Google

"בראשית" בע"מ, מנדיס בע"מ, חיים לוי ואח' - נכסי אזורים (פיתוח) בע"מ, ישפרו חברה ישראלית להשכרת מבנים בע"מ, מלי לוי

פסקי דין על "בראשית" | פסקי דין על מנדיס | פסקי דין על חיים לוי ואח' | פסקי דין על נכסי אזורים (פיתוח) | פסקי דין על ישפרו חברה ישראלית להשכרת מבנים | פסקי דין על מלי לוי |

6800/06 א     11/12/2008




א 6800/06 "בראשית" בע"מ, מנדיס בע"מ, חיים לוי ואח' נ' נכסי אזורים (פיתוח) בע"מ, ישפרו חברה ישראלית להשכרת מבנים בע"מ, מלי לוי




בעניין:




בתי המשפט

1

בית משפט השלום ירושלים

לפני: כבוד השופטת אנה שניידר

א
6800/06








בעניין

:


1. "בראשית" בע"מ

2. מנדיס בע"מ
3. חיים לוי
4. אורגד לוי
5. שי לוטטי


התובעים (המשיבים)



נ
ג
ד




1. נכסי אזורים (פיתוח) בע"מ

2. ישפרו חברה ישראלית להשכרת מבנים בע"מ

3. מלי לוי




הנתבעות (המבקשות)


החלטה


1.
בפני
בקשה מטעם הנתבעות לביטול החלטה מיום 5/11/08, בה נתקבלה בקשת התובעים למחיקת תביעתם ללא מתן צו להוצאות וניתן

פסק דין
בהתאם (להלן – פסק הדין).

הרקע והשתלשלות ההליכים המשפטיים

2.
ביום 5/6/06 הוגשה תביעה על ידי 17 שוכרי חנויות במתחם "ישפרו סנטר" בבית החולים הדסה עין כרם (להלן – המתחם) שבבעלות הנתבעות (להלן – התביעה המקורית).

במסגרת התביעה המקורית התבקש בית המשפט ליתן צו מניעה קבוע המורה לנתבעות להימנע מכל פגיעה באפשרות השימוש של התובעים בחנויות במתחם וכן סעד הצהרתי לגבי התחייבויותיהן של הנתבעות כלפי התובעים.

3.
עם התביעה המקורית הוגשה גם בקשה למתן צו מניעה זמני.

הבקשה התקבלה, והוצא צו מניעה זמני לפיו עד להחלטה בתביעה המקורית דמי השכירות שישולמו על ידי שוכרי החנויות במתחם ייגזרו מהפדיון שהתקבל בפועל ולא כפי שנקבע בהסכם שבין הצדדים, והנתבעות מצידן ימנעו מניתוק חשמל או מכל פגיעה אחרת באפשרות השימוש בחנויות במתחם (להלן – הצו).
4.
הצו בוטל ביום 10/4/07 על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים.

בעקבות ביטול הצו, ביטלו השוכרים את ההסכם עם הנתבעות ופינו את החנויות.

5.
ביום 30/3/08 הגישו התובעים 1 עד 5, שהינם חלק מן התובעים בתביעה המקורית, בקשה לתיקון התביעה המקורית (להלן – הבקשה). לטענתם, כיוון שהם אינם נמצאים עוד במתחם – ממילא אין עוד מקום לדון בסעד ההצהרתי שהתבקש בתביעה המקורית, ותחת זאת יש לאפשר להם לקבל סעד כספי בשל הפרות נטענות של החוזה על ידי הנתבעות.

הבקשה נדחתה בהחלטה מיום 20.7.08.

6.
בעקבות דחיית הבקשה הגישו התובעים בקשה למחיקת ההליך ללא צו להוצאות, וביום 5.11.08 ניתן פסק הדין נשוא הבקשה מטעם הנתבעות.

7.
לטענת הנתבעות, לא ניתנה הסכמה מטעמן למחיקת ההליך ללא צו להוצאות, ולמצער הותנתה ההסכמה בתנאים אשר התובעים סירבו לעמוד בהן. בנסיבות אלה טוענות הנתבעות, כי היה על התובעים לציין בבקשתם למחיקת ההליך את אי הסכמתן של הנתבעות לכך.
עוד טוענות הנתבעות, כי בהליך דנן הושקעו שעות עבודה רבות ומן הראוי לפסוק הוצאות.



8.
התובעים טוענים בתגובה, כי לאחר שפינו את חנויותיהם הסעד הנתבע אינו רלוונטי עוד. כמו כן, לאחר שבית המשפט דחה את בקשתם לתיקון כתב התביעה, ברצונם להגיש תביעה מחודשת לקבלת פיצויים, ולפיכך עניין ההוצאות יוסדר במסגרת התביעה המחודשת.

9.
הכללים בעניין פסיקת הוצאות חלים הן כאשר הבקשה מוגשת על ידי יוזם ההליך והן כאשר מוגשת על ידי בעל הדין שכנגד (ראו: בג"ץ 7944/04 לוכסנבורג תרופות בע"מ נ' מדינת ישראל, תק-על 2005(1) 556; בג"ץ 703/89 ענת מכבסת קיטור בע"מ נ' משרד הבריאות, תק-על 90(2) 149).
כאשר יוזם ההליך מבקש למחקו ללא קבלת הסעד המבוקש, יש בכך על פני הדברים, כדי להצביע על כך שהגשת ההליך לא הייתה מוצדקת מלכתחילה. אולם, מדובר בהנחה הניתנת לסתירה, כאשר הנטל לעשות כן מוטל על יוזם ההליך.

בענייננו, קיים טעם המבהיר את מניעיהם של התובעים למחיקת ההליך. כאמור, משפינו את חנויותיהם ולאחר שבקשתם לתיקון כתב התביעה נדחתה, הסעד הנדרש אינו רלוונטי עוד.

10.
בנסיבותיו של המקרה דנן, לא ראיתי לחייב את התובעים בהוצאות, והבקשה נדחית.

המזכירות
תעביר העתק מההחלטה לצדדים.

ניתנה היום י"ד בכסלו תשס"ט (11 בדצמבר 2008) בהעדר הצדדים.


אנה שניידר
, שופטת








א בית משפט שלום 6800/06 "בראשית" בע"מ, מנדיס בע"מ, חיים לוי ואח' נ' נכסי אזורים (פיתוח) בע"מ, ישפרו חברה ישראלית להשכרת מבנים בע"מ, מלי לוי (פורסם ב-ֽ 11/12/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים