Google

גיל סגל - מדינת ישראל

פסקי דין על גיל סגל |

8802-06/09 עפת     14/09/2009




עפת 8802-06/09 גיל סגל נ' מדינת ישראל




לך



1


בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים

עפ"ת 8802-06-09 סגל נ' מדינת ישראל



14 ספטמבר 2009




בפני
כב' השופטת דיאנה סלע



המערערים

גיל סגל


נגד

המשיבים

מדינת ישראל







<#2#>
נוכחים:
ב"כ המערער: עו"ד דניאל מישור
המערער: בעצמו
ב"כ המשיבה: עו"ד גנאם

פסק דין
בפני
י ערעור על גזר דינו של בית משפט השלום לתעבורה בחיפה (כבוד השופט ש' בנג'ו) בתת"ע 1416-01-09 מיום 27.5.09.

1. המערער הורשע על פי הודייתו בנהיגה ברכב מסוג אוטובוס זעיר ציבורי, כשרישיון הנהיגה שלו אינו תקף לסוג זה של רכב. בית משפט קמא גזר על המערער קנס בסך 1,500 ₪ או 15 ימי מאסר תמורתו; פסילה מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 3 חודשים; פסילה על תנאי 3 חודשים מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה למשך שנתיים.
על כך הערעור שבפני
י.

2. המערער טוען כי הוטעה על ידי בא כוחו הקודם במרוצת הדיון והודה בכל המיוחס לו בכתב האישום בעודו מאמין כי אין בהודייה זו על מנת להרשיעו בדין, ולו ידע כי הודייתו תביא להרשעתו לא היה כלל מודה במיוחס לו. עוד טוען המערער כי לתומו סבר שהודייתו תביא לידי כך שיקוזז לו מעונשו חודש אחד ולא ייפסל מלהחזיק רישיון נהיגה למשך 90 יום אלא ל-60 יום בלבד. לטענתו, ביום 7.5.08 איחסן את הרכב בו נהג ולא נהג בו במשך חודש ימים.

עוד טען המערער, כי סבר שבא כוחו הגיע להסדר עם בא כוח התביעה לקיזוז משך הזמן שלא נהג בעקבות איחסון הרכב, ונדהם לקבל את החלטתו של בית משפט קמא לפיה ישלל רישיון הנהיגה שלו למשך 90 יום, בניגוד בין מה שסוכם בין באי כוח הצדדים. טענה נוספת שהועלתה כי הביע הסכמתו בדיון לפיו יוטל עליו קנס כספי בסך 1,500 ₪ אשר ישולם ב-5 תשלומים, ולא כפי שנקבע.

עוד הוא טוען כי נגרמו לו נזקים בלתי הפיכים, כגון הצורך לעבור מבחני תיאוריה מחדש.

בנוסף לכך טוען המערער כי לא נערך לו משפט צדק ולא זכה ליומו כדין בבית המשפט, משלא שמע בית המשפט את גרסתו.

3. בא כוח המאשימה מתנגד לקבלת הערעור, ומציג לבית המשפט החלטה מיום 4.1.09, שניתנה על ידי כבוד הנשיאה של בית המשפט העליון בבש"פ 17/09, לבקשת המערער, להעברת מקום הדיון מבית משפט השלום בצפת לבית משפט השלום בחיפה. בהחלטה נכתב כי נוכח הודעתו של המבקש כי בכוונתו להודות בכל העובדות המפורטות בכתב האישום ובהתחשב בנימוקי הבקשה יועבר הדיון כמבוקש על ידו. משכך, אין בסיס לטענתו של המערער כי לא היה מודה לו ידע שיורשע.

בא כוח המאשימה מפנה לפרוטוקול הדיון, בו לא נטען דבר וחצי דבר לגבי הסדר טיעון. ב"כ המערער הודה בשמו בכתב האישום והמערער אישר את דבריו. יתר על כן, התובע ביקש להטיל את עונש המינימום, ואין בתגובת הסניגור כל זכר להסכמה קודמת. עוד נטען כי הרכב אשר השימוש בו נאסר הוא רכב שהמערער אינו מורשה לנהוג בו, ולא היה למערער כל קושי או הגבלה לנהוג בכל רכב אחר.

4. לאחר שעיינתי במכלול המסמכים שהובאו בפני
י ושמעתי את טיעוני הצדדים, שוכנעתי כי דין הערעור להידחות. טענת המערער כי לא היה מודה אילו היה מודע להרשעתו הצפויה, נסתרת מיניה וביה בהחלטתו של בית משפט העליון, בה נכתב במפורש שהתיק הועבר לחיפה נוכח הודעתו של המערער וכוונתו להודות בכל העובדות המפורטות בכתב האישום. בהחלטה לא נזכר הסדר, ולו ביקש המערער לחזור בו מהודאה זו, היה הדיון נערך בבית המשפט בצפת.

יתר על כן, המערער היה נוכח בדיון בו הודה בא כוחו בשמו ללא ציון של הסדר כלשהו. המערער אישר את דברי סניגורו ואף הוא בחר שלא לומר מילה על הסדר או תנאים להודייתו. יתר על כן, גם משדרש התובע עונש מינימום – פסילת החובה, לא נשמעה כל טענה כי טיעון זה הוא בניגוד להסדר קודם. למותר לציין כי אם הגיעו הצדדים להסדר ובחרו לא לגלותו בפני
בית המשפט, מנוגד הדבר לכל דין, והמערער לא יוכל ליהנות ממעשה זה.

באשר לטענה כי אף בהעדר הסדר, יש להפחית את התקופה בה היה האוטובוס הזעיר מאוחסן, גם בה אין ממש. מדובר ברכב שהמערער אינו רשאי לנהוג בו. מאידך גיסא, לא היתה לו כל מניעה לנהוג במונית, בהיותו נהג מונית.

הערעור נדחה איפוא.

המערער יפקיד את רישיונו מחר, 15.9.09. למותר לציין כי מתקופת הפסילה תנוכה התקופה בה היה רישיונו של המערער מופקד.
<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ה אלול תשס"ט, 14/09/2009 במעמד הנוכחים.



דיאנה סלע
, שופטת

הוקלד על ידי: סיגל אסולין







עפת בית משפט מחוזי 8802-06/09 גיל סגל נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 14/09/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים