Google

המרכז הרפואי שערי צדק, סוזי רונן, ד"ר - אהרון כהן, דבורה כהן, ישעיהו כהן

פסקי דין על המרכז הרפואי שערי צדק | פסקי דין על סוזי רונן | פסקי דין על ד"ר | פסקי דין על אהרון כהן | פסקי דין על דבורה כהן | פסקי דין על ישעיהו כהן |

7503/97 עא     14/06/2000




עא 7503/97 המרכז הרפואי שערי צדק, סוזי רונן, ד"ר נ' אהרון כהן, דבורה כהן, ישעיהו כהן








ב
בית המשפט העליון



ע"א 7503/97


בפני
: כבוד הרשם אמיר זולטי

המערערים

:
1. המרכז הרפואי שערי צדק
2. סוזי רונן
, ד"ר

נגד

המשיבים
:
1. אהרון כהן
2. דבורה כהן
3. ישעיהו כהן

בקשה למתן הוראות

בשם המערערים: עו"ד י. עוזיאל


החלטה


בפני
בקשה למתן פסיקתא.

1. המשיבים תבעו את המבקשים בבית המשפט המחוזי בירושלים, עקב התרשלותם במתן טיפול רפואי למשיב מס' 1. בית המשפט (כב' השופט ע' חבש) קבע, כי המבקשים התרשלו בטיפולם במשיב מס' 1 וכי הם חבים בנזקיו. לפיכך חייב את המבקשים לשלם למשיבים פיצויים על כאב וסבל, הפסד השתכרות, סיעוד ועזרת הזולת והוצאות ניידות. כמו כן חייב את המבקשים לשלם למשיבים הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בשיעור 20% בתוספת מע"מ.

2. המבקשים ערערו על פסק דין זה, הן בשאלת החבות והן בשאלת הנזק.במועד שמיעת הערעור חזרו בהם המבקשים מערעורם בעניין החבות. כמו-כן הסכימו הצדדים כי בית המשפט יכריע בשאלת הנזק לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד1984-. בפסק הדין (שניתן ביום 14.12.99) נקבע:

"אנו מחליטים להפחית מסכום הפיצויים הכולל שנפסק למשיבים סכום של 100,000 נכון ליום פסק הדין בערכאה הראשונה."



בשלב זה נתגלעה מחלוקת בין הצדדים. המבקשים טענו, כי על הסכום שיוחזר יש להוסיף גם חלק יחסי מהוצאות המשפט ושכר הטרחה שנפסק, תוספת מע"מ ריבית והצמדה. המשיבים, לעומתם, סברו, כי בתשלום 100,000 ש"ח בתוספת הצמדה וריבית מיום מתן פסק הדין של בית המשפט המחוזי יצאו ידי חובתם. לפיכך הוגשה הבקשה שבפני
למתן פסיקתא כגירסת המבקשים.

3. המשיבים מתנגדים לבקשה. לטענתם, המבוקש הוא, למעשה, שינוי פסק דינו של בית המשפט העליון - דבר שאינו ניתן להיעשות לא על ידי המותב עצמו, לא במסגרת תיקון טעות לפי סעיף 81 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד1984- וודאי לא בפסיקתא החורגת מפסק הדין.

4. הדין עם המשיבים (לפחות בכל הנוגע לבקשה למתן פסיקתא - שהובאה בפני
). תקנה 198 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד1984- קובעת:

"על סמך החלטה שניתנה מותר לערוך פסיקתה, שתכיל את מספר התיק, שמות בעלי הדין ומענם, הסעד או ההכרעה האחרת שניתנו בענין הנדון וצו בדבר הוצאות המשפט;."



בהתייחס למהותה של פסיקתה נאמר, כי היא "אינה אלא תמצית של החלטה שניתנה, המפרשת את ההכרעה ללא נימוקים" (ראו: ד"ר
י. זוסמן, סדרי הדין האזרחי, (מהדורה שביעית, 1995, בעריכת ד"ר
ש' לוין) בעמ' 523). עוד נאמר: "הפסיקתה איננה חי הנושא את עצמו, אלא היא סמוכה להחלטה או

פסק דין
שניתנו, והיא נערכת על פיהם.". (ע"א 6449/97 עמיר טמשה נ' אורי עדן, לא פורסם). איני רואה אפשרות, לפיכך, ליתן פסיקתא החורגת, על פניה מהוראות פסק הדין שביסודה. עמדת המבקשים, אף שהיא אפשרית (כשם שאפשרית גם עמדת המבקשים, לפיה הפסיקה מכח סעיף 79א היא פסיקת סכום גלובלי - בלא זיקה לרכיבי הסכום שנפסק בבית המשפט המחוזי), היא נטולת אחיזה בלשון פסק הדין. לפיכך, כל עוד לא שונה פסק הדין, אין מקום למתן הפסיקתא המבוקשת.

הבקשה למתן פסיקתא נדחית איפוא.

ניתנה היום, י"א בסיון תש"ס (14.6.00).

אמיר זולטי
, רשם




העתק מתאים למקור
שמריהו כהן - מזכיר ראשי
97075030.
o07






עא בית המשפט העליון 7503/97 המרכז הרפואי שערי צדק, סוזי רונן, ד"ר נ' אהרון כהן, דבורה כהן, ישעיהו כהן (פורסם ב-ֽ 14/06/2000)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים