Google

עין גדי זאב, עין גדי עמי - גולדברג דוד, הדר חברה לביטוח בע"מ, ואח'

פסקי דין על עין גדי זאב | פסקי דין על עין גדי עמי | פסקי דין על גולדברג דוד | פסקי דין על הדר חברה לביטוח | פסקי דין על ואח' |

6156/00 א     16/09/2003




א 6156/00 עין גדי זאב, עין גדי עמי נ' גולדברג דוד, הדר חברה לביטוח בע"מ, ואח'




בעניין:
1



בתי המשפט

בית משפט השלום חיפה
א
006156/00

בפני
:
כב' השופט מנחם רניאל
תאריך:
16/09/2003




בעניין

:

1.

עין גדי זאב
2.

עין גדי עמי



ע"י ב"כ עו"ד
אלי הכהן
התובעים


- נ
ג
ד -




1. גולדברג דוד
2. הדר חברה לביטוח בע"מ



ע"י ב"כ עו"ד

1.

עמאד דקואר
2. יעקב גנץ

הנתבע/ת


- נ
ג
ד -



הדר חברה לביטוח בע"מ


ע"י ב"כ עו"ד
יעקב גנץ
צד ג'

פסק


דין

1.
התובעים, בעלי מטע אפרסקים טוענים כי ביום 6.7.99 הוזמן הנתבע 1, שהוא מראסס ותיק, לרסס את מטע האפרסקים שבבעלותם בחומרים מסוג לבאציד ואטמין שסופקו על ידי התובעים. שבועיים לאחר הריסוס התברר כי הפירות פגועיםואינם ראויים לשיווק בשוק העיקרי. הוזמנה חוות דעת ממעבדה חקלאית והסתבר שהסיבה לפגיעה בפירות היא שימוש בחומר הורמונלי. התגלה, כי עובר לריסוס במטע התובעים, השתמש הנתבע במרסס בפרדסים אחרים שם ביצע ריסוס בחומרים הומונליים. כתוצאה מהשימוש בחומרים הורמונליים נגרם נזק שהוא הפסד הרווח הצפוי פחות הסכום שהתקבל עבור הסחורה הפגומהוכן הוצאות שמאיםץ. כמו כן תובעים התובעים עודמת נפש. לטענת התובעים, הנזק נגרם על ידי השימוש במרסס על ידי הנתבע מבלי לנקותו לאחר ריקונו. עוד נטען כי הנתבעת 2 חבה לפי פוליסת ביטוח. הנתבע 1 טען כי אין קשר סיבתי בין מעשיו לנזק וכי התובעים לא עשו די להקטנת נזקיהם. עוד נטען כי הנתבעת 2 ביטחה את רכבו המשמש לחקלאות וייעור ואת כל השימוש בו. נטען על ידי הנתבע 1 כי השתמש במרסס לאחר שרוקן אותו וניקה אותו וכי עובר לריסוס אצל התובעים לא השתמש בחומרים הורמונליים ולא ריסס אצל התובעים בחומרים הורמונליים. לטענת הנתבע 1 לתובעים שסיפקו את חומרי הריסוס אשם תורם מירבי לקרות הנזק, המוכחש. נתבעת 2 טוענת כי לא ביטחה את חבות הנתבע 1 כלפי התובעים. הוגשה על ידי הנתבע 1 הודעה לצד ג' בגין פוליסת ביטוח הרכב והשימוש המקצועי בו. צד ג' טען כי הנזק לא נגרם עקב השימוש בטרקטור על ידי הנתבע 1, שהוא השימוש המבוטח.
לאחר תחילת ההוכחות ושמיעת חקירתו הנגדית של התובע 2, פסלה עצמה השופטת וילנר מדיון בתיק. לאחר מכן הסכימו הצדדים להכרעה בתביעה תוך ויתור על חקירת העדים מבלי להודות בנכונות גירסתם, ובהתאם לכך הוגשו ראיות נוספות וכן סיכומים.

האם היה הנתבע המרסס היחיד?
האם נשאר חומר הורמונלי במרסס?
האם החומר ההורמונלי הוא שגרם את הפגיעה באפרסקים?
מה הנזק?
הכיסוי הביטוחי











א בית משפט שלום 6156/00 עין גדי זאב, עין גדי עמי נ' גולדברג דוד, הדר חברה לביטוח בע"מ, ואח' (פורסם ב-ֽ 16/09/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים