Google

כהן אליעזר, כהן ליזה - הועדה המקומית לתכנון ובניה עומר, מהנדס כהן אלי

פסקי דין על כהן אליעזר | פסקי דין על כהן ליזה | פסקי דין על הועדה המקומית לתכנון ובניה עומר | פסקי דין על מהנדס כהן אלי |

342/09 עתמ     23/09/2009




עתמ 342/09 כהן אליעזר, כהן ליזה נ' הועדה המקומית לתכנון ובניה עומר, מהנדס כהן אלי




בעניין:

1



בתי המשפט


בימ"ש לעניינים מינהליים ב"ש
עתמ000342/09


בפני

כב' הנשיא
יוסף אלון



23/09/2009




בעניין
:
1 . כהן אליעזר

2 . כהן ליזה





העותרים

נ
ג
ד


1 . הועדה המקומית לתכנון ובניה עומר

2 . מהנדס כהן אלי


ע"י
ב"כ
עו"ד ע. קראוס

המשיבים

פסק דין


העותרים הינם בעלי זכויות חכירה לדורות ב"נחלה בודדת" המצויה בשטח שיפוטה של המועצה המקומית עומר.

בעתירה זו שהגישו (ללא ייצוג משפטי) נגד הועדה המקומית לתו"ב עומר ונגד מהנדס הועדה עותרים הם כלשונם:
"לחייב את המשיבים להשיב עד ליום 14.9.09
(שבועיים מתום הפגרה) לשאלות הבאות...".
וכאן מונים ומפרטים העותרים שאלות רבות ושונות לגבי תוכניות בנין ערים שונות התקפות בשטחי המועצה. תוכנית תוכנית והשאלות לגביה.
בחלק נכבד מהשאלות מבקשים העותרים תשובות קונקרטיות מהועדה המקומית ומהמהנדס לגבי החפיפה שבין שטחים או פרטים שונים בשטח נחלתם החכורה לבין יחידות התכנון (מגרשים) שבתחומי הת.ב.ע השונות.
בנוסף לדרישת התשובות לשאלות הרבות הנ"ל מבקשים העותרים בעתירתם כי המשיבים יחוייבו בפיצוי כספי בסכום של 150,000 ₪ - וזאת "כתשלום הוצאות המבקשים ובכלל זה ההוצאות הכרוכות באיסוף החומר, תצלומים רבים וביטול זמן עבודה".

על פני הדברים לא ניתן לדון בהליך זה בו פתחו העותרים, כפי שהוגש, בגדרה של עתירה מינהלית. שכן, העתירה אינה מפרטת החלטת רשות ספציפית כנגדה היא מוגשת.

ככל שמבקשים העותרים לכוון לפגיעות נטענות בזכויות העומדות להם לטענתם על פי חוק חופש המידע – לא ברור מתוך העתירה באילו פגיעות או החלטות רשות נטענות המדובר.
הוא הדין לענין טענה אפשרית מכוח הוראת סעיף 119 א' לחוק התכנון והבניה התשכ"ה – 1965 לענין זכותו של אדם לקבלת מידע מסוגי המידע המפורטים שם.

זאת ועוד. מתגובתם המקדמית של המשיבים ומדברים שהוחלפו בין הצדדים במהלך הדיון המוקדם בישיבת 21.9.2009 עולה כי מפת שטח הנחלה שחכרו העותרים ממנהל מקרקעי ישראל (נספח "ב" לעתירה) איננה מפה שניתן בהתבסס עליה לזהות ולאתר כראוי את יחידות התכנון (המגרשים) נשוא תוכניות הת.ב.ע השונות.

מצב דברים זה יוצר אי התאמה א-פריורית בין שטח הנחלה, כפי שהוחכר על ידי ממ"י, לבין היחידות התכנוניות ("המגרשים") המרכיבים את אותו השטח בתוכניות בנין הערים השונות.
תנאי לפתרון אי התאמה זו הינו בעריכת מפה מוסמכת בקנה המידה הראוי ובאישור ממ"י.
העותרים אישרו במהלך הדיון המוקדם כי מפה שכזו טרם הומצאה על ידם לועדה המקומית – וזאת בשל אילוצים כספיים אחרים.
יתכן ובענין זה על העותרים לפנות לממ"י – ברם, אין עתירה זו המסגרת הראוייה לכך.
מכל מקום – מכלול הנתונים שפירטתי לעיל מלמד כי לבד מחוסר המסוימות של העתירה באשר ל"החלטות" הרשות המשיבה (אם בכלל ישנן כאלה) כנגדן משיגים העותרים, הרי שבהעדר מפה של הנחלה ערוכה כדין וכתקנות ומאושרת על ידי ממ"י – לא ניתן כלל להתייחס באופן מושכל לשאלות העותרים מהמשיבים – העומדות ביסוד העתירה.

מהטעמים האמורים אני מחליט לדחות את העתירה כפי שהוגשה.

העותרים רשאים יהיו לשוב ולפנות בעתירה נוספת – אולם זאת לאחר שידאגו להכנת מפה כדין וכתקנות של שטח הנחלה – מפה המאפשרת ייחוס של כל חלק ומרכיב משטח זה ליחידות התכנון השונות ("המגרשים") שבת.ב.ע התקפות במרחב התכנון המקומי של המשיבה 1.
מובן כי בטרם פניה נוספת לבית המשפט לענינים מנהליים, ראוי כי העותרים יפנו לועדה המקומית בצירוף המפה האמורה, וזאת מתוך תקוה כי פניה שכזו בלווית המפה שתיערך ביוזמתם ותאפשר התיחסות הועדה לכל מרכיב ממרכיבי שטח הנחלה תוך ייחוסו המדוייק ליחידות התכנוניות (המגרשים).

סיכומם של דברים מתוך הנימוקים שפורטו לעיל אני מחליט על דחיית העתירה – וזאת בשים לב למפורט בסעיף 4 לעיל.

בנסיבות הענין אין צו להוצאות.


ניתנה בלשכתי, היום ה' בתשרי, תש"ע (23 בספטבמר 2009) בהעדר הצדדים.


_______________

יוסף אלון

-
נשיא



000342/09עתמ065 שולי אברהם






עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 342/09 כהן אליעזר, כהן ליזה נ' הועדה המקומית לתכנון ובניה עומר, מהנדס כהן אלי (פורסם ב-ֽ 23/09/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים