Google

ליר גידור ופיתוח בע"מ, אופק אריה - המועצה המקומית פרדס חנה כרכור ואח'

פסקי דין על ליר גידור ופיתוח | פסקי דין על אופק אריה | פסקי דין על המועצה המקומית פרדס חנה כרכור ואח'

3375/99 א     12/02/2003




א 3375/99 ליר גידור ופיתוח בע"מ, אופק אריה נ' המועצה המקומית פרדס חנה כרכור ואח'




בעניין:

15



בתי המשפט


בית משפט השלום חדרה
א
003375/99


בפני
:
כב' השופט שאול מנהיים
תאריך:
12/02/2003



בעניין
:
1. ליר גידור ופיתוח בע"מ

2. אופק אריה




התובעים

נ ג ד


המועצה המקומית פרדס חנה כרכור ואח'





הנתבעים


החלטה


זוהי בקשה (שמן הראוי היה להגישה בדרך של בש"א שהיא הדרך הקבועה בתקנות לכל בקשה שלא נקבעה לה בתקנות הוראה אחרת), שהגישו התובעת והנתבעת במשותף, לקצוב שכר ראוי למומחה המהנדס יחזקאל שינא.
הוריתי על תגובה של המומחה, והוגשה תגובה מפורטת.
לאור התגובה ברור כי אין מחלוקת שבחשבונו המקורי של המומחה לצדדים נפלה טעות לגבי התעריף לשעת עבודה, והמומחה הודיע כי הטעות תוקנה והמחיר לשעת עבודה הוא 638 ₪ ולא 851 ₪.
אשר להוצאות הכלולות בחשבון שכ"ט של המומחה, כבר בבקשה נאמר כי חרף הסתייגויות של הצדדים אין הם מבקשים מביהמ"ש להתערב בענין. ממילא אין מקום שאעשה כן, פרט להערה כי מסתבר מתגובת המומחה שטרח והכין הרבה יותר עותקים של חוות דעתו מהדרוש. בית משפט שלום דן בתיקים ככלל בהרכב של דן יחיד וכך גם כאן, ועל כן לא היה צורך להכין שלושה עותקים לבית המשפט אלא עותק אחד. הוא הדין לב"כ הצדדים, הזקוקים כל אחד לעותק אחד גם כן. יחד עם זאת וכאמור לעיל ישאר החיוב בהוצאות כפי שנרשם בחשבונו של המומחה לצדדים ללא שינוי, הן משום שהצדדים הודיעו כי אינם מבקשים התערבות שיפוטית בענין והן משום שעובדתית מדובר בהוצאות שכבר נגרמו.
נותרה אם כן רק שאלת מספר שעות העבודה הראוי, כאשר שכר המומחה מבוסס על תעריף לשעה. הצדדים טענו כי 70 שעות, שזו הכמות שהמומחה ביסס עליה את חשבונו, הם בגדר כמות בלתי סבירה של שעות עבודה בנסיבות הענין. עיינתי בתגובת המומחה ובנספח א לתגובה, ובאתי למסקנה שגם אם מדובר במספר שעות גבוה אינני יכול לומר שהוא בלתי סביר. ממילא אין מקום שאתערב בחשבון שכ"ט ככל שהוא מבוסס על מספר שעות העבודה.
התוצאה היא כי שכר המומחה יהיה כפי שנדרש על ידו מהצדדים (וכמובן בניכוי כל הסכומים ששולמו על חשבון שכר הטרחה), תוך תיקון התעריף לשעת עבודה כפי שהמומחה והצדדים מסכימים לו על פי מה שהוגש בשמם.
כל צד שטרם שילם את מלוא ההיתרה המגיעה למומחה על פי האמור לעיל יעשה כן בדחיפות ולא יאוחר מאשר עד יום 2.3.03 ועד בכלל, והמומחה מתבקש להמציא חוות דעתו לביהמ"ש ולב"כ הצדדים לא יאוחר מאשר עד יום 9.3.03 (בכפוף לכך כמובן שקיבל את מלוא יתרת שכרו על פי החלטה זו).
התיק יובא בפני
י ביום 11.3.03 לעיון ולמתן הוראות ומועדים להמשך הטיפול והדיון.

המזכירות תשלח החלטה זו בפקסמיליה לב"כ הצדדים.

ניתנה היום 12 בפברואר, 2003 (י' ב דר א תשס"ג) בהעדר הצדדים.

שאול מנהיים
,
שופט

ורדה






א בית משפט שלום 3375/99 ליר גידור ופיתוח בע"מ, אופק אריה נ' המועצה המקומית פרדס חנה כרכור ואח' (פורסם ב-ֽ 12/02/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים