Google

ישיבה ו כולל אבן חיים, רפאל בובליל, אליעזר כחלון - נאות פרדס חנה בע"מ, ולד שלמה, בנק מזרחי טפחות בע"מ ואח'

פסקי דין על ישיבה ו כולל אבן חיים | פסקי דין על רפאל בובליל | פסקי דין על אליעזר כחלון | פסקי דין על נאות פרדס חנה | פסקי דין על ולד שלמה | פסקי דין על בנק מזרחי טפחות ואח' |

16325-08/09 הפ     20/08/2009




הפ 16325-08/09 ישיבה ו כולל אבן חיים, רפאל בובליל, אליעזר כחלון נ' נאות פרדס חנה בע"מ, ולד שלמה, בנק מזרחי טפחות בע"מ ואח'










בית המשפט המחוזי בחיפה

ה"פ 16325-08-09 ישיבה ו כולל אבן חיים
ואח' נ' נאות פרדס חנה בע"מ ואח'



20 אוגוסט 2009



בקשה מס'

1


בפני

כבוד השופט דר' עדי זרנקין

מבקשים

1
.
ישיבה ו כולל אבן חיים



2
.
רפאל בובליל



3
.
אליעזר כחלון



נגד

משיבים

1. נאות פרדס חנה בע"מ


2. ולד שלמה


3. בנק מזרחי טפחות בע"מ


4. מאיר ביטון


5. רפאל אלמקייס




החלטה

החלטה בבקשה למתן צו מניעה זמני

בתיק זה הגישו המבקשים תביעה על דרך של המרצת פתיחה שבה נתבקש בית המשפט להצהיר כי בין המבקשים למשיבים נכרת חוזה מכר ביחס למקרקעין הידועים כגוש 10121 בחלקות 8,9 בפרדס חנה, ולחלופין, להצהיר כי המשיבים ניהלו עם המבקשים משא ומתן בקשר למקרקעין הללו בחוסר תום לב ,וכי עליהם לשוב ולנהל משא ומתן עם המבקשים עד לסיומו.

המדובר, ככל הנראה, במקרקעין עליהם ניתן לבנות, על פי התוכנית החלה עליהם, 985 יחידות דיור בבניה רוויה וכן מרכז מסחרי, אשר רשומים על שם המשיבים 1 ו-2 ומשועבדים למשיבה 3 (המבקשים נמנעו משום מה לצרף נסח רישום לבקשתם).

אף כי התובענה, כמו גם הבקשה לצו מניעה נשוא החלטתי זו, נוסחה בצורה בלתי ברורה, ניתן להבין כי לטענת המבקשים ניהלו הם עם המשיבים משא ומתן ארוך שמשתרע על פני תקופה של כשנתיים בקשר עם רכישת המקרקעין הללו, וכי בסיכומו של דבר הוסכם, בפגישה שנערכה ביום 5.7.09 ,כי המקרקעין יימכרו למבקשים.

ככל הנראה הטענה הינה כי באותה ישיבה הוצעה על ידי הבעלים הצעה לרכישת המקרקעין על ידי המבקשים, ואלו, כך טענה, קיבלו את ההצעה במכתב מיום 8.7.09 אשר צורף כנספח ט"ו לתובענה.

משנוכחו המבקשים לדעת כי אין בדעתם של המשיבים
למכור להם את המקרקעין הללו, הגישו את המרצת הפתיחה כמבואר לעיל וכן בקשה לצו מניעה, על פיו ייאסר על המשיבים לעשות דיספוזיציה במקרקעין הללו.

אף כי המבקשים לא ציינו זאת בבקשתם הרי כוונתם היא בוודאי כי צו מניעה זמני המבוקש יעמוד בתוקפו עד למתן

פסק דין
בהמרצת הפתיחה.

לאחר שעיינתי בהמרצת הפתיחה ובנספחיה וכן בבקשה לצו מניעה זמני, הגעתי לכלל דעה כי אין ליתן צו מניעה זמני במעמד צד אחד.

המבקשים אינם מבססים את בקשתם על הסכם לרכישת המקרקעין, אלא על סיכום בעל פה שנערך, כביכול, בינם לבין המשיבים, ונספח ט"ו להמרצת הפתיחה לא ניתן להתייחס אליו כאל מסמך של קבלת הצעה מסוימת, שעל בסיסו ניתן לבסס טענה של כריתת הסכם במקרקעין.

על פני הדברים נראה כי, במקרה הטוב, המדובר בעילת תביעה שעניינה ניהול משא ומתן שלא בתום לב, אך ספק רב אם בתשתית העובדתית שנפרשה בכתבי הטענות יש כדי לבסס
תביעה לאכיפה.






אם כך הם פני הדברים, אין מקום ליתן צו מניעה זמני במעמד צד אחד, למניעת דיספוזיציה במקרקעין.

הבקשה תידון במעמד הצדדים בפני
הרשם במועד שיקבע ע"י המזכירות.




ניתנה היום,
ל' אב תשס"ט, 20 אוגוסט 2009, בהעדר הצדדים.








הוקלד על ידי מיכל זבטני







הפ בית משפט מחוזי 16325-08/09 ישיבה ו כולל אבן חיים, רפאל בובליל, אליעזר כחלון נ' נאות פרדס חנה בע"מ, ולד שלמה, בנק מזרחי טפחות בע"מ ואח' (פורסם ב-ֽ 20/08/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים