Google

שמואל אלישיוב, דוד אלישיוב, משיח אלישיוב ואח' - בנק מרכנתיל דיסקונט בע"מ, עו"ד רונן מטרי, כונס הנכסים הרשמי ואח'

פסקי דין על שמואל אלישיוב | פסקי דין על דוד אלישיוב | פסקי דין על משיח אלישיוב ואח' | פסקי דין על בנק מרכנתיל דיסקונט | פסקי דין על עו"ד רונן מטרי | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי ואח' |

8464/09 בשא     07/09/2009




בשא 8464/09 שמואל אלישיוב, דוד אלישיוב, משיח אלישיוב ואח' נ' בנק מרכנתיל דיסקונט בע"מ, עו"ד רונן מטרי, כונס הנכסים הרשמי ואח'




בעניין:

בתי המשפט
בבית המשפט המחוזי בירושלים


בש"א 8464/09
פש"ר 4202/07
לפני:
כבוד השופט יעקב צבן

07/09/2009




בעניין:
בנק מרכנתיל דיסקונט בע"מ

מרכנתיל




ובעניין:
עו"ד רונן מטרי

כונס הנכסים





ובעניין:
1. שמואל אלישיוב
2. דוד אלישיוב

3. משיח אלישיוב
4. שלום חי אלישיוב
ע"י עו"ד יהושע דיאמנט




אלישיוב





ובעניין:
בנק מזרחי טפחות בע"מ
מזרחי טפחות





ובעניין:
בנק אדנים למשכנתאות בע"מ
אדנים





ובעניין:
בנק הפועלים לישראל בע"מ
הפועלים





ובעניין:
עו"ד יצחק מולכו
המנהל המיוחד





ובעניין:
כונס הנכסים הרשמי
הכנ"ר


החלטה


1.
בקשת אלישיוב לפוטרו מחיוביו כלפי בנק דיסקונט למשכנתאות.

2.
אלישיוב רכשו דירות מאת חפציבה שיכון ופיתוח בע"מ (להלן: "חפציבה") בפרויקט המכונה מחסיה 109 בבית שמש. הפרויקט לווה על ידי בנק מרכנתיל.

לטענת אלישיוב,
הם מימנו רכישת 25 יחידות דיור באמצעות הלוואה שנטלו מבנק דיסקונט למשכנתאות. בפועל, הכסף הועבר לחשבון חפציבה בבנק דיסקונט סניף בית הכרם, ולא לחשבון הליווי. למרות זאת, הוציא בנק מרכנתיל ערבויות חוק מכר בגין רכישת הדירות הנ"ל והסב אותם לבנק דיסקונט למשכנתאות. ביום 12.8.08 הגיש בנק דיסקונט למשכנתאות תביעה בסדר דין מקוצר כנגד אלישיוב בסך של 11,695,168 ₪ לבית המשפט המחוזי בתל-אביב (ת.א. 1876/08).
לטענת אלישיוב, יש להורות על הפטרו מתשלום החוב, היות ובנק דיסקונט למשכנתאות לא פעל למימוש הערבויות אותם קיבל מבנק מרכנתיל, ולא קיבל את הצעת המנהל המיוחד לפשרה בעניין זה. משלא פעל בנק דיסקונט למשכנתאות להקטנת הנזק ומשנתבקש למוחקו מבקשה למתן הוראות שהוגשה בעניין זה על ידי בנק מרכנתיל, יש לראותו כמי שוויתר על חובו של בנק מרכנתיל כלפיו כערב וממילא גם על חוב אלישיוב שהרי לא ניתן לפטור חייב אחד מחבותו ולא את האחר.

לטענת בנק דיסקונט למשכנתאות,
דין הבקשה להידחות על הסף בשל הליך תלוי ועומד בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. לגופו של עניין, בנק דיסקונט למשכנתאות לא מחל על חובו של בנק מרכנתיל כערב והנושא עתיד להידון בבוררות. דין טענת אלישיוב באשר לאי קבלת הצעת המנהל המיוחד להידחות, היות ולא עומדת לבנק דיסקונט למשכנתאות החובה לקבל הצעת פשרה כזו או אחרת.

לטענת המנהל המיוחד,
ישנם שיקולים מנוגדים בשאלת הפורום הנאות אך הוא משאיר את ההכרעה בשאלה זו לשיקול דעת בית המשפט. לגוף העניין מציע המנהל המיוחד לצרף את אלישיוב להליך הבוררות העתיד להתקיים בין בנק מרכנתיל לבנק דיסקונט למשכנתאות.

3.
טענת אלישיוב נוגעת לחובם כלפי בנק דיסקונט למשכנתאות. משעניין זה תלוי ועומד לדיון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, ואלישיוב לא חלקו על סמכותו לדון בתובענה ולא ביקשו סעד בעניין זה, בית משפט זה לא יתערב בסוגיה זו.

לאור האמור, דין הבקשה להידחות.

התוצאה

4.
הבקשה נדחית.
אלישיוב ישאו בהוצאות הצדדים ועוד שכ"ט עו"ד בסך כולל של 5,000 ₪ + מע"מ.

המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים.

ניתנה היום, י"ח באלול התשס"ט (7 בספטמבר 2009), בהעדר הצדדים.

יעקב צבן
, שופט








בשא בית משפט מחוזי 8464/09 שמואל אלישיוב, דוד אלישיוב, משיח אלישיוב ואח' נ' בנק מרכנתיל דיסקונט בע"מ, עו"ד רונן מטרי, כונס הנכסים הרשמי ואח' (פורסם ב-ֽ 07/09/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים