Google

אלי הומניק, אבי קליימן, חברת i-tek group llc - מד-י-דינמיקס ניטור נוזלים בע"מ, שמואל אביטל, אילן פז ו-78 בעלי מניות ואח'

פסקי דין על אלי הומניק | פסקי דין על אבי קליימן | פסקי דין על חברת i-tek group llc | פסקי דין על מד-י-דינמיקס ניטור נוזלים | פסקי דין על שמואל אביטל | פסקי דין על אילן פז ו-78 בעלי מניות ואח' |

20028/08 בשא     03/12/2008




בשא 20028/08 אלי הומניק, אבי קליימן, חברת i-tek group llc נ' מד-י-דינמיקס ניטור נוזלים בע"מ, שמואל אביטל, אילן פז ו-78 בעלי מניות ואח'




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
בשא020028/08

בתיק עיקרי: ה פ 000955/08

בפני
:
כבוד השופט יהודה זפט
- סגן נשיא
03/12/2008





בעניין
:
1. אלי הומניק

2. אבי קליימן
3. חברת i-tek group llc


ע"י ב"כ עוה"ד
בלושטיין
, בר-קהן
, ציגנלאוב ושות'

המבקשים

נ
ג
ד


1. מד-י-דינמיקס ניטור נוזלים בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד מיכאל י. טפלו
2. שמואל אביטל
3. אילן פז ו-78 בעלי מניות
כולם ע"י ב"כ עו"ד אמנון דרדיק
4. מופ"ת ביהודה - מחקר ופיתוח תעשייתי ביהודה בע"מ






המשיבים


החלטה

באסיפה כללית מיוחדת שהתקיימה ב-2.11.08 שונה סעיף 41(א) לתקנון משיבה 1 (להלן: "החברה") ובעקבות השינוי גדל מספר חברי הדירקטוריון, ונוספו דירקטורים חדשים: רות גולן ויני גור.

המבקשים חולקים על חוקיות האסיפה, וטוענים כי החלטות שנתקבלו בה חסרות תוקף, שכן שעות ספורות לפני המועד שנקבע החליט יו"ר הדירקטוריון מר שמואל אביטל
, משיב 2, על ביטול כינוס האסיפה ולפי הוראתו נשלחה על כך הודעה לבעלי המניות, וכן באשר לשיטת המבקשים ההחלטה שהועמדה על סדר היום טעונה אסיפות סוג.

בה"פ 955/08 עתרו המבקשים לסעדים הבאים:

"(א)
צו המצהיר כי אסיפת בעלי המניות שקיימה החברה ביום 2.11.08 נערכה שלא כדין, ועל כן היא בטלה ומבוטלת.

(ב)
צו הקובע כי היה על החברה לקיים אסיפות סוג, וזאת במקום כינוס אסיפת בעלי מניות אחת, וככל שיהיה ברצון מי מהמשיבים לכנס אסיפת בעלי מניות, הרי יש לקיים אסיפות סוג.

(ג)
צו המצהיר כי הסכם בעלי המניות שנערך בין מופ"ת ביהודה מחקר ופיתוח תעשייתי ביהודה בע"מ לבין אילן פז, ביום 2.11.08 הינו
בטל ומבוטל הואיל והוא נגוע באי חוקיות."

בד בבד עם הגשת התובענה הוגשה הבקשה שלפני בה התבקשו צווים זמניים כדלקמן:

"(א)
צו המונע את מינויים של רות גולן וויני גור אשר "נבחרו" לדירקטורים באסיפת בעלי המניות שנערכה ביום 2.11.08 לדירקטורים בחברה.

(ב)
לחילופין, צו הקובע כי רות גולן וויני גור אינם רשאים להשתתף בישיבות דירקטוריון החברה".

עיינתי בטיעוני הצדדים והחלטתי לדחות את הבקשה מהטעמים הבאים:

דרישה המבוססת על סעיף 22 לתקנות החברה לכינוס אסיפה כללית ומיוחדת הועלתה ב-22.9.08 כשמטרתה שינוי התקנון על ידי הגדלת מספר חברי הדירקטוריון מ-5 ל-7 (נספח ב לבקשה). על פי התקנון בעקבות הדרישה היה על הדירקטוריון לכנס את האסיפה בתוך 21 יום מעת הדרישה.

המבקשים פנו ביום 26.9.08 ליו"ר הדירקטוריון בכתב (נספח ג לבקשה) וביקשו שמועד כינוס האסיפה יקבע לאחר החגים, לא לפני מחצית נובמבר. במכתב גם הביעו את דעתם שלמרות שלחברה סוג אחד של מניות, ההצעה לשינוי התקנון טעונה החלטה באסיפות סוג, שכן לבעלי המניות זכויות שונות בהרכבת הדירקטוריון.

לאחר חליפת מכתבים בין באי כח הצדדים ב-6.10.08 הודיע בא כח המבקשים ליו"ר הדירקטוריון בהתייחסו לטיוטת זימון האסיפה ב-2.11.08 כי "המבקשים ינקטו צעדים משפטיים תקיפים ביותר אם עמדתם לא תתקבל על מנת למנוע את קיום האסיפה הבלתי חוקית".

המבקשים בחרו לא לנקוט בהליך משפטי נגד קיום האסיפה, ולא מיהרו להעמיד את המחלוקת באשר לאופן ניהול האסיפה להכרעה שיפוטית, אף שידעו על חובת הדירקטוריון לכנס את האסיפה בתוך 21 יום מ-22.9.08.

במקום לנהוג כך שוכנע יו"ר הדירקטוריון מספר שעות לפני מועד כינוס האסיפה להודיע על ביטולה, בשל המחלוקת בשאלה אם יש לכנס אסיפות סוג.

בנסיבות אלה, משהתקיימה האסיפה בהעדר המבקשים, איני רואה להשעות את פועלה של ההחלטה שהתקבלה באסיפה בסעד זמני, מה גם שהמבקשים לא השכילו לבסס חשש לנזקים מפעולת הדירקטוריון בהרכבו המורחב המצדיקים מתן סעד זמני.

המחלוקת בין הצדדים צפויה להתברר בתיק העיקרי בתוך תקופה לא ארוכה ועד אז יפעל הדירקטוריון בהרכבו המורחב.

הוצאות הבקשה תלקחנה בחשבון בתיק העיקרי.
המזכירות תמציא עותק מהחלטה זו
לב"כ הצדדים בפקסימיליה.
ניתנה היום ו' בכסלו, תשס"ט (3 בדצמבר 2008) בהעדר הצדדים.

השופט יהודה זפט
- סגן נשיא








בשא בית משפט מחוזי 20028/08 אלי הומניק, אבי קליימן, חברת i-tek group llc נ' מד-י-דינמיקס ניטור נוזלים בע"מ, שמואל אביטל, אילן פז ו-78 בעלי מניות ואח' (פורסם ב-ֽ 03/12/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים