Google

שאול אסף עזרא עזרא - אזולאי בית משה בע"מ

פסקי דין על שאול אסף עזרא עזרא | פסקי דין על אזולאי בית משה בע"מ

1406-04/08 תט     03/09/2009




תט 1406-04/08 שאול אסף עזרא עזרא נ' אזולאי בית משה בע"מ










בית משפט השלום בצפת




03 ספטמבר 2009

ת"ט 1406-04-08 עזרא עזרא נ' אזולאי בית משה בע"מ





בפני

כב' הרשמת
רבקה איזנברג

המבקש
שאול אסף עזרא עזרא



נגד

המשיבה
אזולאי בית משה בע"מ




החלטה

1.
לאחר שעיינתי בבקשה, בתגובה ובתשובה לתגובה, נחה דעתי, כי דין הבקשה לדחיית מועד דיון, להידחות:


הדיון נקבע בהתנגדות שהגישו המבקשים כנגד ביצוע השיק, בטענה להעדר תמורה שכן לטענתם, ניתן למשיבה בגין הובלת צימר, אשר בפועל, לא בוצעה על ידה. עוד טענו המבקשים בהתנגדות, כי המשיבה גרמה להם נזקים, עת ניסתה להעביר את הצימר והפילה אותו.


המבקשים טענו, כי יש לדחות את מועד הדיון בהתנגדות, עד לאחר ניהול ההוכחות בתביעה אזרחית שהגישו נגד המשיבה, בגין הנזקים שגרמה להם, לטענתם.

2.
בשלב זה, אין המדובר בשתי תביעות מקבילות, שכן, עד שלא תתקבל ההתנגדות, הרי שההליך שבפני
, כלל אינו הליך משפטי המתנהל במסגרת תביעה והגנה. הדיון שנקבע בתיק זה, נועד לבחון את השאלה, האם יש לאפשר למבקשים להציג הגנתם בפני
ביהמ"ש, דהיינו, האם יש ליתן להם רשות להתגונן.


בטרם ניתנה למשיבה האפשרות לחקור את המבקשים על תצהירם ובטרם נבחנה השאלה, האם ההגנה שהציגו בהתנגדות, הינה הגנת בדים, או האם פורטה באופן הנדרש לצורך מתן רשות להתגונן - אין מקום לדחות את מועד הדיון, או להתלותו בתוצאות התביעה האזרחית שהגישו המבקשים כנגד המשיבה.



רק לאחר הדיון, אם וככל שההתנגדות תתקבל, יוכלו המבקשים להגיש בקשה לנשיא ביהמ"ש השלום במחוז, לאיחוד הדיון בשתי ההליכים המתנהלים בביהמ"ש שונים במחוז ואשר עניינם, לטענתם ,זהה, או לחילופין לעתור לעיכוב הליכים באחד מן התיקים.

3.
גם לבקשתם החילופית של המבקשים- להגיש בהליך זה, את כל הראיות שהגישו בתביעה האזרחית, לא ניתן להיעתר. אכן קיימות נסיבות בהן ביהמ"ש יאפשר לתקן, או להוסיף, תצהיר לבקשת רשות להתגונן שהגיש המבקש. יחד עם זאת, לצורך כך, על המבקש להגיש בקשה ספציפית בצירוף התצהיר וכן לפרט הסיבה למחדל שבאי הגשת התצהיר הנוסף מלכתחילה,וכן תוך פירוט של הטענה, כי יש בתצהיר הנוסף, או המתוקן, כדי להקים עילת הגנה לכאורה, הרלוונטית לבקשת הרשות להתגונן.

וראה בספרו של בר אופיר "סדר דין מקוצר בהלכה הפסוקה" מהדורה שמינית בע"מ 168:"בקשה להגשת תצהירים נוספים ככל בקשה, נתונה לשיקול דעתו של ביהמ"ש, צריכה להישקל לגופה, לאור כל הנסיבות. בין היתר ראוי לשקול מה הסיבה שניתנה להגשת התצהירים באיחור והאם יש באמור בהם כדי לבסס לכאורה את טענת ההגנה של המבקשים".

במקרה דנן, העלו המבקשים כלאחר יד, בקשה חלופית להגיש את כל חומר הראיות שהוגש בתיק אזרחי אחר ולפיכך,אין מקום להיעתר לה.

ככל שהמבקשים חפצים לתקן, או להוסיף תצהירים ספציפיים להתנגדותם , עליהם להגיש בקשה מפורטת ומנומקת בעניין, תוך הצגת התצהיר הרלוונטי,פירוט הטעם בגינו לא הוגש התצהיר מלכתחילה ובשים לב לכך שאין המדובר בהליך של הוכחות בתביעה נזיקית, אלא בבקשת רשות להתגונן כנגד התביעה השטרית.
בעניין זה אציין, כי הליך הדיון בבקשת רשות להתגונן מעצם טבעו נועד להיות הליך קצר ולביהמ"ש
שיקול דעת בכל מקרה, להגביל את היקף החקירה. (ראה עמ' 184 בספרו של בר אופיר, אוזכר לעיל). לפיכך,לכאורה, אין כל צורך בכל הראיות שהוגשו בתביעה אחרת. השאלה היחידה שעל המבקשים להוכיח בדיון בהתנגדות, הינה האם יש סיכוי לכאורה להגנתם ורק אם וככל שלעניין זה, ברצונם להגיש תצהיר נוסף, עליהם להגיש בקשה ספציפית, כאמור.

הוצאות הבקשה יובאו בחשבון בסיומו של ההליך.

ניתנה היום,
י"ד אלול תשס"ט, 03 ספטמבר 2009, בהעדר הצדדים.













תט בית משפט שלום 1406-04/08 שאול אסף עזרא עזרא נ' אזולאי בית משה בע"מ (פורסם ב-ֽ 03/09/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים