Google

מדינת ישראל - חנן דהן

פסקי דין על חנן דהן

15853/08 בש     13/11/2008




בש 15853/08 מדינת ישראל נ' חנן דהן




בעניין:

1




בתי המשפט



בית משפט השלום ירושלים
בש 015853/08

בתיק עיקרי: פ
009072/08

בפני
:
כב' השופט כרמי מוסק
-סגן נשיא



13/11/2008



בעניין:
מדינת ישראל





המבקשת


נ ג ד


חנן דהן








המשיב



החלטה


1.
בכתב האישום נטען כי המשיב ונאשם נוסף קשרו קשר לייבא מהודו לישראל סם מסוכן. השניים דאגו כי תישלח לישראל באמצעות אחרים חבילה ובה סם מסוכן. החבילה הכילה 3 קופסאות עץ כאשר לכל אחת מהן הוטמנה באופן מוסתר חבילה ובה סם מסוכן, ובסך הכל היה סם מסוכן מסוג חשיש במשקל נטו של 1.5 קילוגרם. בתאריך 21.9.08 או סמוך לכך, הגיעה החבילה לגרמניה ומשם נשלחה לישראל. ביום 24.9.08 קיבל הנאשם האחר לידיו את החבילה משליח הדואר שהיה למעשה שוטר מוסווה. הדבר נעשה בידיעת המשיב. לפיכך, נטען כי המשיב והנאשם האחר קשרו קשר לפשע, ייבוא סם מסוכן לישראל ללא היתר כדין, החזיקו בסם המסוכן שלא לשימושם העצמי בלבד ללא היתר כדין.

2.
המשיב לא חלק על קיומן של ראיות לכאורה למרות שבהודעותיו הוא מכחיש את הקשר שלו לכך שהיה סם באותה חבילה. עילת המעצר היא עילה הקבועה בחוק.

3.
שירות המבחן ערך תסקיר לגבי המשיב.

4.
ייאמר מיד כי מהתסקיר עולה שמדובר בהסתבכות ראשונה של המשיב עם החוק. עד להגשת כתב האישום, ניתן להגדיר את המשיב כאדם נורמטיבי. הוא ניהל אורח חיים תקין, סיים לימודיו, שירת כלוחם בצה"ל בחטיבת גבעתי. הוא אף החל את לימודיו בתואר ראשון, אולם עשה הפסקה בלימודיו.

5.
עוד עולה מהתסקיר כי על פי מידע שמסר המשיב עצמו לשירות המבחן, הוא משתמש בסמים קלים באופן מזדמן מגיל 18.

6.
שירות המבחן מציין כי המעצר בו שוהה המשיב, מזה תקופה שלמעלה מחודש ימים, לעובדה זו השפעה מרתיעה על המשיב.

7.
המשיב הציג חלופת מעצר הכוללת מעצר בית מלא בבית הוריו, תוך פיקוח מלא של הוריו.

8.
שירות המבחן בחן חלופה זו. מבחינת ההורים כמפקחים, עולה מהתסקיר כי שירות המבחן קובע כי ההורים אמינים מסוגלים לבצע את הפיקוח. שירות המבחן הצביע על שתי בעיות שלדעתו מונעות את קבלת החלופה. הבעיה הראשונה לדעת שירות המבחן היא העובדה כי בבית ההורים מתגורר אחיו של המשיב שהוא מכור לסמים, והעובדה שהמשיב עצמו משתמש בסמים, והוא אינו סבור כי הוא זקוק לטיפול בעניין זה.

9.
באשר לקושי הראשון, אחיו של המשיב והוריו התחייבו כי במידה והמשיב ישוחרר לחלופה של מעצר בית מלא בבית ההורים, יעזוב האח את בית ההורים, לא יתגורר שם, הוא ימצא לעצמו מקום מגורים אחר. אמנם, ב"כ המבקשת טענה כי לא ניתן יהיה לאכוף תנאי זה משום שלבית המשפט בדיון זה אין סמכות להורות לאחיו של המשיב הוראה כלשהי, אולם לדעתי ניתן לכלול תנאי זה במסגרת תנאי השחרור וזאת לאור סמכותו הרחבה של בית המשפט שעה שהוא קובע תנאי שחרור. באשר לקושי השני, ראשית יוער כי מדובר בשימוש מזדמן, המשיב עצמו היה מספיק הגון לספק מידע זה לשירות המבחן, אין בהכרח קשר בין שימוש מזדמן בסמים קלים לעבירה נשוא כתב האישום, אם כי בהחלט הקשר יכול להתקיים, עם כל זאת ניתן לנטרל קושי זה על ידי הכבדת התנאים באמצעות איזוק אלקטרוני.

10.
כידוע, גם אם מדובר בעבירות קשות וחמורות, חובה על בית המשפט בכל מקרה לשקול חלופת מעצר, בפרט כאשר מדובר בעבירה ראשונה של אדם נורמטיבי יחסית. בנסיבות אלה, נראה לי כי יש להעדיף את שחרור המשיב בתנאים ההולמים שיבטיחו שלא יעבור עבירות מסוג אלה הכלולות בכתב האישום על פני הישארותו במעצר עד תום ההליכים, בפרט כאשר הוא נתון במעצר כחודש וחצי דבר שכאמור היה לו אפקט מרתיע שלעצמו על המשיב.

11.
לאור כל זאת, אני מורה כי המשיב ישוחרר בתנאים הבאים:

א.
מעצר בית מלא בבית הוריו. הוריו של המשיב ימסרו כתובת מדויקת ומספר הטלפון בביתם, אחיו של המשיב יעזוב את בית ההורים.
ב.
המשיב יהיה נתון באיזוק אלקטרוני.
ג.
המשיב יפקיד סכום של 20,000 ₪ בקופת בית המשפט.
ד.
המשיב ושני הוריו יחתמו כל אחד על ערבות בסך של 40,000 ₪ להבטחת תנאי השחרור. הערבים יחתמו במסגרת כתב הערבות על התחייבות לפקח על המשיב 24 שעות ביממה, כאשר לפחות אחד מהם שוהה יחד עם המשיב, וכן יתחייבו לדווח טלפונית מיד למשטרת ישראל במידה והמשיב יפר את מעצר הבית. וכן יחתמו כי האח עזב את ביתם.
ה.
תנאי השחרור יכולים להעשות גם בפני
קצין משטרה או שב"ס.
ו.
במידה והמשיב לא יעמוד בתנאים, יובא לפני שופט עד ליום 17.11.08 בשעה 12:00.
ניתנה היום ט"ו בחשון, תשס"ט (13 בנובמבר 2008) במעמד הצדדים.
כרמי מוסק
, שופט

סגן נשיא



ב"כ המשיב:
לאור העובדה שביהמ"ש החליט על איזוק, ולאור העובדה שהמצב הכלכלי של המשפחה לא מהמשופרים, אבקש מביהמ"ש אולי לשמוע את ההורים, להפחית באופן משמעותי את ההפקדה.

ב"כ המבקשת:
בתסקיר ציינו שלא עולה נושא הסמכות ההורית, והיכולת בפועל של הערבים לפקח על המשיב, והוא מבקש להשאיר סכום גבוה ומרתיע לאור כל האמור.

ההורים:
כתובתנו היא בר יוחאי 52/46, ירושלים, טלפון מס': 0775230007.

החלטה

לעניין סכום ההפקדה, נוכח דברי ההורים כי מצבם הכלכלי קשה, אני מורה כי במידה ויחתום ערב נוסף בעל הכנסה מוכחת על ערבות בסך של 40,000 ₪, כי אז סכום ההפקדה יהיה 10,000 ₪.

ניתנה היום ט"ו בחשון, תשס"ט (13 בנובמבר 2008) במעמד הצדדים.


כרמי מוסק
, שופט

סגן נשיא










בש בית משפט שלום 15853/08 מדינת ישראל נ' חנן דהן (פורסם ב-ֽ 13/11/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים