבקשה בתקופה דומה עד שניתן יהיה לבחון האם תוקנו ליקויי האיטום כנדרש או שמא יש מקום למנות מומחה איטום ולבצע מערכת בדיקות והשלמות אשר תוגדר על ידו.

לטענת כונס הנכסים יש לאמץ את ממצאי חוות דעתו של המהנדס מיום 14.7.09 ולהורות על מחיקת בקשה זו.

2.
משמסכימים הצדדים כי רוב הליקויים בבניין תוקנו וכי הנושא העיקרי הדורש מעקב הוא טיב עבודות האיטום, אין עוד מקום להתלות הדיון בבקשה זו. ידוע הכלל כי מטרתו העיקרית של הליך לפי פקודת ביזיון בית המשפט היא אכיפת ההחלטה השיפוטית שניתנה (ע"פ 517/06 בעז מנור נ'

kpmg inc
,
(ניתן ביום 24.7.07, פורסם באתר נבו). החלטות בית משפט זה בנוגע להשלמת העבודות בבניין בוצעו. הצורך לעקוב אחר טיב עבודות האיטום יכול לבוא על פתרונו בהצעת כונס הנכסים להאריך את תקופת הבדק, ובכל מקרה, אין בו כדי להצדיק המשך הדיון בבקשה במסגרת זו. ככל שיעלו טענות בעתיד בנוגע לטיב העבודות, יוכלו הצדדים להעלותם במסגרת התיק העיקרי בה הורה על השלמת העבודות, ואין במחיקת הבקשה שהוגשה, אשר הדיון בה מתייתר נוכח קיום ההחלטה השיפוטית, כדי למנוע מהם לעשות זאת במידה והדבר יידרש.

לאור האמור, דין הבקשה להימחק.

התוצאה

3.
הבקשה נמחקת.
בהתאם להצעת כונס הנכסים, תוארך תקופת הבדק לעניין האיטום במובן זה שתקופת הבדק לה התחייב הקבלן בסעיף לסעיף 45.1 להסכם הביצוע, תחל באוגוסט 2007 ותסתיים ב- 31.8.2013. בכך יהיה כדי להבטיח את טיב ביצוע עבודות האיטום.

המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים.

ניתנה היום, ו' באב התשס"ט (27 ביולי 2009), בהעדר הצדדים.

יעקב צבן
, שופט








בשא בית משפט מחוזי 6782/09 טנא שגיא, טנא שרון, עו"ד פרידלר נתנאל ואח' נ' קו התור הנדסה ובנין בע"מ, עו"ד מולכו יצחק, כונס הנכסים הרשמי - מחוז י-ם ואח' (פורסם ב-ֽ 27/07/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים