Google

מוסא עמירה - אחים ברדריאן בע"מ, שלמה ברדריאן, יצחק ברדריאן ואח'

פסקי דין על מוסא עמירה | פסקי דין על אחים ברדריאן | פסקי דין על שלמה ברדריאן | פסקי דין על יצחק ברדריאן ואח' |

1598/99 א     23/12/2004




א 1598/99 מוסא עמירה נ' אחים ברדריאן בע"מ, שלמה ברדריאן, יצחק ברדריאן ואח'




בעניין:


187



בבית המשפט המחוזי בירושלים
ת"א
1598/99


לפני
כבוד השופט צבי זילברטל



23/12/2004



בעניין:
מוסא עמירה
על ידי עו"ד בעז ארד




התובע



- נ
ג
ד -



1. אחים ברדריאן בע"מ

2. שלמה ברדריאן
3. יצחק ברדריאן
על ידי עו"ד אדם פרומקין




הנתבעים


החלטה

בהמשך להחלטה שניתנה במועד מוקדם יותר היום בנוכחות באי כוח הצדדים, להלן החלטה משלימה בנושא הוצאות המשפט.
ביום 5.2.03 ניתנה החלטה מפורטת בקשר לחלק מהמחלוקות בתיק זה, והצדדים הסכימו שיתר המחלוקות תתבררנה לפני בורר. בהחלטה הנ"ל קבעתי כי הצדדים יודיעו בתוך 45 יום על זהות הבורר. לאחר שהצדדים לא הודיעו דבר, גם לאחר שניתנה החלטה נוספת בנדון, החלטתי כי הבורר יהיה המהנדס אחי קליין (החלטה מיום 2.6.03).
ביום 21.7.04 הגיש התובע בקשה לבטל את עיכוב ההליכים ולהמשיך את ההליכים בתיק בבית המשפט בטענה כי הנתבעים זנחו את הבוררות. הוריתי לבא כוח הנתבעים להגיב לבקשה זו עד ליום 10.8.04. משלא הוגשה תגובה פנה התובע לבית המשפט ביום 25.11.04 וביקש שבקשתו תתקבל בהעדר תגובה.
בסופו של דבר נקבע דיון במעמד הצדדים במהלכו הסתבר כי החלטותיו האחרונות של בית המשפט לא הגיעו לידי בא כוח הנתבעים בשל תקלה טכנית.
התובע השאיר לשיקול דעת בית המשפט האם לקבל את בקשתו או להותיר בתוקפו את עיכוב ההליכים, לאחר שבא כוח הנתבעים הצהיר שהנתבעים יעשו כל שדרוש כדי לקדם את הבוררות וימציאו לבורר בתוך 45 יום את המסמכים שביקש. עם זאת, בא כוח התובע עמד על בקשתו להוצאות. לכך השיב בא כוח הנתבעים כי שני הצדדים גם יחד לא נקטו במהלכים נמרצים לקידום הבוררות ולא יהיה זה נכון לבוא בטרוניה דווקא לנתבעים.
מעיון בתיק ובטענות הצדדים עולה, כי אכן הנתבעים לא הגיבו לפניות הבורר אליהם. לאחר שנשלחה על ידי הבורר תזכורת ביום 12.5.04 והנתבעים לא נענו לפנייתו, פנה בא כוח התובע לבית המשפט ביום 21.7.04. לא ניתן הסבר משכנע לכך שהנתבעים לא הגיבו לפניות הבורר לבא כוחם. בנסיבות אלה היתה הצדקה לפניה לבית המשפט והתובע זכאי להוצאות בשל כך. בעקבות הפניה לבית המשפט נרשמה הצהרתו של בא כוח הנתבעים בדבר כוונתם לקיים את הבוררות ביעילות ואף נקבע לוח זמנים להגשת המסמכים לבורר. מכאן שגם אם עיכוב ההליכים לנוכח הסכם הבוררות נותר בתקפו, ניתן לומר שהפניה לבית המשפט לא רק שהיתה מוצדקת אלא גם נשאה פירות.

בנסיבות אלה אני מחייב את הנתבעים לשלם לתובע הוצאות הבקשה דנן בסך 1,500 ש"ח להיום ובתוספת מע"מ.

המזכירות

תמציא העתק ההחלטה לב"כ הצדדים. תשומת לב המזכירות לכך שכתובתו של עו"ד פרומקין השתנתה, כמו גם מספר הפקסימיליה שלו, וההחלטות האחרונות שניתנו בתיק דנן נשלחו לכתובת הישנה. יש לעדכן את הנתונים החדשים גם ביחס לתיק דנן.

ניתנה היום, י"א בטבת, תשס"ה (23 בדצמבר 2004), בהעדר הצדדים.

צבי זילברטל
, שופט








א בית משפט מחוזי 1598/99 מוסא עמירה נ' אחים ברדריאן בע"מ, שלמה ברדריאן, יצחק ברדריאן ואח' (פורסם ב-ֽ 23/12/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים