Google

בנימין שריג - כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה, רו"ח יצחק קרמין, אגפל פ.ג (1989) בע"מ

פסקי דין על בנימין שריג | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה | פסקי דין על רו"ח יצחק קרמין | פסקי דין על אגפל פ.ג (1989) |

123/08 פרק     01/02/2009




פרק 123/08 בנימין שריג נ' כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה, רו"ח יצחק קרמין, אגפל פ.ג (1989) בע"מ








בית המשפט המחוזי בחיפה

פר"ק 123-08 אגפל פ.ג (1989) בע"מ
נ' - ואח'



01 פברואר 2009

בקשה מס' 68

בפני

כבוד השופט א' קיסרי

מבקש:

בנימין שריג


-
נ ג ד -

משיבים:
1 כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה
2 רו"ח יצחק קרמין
3 אגפל פ.ג (1989) בע"מ
(בהקפאת הליכים)


החלטה



המבקש, ביחד עם אחרת, התקשר בהסכם מסוג של הסכם קומבינציה לבניית דירות על קרקע השייכת למבקש. בהתאם להסכם, ומכוחו מצויות בידי המבקש שלוש ערבויות בנקאיות שהעתקים מהם צורפו כנספחים א/1 – א/3 לבקשה. עיקר טענתו של המבקש היא שהוא הודיע למשיבה מס' 1 ("החברה") על ביטול ההסכם מחמת הפרתו וכן כי הפרויקט איננו כלול במסגרת הסדר הנושים שבקשה לאישורו הגישה החברה, ולכן הלכה למעשה הוא נכס מכביד וממילא אין בפי החברה כל נימוק שבעטיו ניתן למנוע את חילוט הערבויות.

בתשובה שהגיש הנאמן לבקשה הוא הצביע על כך כי בניגוד למבקש היו רוכשי הדירות האחרים בפרויקט נכונים להוסיף על התשלומים להם התחייבו בהסכמי הרכישה ובמובן זה קיים ניגוד ענינים בין רוכשי הדירות לבין המבקש. הנאמן גם טען כי ראוי לשמוע את עמדת רוכשי הדירות טרם מתן החלטה בבקשה.

בעת הדיון שהתקיים היום שמעתי גם את דבריו של אחד מן הדיירים והבנתי מהם שעמדת המבקש היא שהוא מעוניין לחלט את הערבויות אולם לא "לתרום" את הסכומים שיתקבלו לשם קידום הבניה במתווה שלפי הטענה הוצע ע"י הנאמן.

עם כל האהדה לענינם של רוכשי הדירות דומני כי אין היא יכולה לגבור על זכויותיו של המבקש על פי הערבויות הבנקאיות שניתנו לו כחלק מהסכם הקומבינציה אותו עשה עם החברה. מושכלות ראשונים הם שמניעת חילוט של ערבות בנקאית תיעשה בנסיבות נדירות (כגון מעשה מירמה חמור) ולא ראיתי בכתבי הטענות ולא שמעתי בטענות הצדדים דבר היכול להעלות אפילו אבק של חשד כי בכך מדובר. המבקש זכאי, אפוא, לחילוט שלוש הערבויות שפירטיהן מובאים בסעיף 2 של הבקשה והעתקיהן מצורפים כנספחים א/1 – א/3
של הבקשה.
ניתנה היום,
ז' שבט תשס"ט, 01 פברואר 2009, בהעדר הצדדים.














פרק בית משפט מחוזי 123/08 בנימין שריג נ' כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה, רו"ח יצחק קרמין, אגפל פ.ג (1989) בע"מ (פורסם ב-ֽ 01/02/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים