Google

נאות הפסגה מודיעין עלית בע""מ - רו"ח אריה רפופורט, בנק הפועלים, בנק ירושלים בע"מ ואח'

פסקי דין על נאות הפסגה מודיעין עלית בע""מ | פסקי דין על רו"ח אריה רפופורט | פסקי דין על בנק הפועלים | פסקי דין על בנק ירושלים ואח' |

2808/09 פשר     26/08/2009




פשר 2808/09 נאות הפסגה מודיעין עלית בע""מ נ' רו"ח אריה רפופורט, בנק הפועלים, בנק ירושלים בע"מ ואח'




בפני
: כבוד השופטת ורדה אלשיך – סגנית נשיא

המבקשת: נאות הפסגה מודיעין עלית בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד אהוד ארד
-- נגד --

המשיבים: 1. רו"ח אריה רפופורט

בתפקידו כנאמן למחזיקי האג"ח

2. בנק הפועלים
3. בנק ירושלים בע"מ
ע"י ב"כ עודד חגי אולמן
4. בנק פאג"י
5. קל בניין בע"מ
6. מצלאוי חברה לבנין בע"מ
7. מר דוד קידר
8. מוסדות אור שמח מרכז טננבאום
9. עו"ד שמואל אפל

10. הממונה על הרכוש הממשלתי והנטוש

11. כונס הנכסים הרשמי

החלטה

מונחת בפני
בקשת הקפאת הליכים של חברה, שעיסוקה היחיד הינו בנייה באתר מסוים מעבר לקו הירוק, במטרה להופכו לשכונה חרדית. מגישי הבקשה טוענים, כי עסקיהם התנהלו באורח רווחי, עד אשר הוציאו שלטונות הצבא צו הפסקת עבודה ותפיסת מקרקעין. שהתברר כקשור לצורך לבנות באיזור את גדר ההפרדה. למעשה, עולה מן הבקשה כי היא מיועדת בעיקר בכדי ליתן לחברה 'פסק זמן' במסגרתו לא ניתן יהיה לתבוע אותה, וזאת חרף העובדה כי ברור למדי שכמעט ולא תתכן תקומה לחברה ולעסקיה, אלא אם כן יבוטלו הצווים. זאת ועוד: עולה מן הבקשה, כי כל הנסיבות וההליכים שניהלה החברה מול שלטונות הצבא ואלוף הפיקוד נדחו פעם אחר פעם – וכעת, לא נותר לחברה מוצא. מלבד לנסות את כוחה בעתירה לבית ה משפט הגבוה לצדק.

עיינתי בבקשה, והגעתי לכלל מסקנה כי דינה להדחות, וכי עסקינן במקרה מובהק שבו אין כל עילה אמיתית, קל וחומר שלא הצדקה להפעיל את המערכה המורכבת והיקרה של דיני הקפאת ההליכים.

עניין לנו, למעשה, בחברה אשר הגורם לכשלון עסקיה הינו אחד וברור – החלטה לבנות על אותו תוואי קרקע את גדר ההפרדה: החלטה, אשר הפכה למעשה חלוטה מכל הבחינות – מלבד האפשרות כי תהפך או תצומצם משמעותית בבית המשפט הגבוה לצדק.
יוצא, כי בעוד מן הבקשה עולה תמונה ברורה, כי מחד גיסא, כל נסיונותיה של החברה לערער על הצו נדחו, וזאת למרות ששטחה טיעוניה בהרחבה בפני
רשויות הצבא. מאידך גיסא, בלא ביטול או למצער צמצום משמעותי של הצו, אין כל תקומה לעסקיה או סיכוי מהותי להבריאה, במובן הנדרש ואשר לשמו נועדו דיני הקפאת ההליכים.

ספק גדול בעיני, האם ניתן – קל וחומר בנסיבות המקרה הנוכחי – להסתמך על הסיכוי לקבלת עתירה בבית הדין הגבוה לצדק כעילה כמעט בודדה למתן או הקפאת הליכים (ככל שבסיכוי לשיקום עסקינן). לא זו בלבד. כי הלכה פסוקה היא שבית המשפט הגבוה לצדק בורר היטב את החלטותיו ואינו ממהר לקבל עתירות כנגד מעשי רשות שנעשו אגב מתן זכות טיעון. ואשר חזקת תקינות מעשה המנהל חל עליהן; מבין השיטין של הבקשה והסובב אותה עולה, כי אותו תוואי ששונה ו"הונחת" על המשיבה באמצע הפרוייקט אינו מעשה שרירות גרידא של אלוף הפיקוד. אלא יתכן והוא אילוץ נוכח החלטות שיפוטיות וגורמים נוספים, אשר יצרו כורח לשנות את התוואי (ושמא, כחלק מן המקרים, לקרבו יותר אל "הקו הירוק")

ספק אם ניתן, בנסיבות הללו, להסתמך על עתירה אפשרית לבג"צ. מקום בו נראה כי החברה הגיעה למבוי סתום למהדרין בכל הנוגע לפעילותה וסיכו7יי הבראתה, וחזרתה למצב של כושר פרעון. נהפוך הוא: נראה, כי בנסיבות שנוצרו אין עוד סיבה וחבליה אמיתית לקיומה של החבר.ה אכן, אין ספק כי עסקינן בבשורה קשה הן עבור החברה ועובדיה (הגם, שעולה מן הבקשה כי היא מעסיקה אך עובדים בודדים, ואף זאת שיקול בכל הנוגע להקפאת הליכים). כמו גם לרוכשי הדירות שהסתמכו עליה.

אלא מאי? דומה, כי חברה שכזה הוא עיסוקה, ומנהליה בחרו להשקיע את כל-כולה בפרוייקט אחר, הממוקם ממילא באיזור אשר ידוע מזה שנים כאתר שאינו נעדר בעייתיות (הן בכל הנוגע בהשגת אישורים, עניין אשר נראה כי הבקשה מנסה 'לערו? באמירות כלליות ועמומות, ובעיקר בכל הנוגע לויכוח הקשה על תוואי גדר ההפרדה העוברת באיזור, ושאר קשיים שצופן סוג פעילות שכוח) נטלה סיכון זה מרצון על עצמה. כעת, משהתגשם הסיכון. אין לה להלין אלא על עצמה בלבד; דין דומה חל, למרבה הצער, אך על אלו שהתקשרו עימה בחוזי רכישה.

סוף דבר: בנסיבות המקרה, לא מצאי מקום ליתן צו הקפאת הליכים, ואני דוחה את הבקשה על הסף.
המזכירות תודיע על החלטתי לבאי כוחה של החברה.

ניתנה היום, ו' באלול, תשס"ט (26 באוגוסט 2009), בהעדר הצדדים.

_________________
ורדה אלשיך, שופטת
סגנית נשיא

3

בתי המשפט

בית משפט המחוזי תל אביב-יפו פשר 002808/09









פשר בית משפט מחוזי 2808/09 נאות הפסגה מודיעין עלית בע""מ נ' רו"ח אריה רפופורט, בנק הפועלים, בנק ירושלים בע"מ ואח' (פורסם ב-ֽ 26/08/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים