Google

אברהם ברק, ברק יהלומים בע"מ - ג'קי אליאב, דני מולקנדוב, גרשון מורדכיוב

פסקי דין על אברהם ברק | פסקי דין על ברק יהלומים | פסקי דין על ג'קי אליאב | פסקי דין על דני מולקנדוב | פסקי דין על גרשון מורדכיוב |

5426/03 רעא     03/08/2003




רעא 5426/03 אברהם ברק, ברק יהלומים בע"מ נ' ג'קי אליאב, דני מולקנדוב, גרשון מורדכיוב




החלטה בתיק רע"א 5426/03



בבית המשפט העליון


רע"א 5426/03 - א'


בפני
:
כבוד הרשם עודד שחם


המבקשים:

1. אברהם ברק


2. ברק יהלומים בע"מ


נ

ג

ד


המשיבים:

1. ג'קי אליאב


2. דני מולקנדוב


3. גרשון מורדכיוב


בקשה לפטור מאגרה וערבון



החלטה

בפני
י בקשה לפטור מתשלום אגרה והפקדת ערבון.

המבקשים תומכים את בקשתם בחומר שהוגש בהליכים בבית המשפט המחוזי, שם ניתן להם פטור מאגרה על יסוד המסקנה בדבר דלותם הכלכלית.

המשיבים מתנגדים לבקשה. לטענתם, הושמטו מן הבקשה פרטים חשובים, ובהם העובדה שבבעלות המבקש משרד בבלגיה המושכר על ידו; כי הוא מקבל קיצבת ילדים בבלגיה; כי בבעלותו וילה בהרצליה פיתוח אשר הוא משכיר אותה לשגרירות זרה; וכי המבקש עתר לביטול צו שיפוטי וביקש כי חלף הצו יפקיד ערבון בסך 50,000 ₪, וכן ישעבד דירה בבעלותה של אחותו. כן מפנים המשיבים לכך שהמבקשים מיוצגים בידי עורכי דין בשורה ארוכה של הליכים, וכי לא הובהר כיצד מממנים המבקשים הוצאה זו.

המבקש אינו כופר בכך שהיו נכסים כאמור בבעלותו, אך מסביר כי עקב קריסה עסקית פתאומית, נכסים אלה אינם עוד בידו, ונוכח חובות עתק שהוא חב, אין בידו לממן תשלום אגרה או הפקדת ערבון. המבקש מוסיף ומבהיר, כי עתה אין עוד ביכולתו לממן ערבון בסך 50,000 כפי שהסכים לעשות בשלב קודם, והראייה היא כי צו עיכוב היציאה מן הארץ נגדו שריר וקיים, ויציאתו מעוכבת. באופן דומה, הוא מבהיר כי בעקבות קריסת עסקיו אין עוד אחותו מוכנה לשעבד את דירתה לטובת ענייניו. אשר לשכר טירחת עורך דין, מבהיר המבקש כי מזה זמן שאינו משלם שכר טירחה לבאי כוחו, וכי הוא חב להם סכומים לא מבוטלים.

נראה לי, כי יש בהסברים אלה כדי להבהיר שחל שינוי ביכולתם הכלכלית של המבקשים, באופן שאין בידם עוד להפקיד את הערבון הנדרש במסגרת הליך זה או לשאת בתשלום האגרה הנדרשת. לא אוכל לקבוע גם, כי המדובר בהליך סרק, אשר אינו מגלה כל טענה הראויה לבירור.

במצב זה, אני נעתר לבקשה, ופוטר את המבקשים מן החובה לשלם את אגרת ההליך או להפקיד ערבון.

ניתנה היום, ה' באב תשס"ג (3/8/2003).

עודד שחם
רשם



_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

03054260_k03.doc
מרכז מידע, טל' 02-6750444 ; אתר אינטרנט,
www.court.gov.il







רעא בית המשפט העליון 5426/03 אברהם ברק, ברק יהלומים בע"מ נ' ג'קי אליאב, דני מולקנדוב, גרשון מורדכיוב (פורסם ב-ֽ 03/08/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים