Google

עיריית פ"ת - וקנין דניאל, יוסף ואקנין, גבריאל וקלין

פסקי דין על עיריית פ"ת | פסקי דין על וקנין דניאל | פסקי דין על יוסף ואקנין | פסקי דין על גבריאל וקלין |

4475/08 תאק     01/02/2009




תאק 4475/08 עיריית פ"ת נ' וקנין דניאל, יוסף ואקנין, גבריאל וקלין








בית משפט השלום בפתח תקווה

תא"ק 4475-08 עיריית פ"ת
נ' וקנין דניאל
ואח'



01 פברואר 2009





בפני

כב' השופטת
שירי רפאלי

תובעים

1
.
עיריית פ"ת



נגד

נתבעים

1. וקנין דניאל


2. יוסף ואקנין


3. גבריאל וקלין


החלטה



לפני בקשת המבקש (הנתבע 2) לדחיית התביעה על הסף מחמת התיישנות.

המדובר הוא בתביעה לתשלומי ארנונה, אגרת מים וביוב לתקופה שמשנת 1996 עד שנת 2003. אין חולק כי במועדים הרלוונטיים לחיובים הנטענים, היה הנכס רשום על שם וקנין ליאון, אחיו של המבקש, אשר הלך לעולמו בשנת 1992. אין חולק, כי ביום 4.1.05 ניתן צו ירושה, ובו נקבעו 7 יורשים לנכסי המנוח, מהם שלושה נתבעו עתה על ידי המשיבה. התביעה הוגשה ביום 6.8.08.

לטענת המבקש, התביעה התיישנה ככל שהיא נוגעת לחיובים עד יום 6.8.01. המבקש מוסיף וטוען, כי כיוון שהמשיבה לא פירטה בכתב התביעה את תחשיב החוב ומועדיו, יש לדחות על הסף את תביעתה כולה.

המשיבה טוענת כי בנסיבות כאלה לא התיישנה התביעה, שכן מכח צו הירושה הפכו המבקש והנתבעים האחרים למחזיקי הדירה ממועד פטירת המנוח, עובדה שלא היתה ידועה למשיבה ואף לא היתה יכולה להיות ידועה לה, אלא, לכל המאוחר, במועד מתן צו הירושה, דהינו - ינואר 2005.

לאחר ששקלתי בדברים סבורני כי דין הבקשה להתקבל.

המשיבה מודה, כי בכל המועדים הרלוונטיים לחוב הנתבע, המחזיק הרשום בנכס היה המנוח.
ברי כי עם פטירתו, הפך עזבונו למחזיק בנכס, זאת כל עוד לא ניתן צו ירושה וחולק העיזבון. לא תתכן מחלוקת, כי מאומה לא מנע מהמשיבה להגיש תביעה כנגד המנוח בחייו ועזבונו עם פטירתו. עולה כי מועד מתן צו הירושה וקביעת היורשים אינם בגדר עובדות חיוניות לעילת התביעה הנטענת, ומניה וביה אין בכך שקביעתם מתעכבת כדי לעצור את מרוץ ההתיישנות. אעיר, מבלי לקבוע מסמרות, כי לפחות לגבי התקופה שעד מתן צו הירושה, ספק בעיני אם ניתן לתבוע את היורשים בגדר מחזיקים, להבדיל מתביעה כיורשים החבים לכאורה בחובות העיזבון ובהתאם לדיני הירושה. עוד אעיר, כי בכתב התביעה אין כל טענה לפיה מי מהנתבעים הפך למחזיק בפועל בנכס במהלך תקופת החוב הנטען.

המסקנה היא, כי התביעה המתייחסת לחובות שעד יום 6.8.01, אכן התיישנה.

הצדק עם המבקש, הטוען כי המשיבה לא טרחה לפרט בתביעתה את אופן חישוב החוב, על מועדיו. אשר על כן, אני מורה כי המשיבה תגיש עד יום 1.3.09 כתב תביעה מתוקן ובו תפרט את החיובים הנטענים על ידה לתקופה שמיום 6.8.01 ואילך. אני קובעת תזכורת פנימית לעיון בכתב התביעה המתוקן, וזאת ליום 2.3.09. באם לא יוגש כתב תביעה מתוקן כאמור, תידחה כל התביעה על הסף.

המשיבה/התובעת תשלם למבקש/הנתבע 1 הוצאות הבקשה בסך של 2,000 ₪ בתוספת מע"מ.

ניתנה היום,
ז' שבט תשס"ט, 01 פברואר 2009, בהעדר הצדדים.








הוקלד על ידי .......







תאק בית משפט שלום 4475/08 עיריית פ"ת נ' וקנין דניאל, יוסף ואקנין, גבריאל וקלין (פורסם ב-ֽ 01/02/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים