Google

יצחק הדר - עזבון המנוח ברוך חזן ז''ל ע'י מזל חזן, מזל חזן, יעקב חזן ואח'

פסקי דין על יצחק הדר | פסקי דין על עזבון המנוח ברוך חזן ז''ל ע'י מזל חזן | פסקי דין על מזל חזן | פסקי דין על יעקב חזן ואח' |

4893/99 עא     15/09/1999




עא 4893/99 יצחק הדר נ' עזבון המנוח ברוך חזן ז''ל ע'י מזל חזן, מזל חזן, יעקב חזן ואח'








ב
בית המשפט העליון



ע"א 4893/99


בפני
: כבוד הרשמת ח' מאק-קלמנוביץ

המ

בקש: יצחק הדר

נגד

המשיבים
:
1. עזבון המנוח ברוך חזן ז''ל ע'י מזל חזן
2. מזל חזן
3. יעקב חזן
4. מיכל גבאי [חזן]
5. פורמלי מינהל מקרקעי ישראל

בקשה לפטור מאגרה וערבון

תאריך הישיבה: כ"א באלול תשנ"ט (2.9.99)

בשם המבקש: בעצמו

בשם המשיבים: עו"ד דכוור


החלטה


במועד הדיון שילם המבקש את האגרה, ובפני
בקשתו לפטור מערבון בלבד.

מדובר בערעור על

פסק דין
של בית המשפט המחוזי בבאר-שבע

(כבוד השופטת טהר שחף), בו התקבלה תביעת המשיבים נגד המערער לרשום על שמם את הזכויות בחנות מושא הסכסוך. המשיבים טענו כי החנות נמכרה למנוח אותו ירשו, והם יורשי זכויותיו בחנות. המשיב טען כי לא קיבל את מלוא התמורה בגין מכירת החנות, והזכויות נותרו בבעלותו. טענת המשיב נדחתה, התביעה התקבלה ומכאן הערעור.

לשם הכרעה בבקשה לפטור מערבון, יש להביא בחשבון את מצבו הכלכלי של המבקש, ואת סיכוייו לזכות בערעור.

פסק-הדין של בית המשפט המחוזי מבוסס, רובו ככולו, על הערכת העובדות והראיות שהובאו בפני
ו, ואף הערעור עוסק בעיקר בתקיפת הממצאים העובדתיים שנקבעו. ברור, איפוא, כי סיכוייו של הערעור להתקבל קלושים.

המבקשים טען בדיון שהתקיים בפני
כי בתביעה בבית המשפט המחוזי "לא היו תובעים", ובערעור זה "אין משיבים". ככל שירדתי לסוף דעתו, טוען המבקש כי יורשי המנוח ברוך חזן ז"ל, אשר רכש ממנו את הדירה, לא היו מעורבים אישית בעיסקה ובניהול המשפט, מלבד אלמנת המנוח, אשר לא זכרה דבר.

דין הטענה להידחות: ליורשי המנוח ולעזבונו קמה זכות לתבוע בשמו של הנפטר, והדברים ידועים. אם המשיבים או חלקם לא העידו בבית המשפט, ולא נכחו בעצמם בדיון אלא יוצגו על ידי עורך דין, אין בכך כדי לגרוע ממעמדם כצד התובע במשפט. אין, איפוא, בטענות המבקש כדי להשפיע על הערכתי באשר לסיכויי הערעור כאמור לעיל.

לכאורה די באמור עד כה כדי לדחות את הבקשה. אף על פי כן אתייחס גם למצבו הכלכלי של המבקש, בין היתר משום שבא-כוח המשיבים, בהגינותו, הסכים להפחית מן הסכום הנדרש מן המבקש ואף לאפשר תשלומו במועד מאוחר יותר, במטרה להקל על המבקש ולא לגרום לנעילת שערי בית המשפט בפני
ו.

המבקש הוא מנהל עבודה במקצועו, ולטענתו אינו עובד מזה שנתיים. הוא המציא אישורים על התייצבות בלשכת העבודה. לטענתו, אין הוא מקבל קיצבת הבטחת הכנסה משום שבבעלותו רכב. המבקש טען ואף הוכיח כי בתקופת ניהול המשפט בערכאה הראשונה פדה את הכסף שנצבר לזכותו בקרן פנסיה, ועתה אין לו מקורות הכנסה נוספים. הוא צירף דפי חשבון מחשבונו בבנק המזרחי, אשר נסגר בחודש מאי שנה זו.

מדפי החשבון עולה, כי עד חודש ספטמבר 1998 היו למבקש, מפעם לפעם, הכנסות בסכומים של אלפי ש"ח. בעת הדיון הסביר המבקש כי מדובר בהכנסות מעבודה, אולם אלו נפסקו.

דברי המבקש מתיישבים עם רישומי הבנק, מהם עולה כי לאחר ההכנסה מפדיון קרן הפנסיה בסך 28,000 ש"ח בחודש ינואר 1999, לא נוצרו למבקש הכנסות משמעותיות נוספות.

אני מקבלת, איפוא, את טענתו של המבקש כי כיום מצבו הכלכלי דחוק והוא יתקשה מאוד לעמוד בהפקדת הערבון. מנגד אני מביאה בחשבון את סיכוייו הנמוכים לזכות בערעור, את העובדה שברשותו בית ביישוב נופים, שניתן לשעבדו ולקבל הלוואה כנגדו, וכן את העובדה שטרם שילם את ההוצאות בהן חוייב בבית המשפט המחוזי.

בהתחשב בכל האמור החלטתי להפחית מסכום הערבון הנדרש מן המבקש ולהעמידו על 12,000 ש"ח. כמו כן, אני מאפשרת לו להפקיד את הערבון תוך שלושה חודשים ממסירת החלטה זו לידיו.

אין צו להוצאות בבקשה זו.

ניתנה היום, ה' בתשרי תש"ס (15.9.99).

חגית מאק-קלמנוביץ
ר ש מ ת
העתק מתאים למקור
שמריהו כהן - מזכיר ראשי
99048930.
v03






עא בית המשפט העליון 4893/99 יצחק הדר נ' עזבון המנוח ברוך חזן ז''ל ע'י מזל חזן, מזל חזן, יעקב חזן ואח' (פורסם ב-ֽ 15/09/1999)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים