Google

איתנית מוצרי בניה בע"מ - השרה לאיכות הסביבה - דליה איציק, מנהל מחוז הצפון - המשרד לאיכות הסביבה, הסיירת הארצית לאיכות הסביבה ואח'

פסקי דין על איתנית מוצרי בניה בע"מ | פסקי דין על השרה לאיכות הסביבה - דליה איציק | פסקי דין על מנהל מחוז הצפון - המשרד לאיכות הסביבה | פסקי דין על הסיירת הארצית לאיכות הסביבה ואח' |

6252/99 בג"צ     27/06/2000




בג"צ 6252/99 איתנית מוצרי בניה בע"מ נ' השרה לאיכות הסביבה - דליה איציק, מנהל מחוז הצפון - המשרד לאיכות הסביבה, הסיירת הארצית לאיכות הסביבה ואח'






בבית המשפט העליוןבשבתו כבית משפט גבוה לצדק

בג"ץ 6252/99

בפני
: כבוד הנשיא א' ברק
כבוד השופט י' זמיר
כבוד השופט א' ריבלין


העותרת: איתנית מוצרי בניה בע"מ


נגד


המשיבים: 1. השרה לאיכות הסביבה - דליה איציק
2. מנהל מחוז הצפון - המשרד לאיכות הסביבה
3. הסיירת הארצית לאיכות הסביבה
4. עירית נהריה
5. אדם טבע ודין - אגודה ישראלית
להגנת הסביבה
6. העמותה למען איכות הסביבה והחיים בנהריה


עתירה למתן צו על-תנאי


תאריך הישיבה: כ"ד בסיון התש"ס (27.6.00)


בשם העותרת: עו"ד פנחס רובין; עו"ד דפנה טלגם;
עו"ד ליאור פורת


בשם המשיבים 1-3: עו"ד אסנת מנדל


בשם המשיבה 4: עו"ד אבי גולדהמר


בשם המשיבות 5-6: עו"ד ציפי איסר-איציק; עו"ד עמית ברכה


החלטה

בא-כוח עיריית נהריה הודיע בשם העיריה כי העיריה נוקטת בצעדים הנדרשים כדי לנקות את השטח נשוא העתירה וכי ניתן להניח שפעולות הניקוי על ידי העיריה יסתיימו תוך זמן קצר.

בא-כוח העותרת הודיע בשם העותרת כי העותרת, בלי לוותר על כל טענה מטענותיה, מוכנה להשתתף בהוצאות הניקוי של השטח נשוא העתירה. כמו כן הודיע בא-כוח העותרת בשם העותרת שאין יסוד לחשש כי העותרת תנקוט פעולות שיהיה בהן כדי למנוע נשיאת העותרת בהוצאות הניקוי כאמור.

בא-כוח העיריה ובא-כוח העותרת הציעו כי המשך הדיון בעתירה יידחה לתקופה של חודשיים בהנחה שעד אז יסתיימו פעולות הניקוי, אם לא יתעוררו קשיים הנובעים מן הצורך לקבל אישורים לפעולות אלה, וכן שעד אז תושג הסכמה בין העיריה לבין העותרת לענין הסכום בו תישא העותרת, כאמור, בהוצאות הניקוי.

באת-כוח פרקליטות המדינה הודיעה, בשם המשיבים 3-1, כי היא מסכימה לדחיית הדיון לתקופה של חודשיים, כמוצע.

אי לכך אנו דוחים את המשך הדיון בעתירה כמוצע. בא-כוח העיריה יגיש לבית המשפט הודעה בדבר פעולות הניקוי ובדבר תוצאות הדיונים באשר לנשיאת העותרת בהוצאות הניקוי, וזאת עד יום 1.9.00. יתר בעלי הדין יהיו רשאים להגיש תגובה להודעה זאת תוך 15 יום. לאחר מכן יחליט בית המשפט, בהרכב זה, בדבר המשך הטיפול בעתירה.

בעלי הדין חלוקים ביניהם בשאלת תוקפו של צו הביניים שהוצא על ידי בית משפט זה ביום 21.9.99. צו זה אוסר, בין היתר, ניהול הליכי חקירה בקשר עם הטענה שהעותרת לא צייתה לצו הניקוי. בא-כוח העותרת טוען כי מן הראוי להשאיר צו זה בתוקפו. באת-כוח פרקליטות המדינה טוענת כי אין הצדקה לצו זה וכי מן הראוי לאפשר ניהול חקירה. באת-כוח המשיבים 5 ו6- תומכת בעמדה זאת. שקלנו את הטענות של בעלי הדין בשאלה זאת והגענו למסקנה שאין הצדקה למניעת חקירה על ידי הרשויות המוסמכות, על אף טענת העותרת כי צו הניקוי אינו חוקי ולכן אינו מצדיק חקירה. לפיכך אנו מבטלים את צו הביניים ומוצאים במקומו צו האוסר להגיש אישום פלילי נגד העותרת או כל אדם אחר בקשר לזיהום השטח נשוא העתירה, גם אם יימצא יסוד להגשת אישום זה, עד להכרעה בעתירה זאת.

ניתנה היום, כ"ד בסיון התש"ס (27.6.00).



ה נ ש י א ש ו פ ט ש ו פ ט




העתק מתאים למקור
שמריהו כהן - מזכיר ראשי
99062520.
i14







בג"צ בית המשפט העליון 6252/99 איתנית מוצרי בניה בע"מ נ' השרה לאיכות הסביבה - דליה איציק, מנהל מחוז הצפון - המשרד לאיכות הסביבה, הסיירת הארצית לאיכות הסביבה ואח' (פורסם ב-ֽ 27/06/2000)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים