Google

אלברט לוי, דוד לוי, יהודה לוי, י.ד. לוי אלברט אחזקות בע"מ - אפרידר חברה לשיכון ופיתוח אשקלון בע"מ ואח'

פסקי דין על אלברט לוי | פסקי דין על דוד לוי | פסקי דין על יהודה לוי | פסקי דין על י.ד. לוי אלברט אחזקות | פסקי דין על אפרידר חברה לשיכון ופיתוח אשקלון בע"מ ואח'

8942/09 בשא     17/08/2009




בשא 8942/09 אלברט לוי, דוד לוי, יהודה לוי, י.ד. לוי אלברט אחזקות בע"מ נ' אפרידר חברה לשיכון ופיתוח אשקלון בע"מ ואח'





בעניין: 1. אלברט לוי

, ת.ז. 030849129
2. דוד לוי

, ת.ז. 052051489
3. יהודה לוי

ת.ז. 05709126
4. י.ד. לוי
אלברט אחזקות בע"מ

ע"י ב"כ עוה"ד גולדפרב
, לוי
, ערן
, מאירי ושות'
המבקשים

נ ג ד
1. אפרידר חברה לשיכון ופיתוח אשקלון בע"מ
2. י.ד. לוי
אלברט (2000) חברה לבנין (1997) בע"מ
3. יד לוי
לבנין 1988 בע"מ
4. יד לוי
אלברט- חברה לבנין בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד מ. זליגמן ושות'
5. שלום טל
6. דוד אסטנג'לוב
ע"י ב"כ עו"ד דוד אסטנג'לוב
ו/או עו"ד דני גל

7. ענבל אלעזרא, ת.ז. 300917622

המשיבים
נוכחים: ב"כ המבקשים- עוה"ד חגית בלייברג, כריסטינה קורנהאוזר ואוהד סובול
ב"כ משיבים 1-4, 7- עוה"ד צבי בר נתן, מרב ברוך וליאור צ'רצ'י
המשיב 6 בעצמו ועוה"ד גל ומזרחי בשמו ובשם המשיב 5
פרוטוקול

ב"כ המבקשים: לאחר ששמענו את הערות בית המשפט וקיימנו התייעצות עם שולחינו, נסכים להצעת בית המשפט לפיה נמשוך את הבקשה לצו מניעה זמני. נבקש שלא ייעשה צו להוצאות ושתוחזר לנו הערובה.

ב"כ המשיבים 1-4: לפני 8 ימים הגישו המבקשים בקשה לצו מניעה במעמד צד אחד שמושתת על עילות רעועות ועל הסתרת עובדות משמעותיות מבית המשפט. הם השיגו בדרך בלתי ראויה צו ארעי מבית המשפט ואיתו הם רצו לעיתונות. הנזק שנגרם בעקבות צו המניעה הארעי שהוצא ללא כל יסוד, נעשה במכוון ובאופן אקטיבי על ידי אנשי יחסי הציבור שיושבים גם כעת באולם. נקצב לנו להגיש עד ליום שני תשובה, ונאלצנו לעבוד ממוצאי שבת. חייבנו את הלקוחות בשכר טרחה, ולכן מרשיי מבקשים שבית המשפט יפסוק הוצאות על פי שיקול דעתו בנסיבות העניין.
כן אבקש לשקול כיצד ננהג בנושא הערובה והעירבון. אבקש שבית המשפט יכריע, הואיל וכב' השופטת התורנית לא פסקה האם זו ערובה או עירבון, אלא פסקה שצריך ערובה בסך של 250,000 דולר. צריך להבהיר ענין זה. נשקול את הדברים מחוץ לכותלי בית המשפט בזמן הקצוב לנו ובהתאם להתפתחויות הכלליות של הסכסוך הזה, נחליט האם להגיש תובענות מכוח העירבון או לא. כרגע אנו עומדים על הוצאות.

לגבי הערובה, למיטב הבנתי, בהיות הבקשה משוללת יסוד, אבקש את חילוטה כעת. אינני יודע מה גובה הערובה או העירבון. העירבון הוא עבור כל נזק שייגרם במעמד צד אחד. נזקים שנגרמו עקב צעד חסר יסוד, ואם אגיש תביעה מכוח העירבון.

המשיב 6: לנו לא נגרמו נזקים ישירים, אך זה כן פגע בעקיפין. מנהל הבנק שאצלנו, אותו בנק שאמור לתת לי ליווי, התחיל לשאול שאלות האם בכלל אנו רוצים לעשות את העסקה והאם החברה איתנה והאם מסוגלת להשלים את הפרויקט והאם כדאי להתקשר איתה. גם לנו נודע על הפקדת הערובה רק בצהרי יום חמישי, וזה דרש מאתנו להיערך לבקשה. גם אנו משאירים את עניין ההוצאות לבית המשפט.
ב"כ המבקשים: בית המשפט מצא לנכון לתת את הצו, ולנסות להיאחז בעובדה שעסקת הדירה של ענבל עזרה היא תיאורטית, משום שאת הקונה הטוב ביותר הביא לדוחותיי. כל צו מניעה שנקבע דורש עבודה מאומצת. כל הפרסומים בשל הנזקים היו פרסומים של שני הצדדים. כמובן שלא על זה הערובה שניתנה באה לכסות, אלא היא באה לכסות על הוצאות ונזקים שנגרמו בעיכוב העסקה. שאלות שאותו בנק מלווה שלא את המשיב 6, אני מקווה שהבנק היה שואל שאלות אלה בכל מקרה ולא בגלל שנתבקש לעכב את העסקה. בנסיבות העניין, ולאחר ששמענו את דברי בית המשפט, ולאור העובדה שתתנהלנה תביעות, אין המדובר לשיטתי במצב שבו יש לחייב את מרשיי בהוצאות ובוודאי שלא להתיר את הערובה. זה לא משהו שניתן יהיה להוכיח, בכלל או באיזה פרק זמן. בוודאי לא את זה הערובה באה להבטיח.
החלטה

בהתאם לבקשת המבקשים, שקיבלו את המלצת בית המשפט, אנימוחק את בקשתם לצ מניעה זמני, ומבטל את הצו הארעי שניתן בגדרה ביום 9.8.09

שקלתי את מכלול הנסיבות, ולא מצאתי מקום לעשות צו להוצאות. ראשית, המבקשים קיבלו את המלצת בית המשפט עוד בטרם החל הדיון הפורמאלי, ועל ידי כך קידמו את סיום ההליך ואת ודאות ההכרעה בו. שנית, העסקה הנוגעת למשיבה 7, שגם לגביה התבקש צו מניעה זמני, התבטלה עוד לפני הדיון, כך שלמעשה עמדת המבקשים לגביה מבחינת התוצאה האופטרטיבית התקבלה.
בכל הנוגע לכתב הערבות הבנקאית, הרי שבהתאם לתקנה 371 לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד-1984, יש מקום לאפשר למשיבים לשקול את מהלכיהם בנדון, ואין מקום להכריע בסוגיה זו על אתר. לכך מתווספת העובדה שההחלטה בדבר הפקדת הערובה לא ניתנה על ידי מותב זה ואילו בעתיד אפשר שתתעורר שאלה הנוגעת לכוונת בית המשפט לעניין טיבה של הערובה.
לפיכך, בשלב זה תישאר הערבות הבנקאית מופקדת בבית המשפט, כאשר יגיע המועד להחזרתה על פי התקנות, יוכלו המבקשות לשוב ולפנות לבית המשפט בנדון.

ניתנה היום, כ"ז באב תשס"ט (17 באוגוסט 2009) ,במעמד הצדדים.
___________________
משה סובל
, שופט
4
בתי המשפט
בית המשפט המחוזי בירושלים בשא 08942/09

בפני
: כב' השופט משה סובל
תאריך: 17/08/2009








בשא בית משפט מחוזי 8942/09 אלברט לוי, דוד לוי, יהודה לוי, י.ד. לוי אלברט אחזקות בע"מ נ' אפרידר חברה לשיכון ופיתוח אשקלון בע"מ ואח' (פורסם ב-ֽ 17/08/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים