Google

שפר מרסיה, אהוד שפר - עמר שלום אפרים, אחי טל עמר

פסקי דין על שפר מרסיה | פסקי דין על אהוד שפר | פסקי דין על עמר שלום אפרים | פסקי דין על אחי טל עמר |

12521/05 א     01/10/2009




א 12521/05 שפר מרסיה, אהוד שפר נ' עמר שלום אפרים, אחי טל עמר




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט השלום ירושלים
א
012521/05


בפני
:
כב' השופטת שירלי רנר
תאריך:
01/10/2009



בעניין:
1. שפר מרסיה

2. אהוד שפר


ע"י ב"כ עו"ד
עו"ד קלדרון אופיר

התובעים


נ
ג
ד


1 . עמר שלום אפרים

2 . אחי טל עמר


ע"י ב"כ עו"ד
עו"ד מנדל צבי

הנתבעים



פסק דין

1. על פי כתב התביעה הנתבעים שהינם בעלי זכויות חכירה בדירה הנמצאת מתחת לדירת התובעים השתלטו על 3 מחסנים שהינם רכוש משותף ובנו במקום דירה עצמאית עם גישה עצמאית בשטח השייך אף הוא לרכוש המשותף, המושכרת. על פי כתב התביעה הנתבעים גם התנו את הסכמתם להיתר שביקשו התובעים לקבל לצורך מימוש זכותם להרחבת דירתם מעל תוספת הבניה שנבנתה על ידי הנתבעים, בתשלום עבור עלויות הקמת השלד שבקומת הקרקע. שמאי מטעם התובעים העריך את עלות ההשתתפות בסכומים נמוכים בהרבה מאלו שנדרשו על ידי הנתבעים. בכתב התביעה תובעים התובעים דמי שכירות ראויים בגין השמוש שעושים הנתבעים בדירה שבנו מיום מסירת החזקה, פצוי בגין עוגמת נפש, השבת המצב לקדמותו לפני עבודות הבניה וכן מתן צו לסילוק יד הנתבעים מהרכוש המשותף. התובעים מציינים כי יש לקזז את עלות ההשתתפות בהקמת השלד מסכומי הפיצוי הנתבעים על ידם.

על פי כתב ההגנה הבנייה בוצעה כ-10 שנים קודם להגשת התביעה בהסכמת כל בעלי הדירות וזמן רב לפני שהתובעים רכשו את דירתם. על פי כתב ההגנה התובעים לא קיבלו את החזקה מאחר וסירבו לשלם את חלקם בבנייה שהשביחה את הנכס. עוד נטען בכתב ההגנה כי התובעים ידעו כשרכשו את דירתם אודות התשלום אותו יצטרכו לשלם על מנת לקבל להחזקתם את המחסן שנבנה במימון הנתבעים ובהתאם להסכמה עם בעלי הזכויות בנכס והנתבעים זכאים להחזרת הוצאות פרופורציונאלי. לטענת הנתבעים חוות הדעת השמאית מטעם התובעים מעריכה את עלויות הבניה בלא לקחת בחשבון את עבודות הפיתוח כולל הצורך בבניית קיר תומך. לטענת הנתבעים הם גם חתמו על הסכמתם לבקשת היתר הבניה שהוגשה על ידי התובעים. עוד נטען בכתב ההגנה כי
התובעים אינם זכאים לדמי שכירות טרם ששילמו את התמורה.

2. בהסכמת הצדדים מונה מומחה מטעם בית המשפט, המהנדס סילביו הופמן, שנתבקש לחוות דעתו בשאלות "מה הן עלויות בניית שליש משלד התוספת בקומת המסד שהוספה למבנה על ידי הנתבעים, מהי העלות הכוללת של שליש התוספת, האם בנייתו של קיר התמך היתה הכרחית לצורך תוספת הבנייה והשימוש בה ומהי העלות של שליש בניית קיר התמך".

לאחר שהוגשה חוות דעתו של המומחה הגיעו הצדדים לכלל הסכמה ולפיה יוקצה לתובעים אחד המחסנים, התובעים יחזרו בהם מהבקשה לצו הריסה ויתרת המחלוקות הכספיות תועבר להכרעת בית המשפט על פי סעיף 79א לחוק בתי המשפט , התשמ"ד-1984 על יסוד כל החומר המצוי בתיק בית המשפט ובתוספת סיכומים בכתב (ר' פרוטוקולים מיום 31.12.08 ומיום 26.4.09). הסיכומים הוגשו.

3. לאחר שעיינתי בכל החומר המצוי בתיק בית המשפט ושקלתי את טענות הצדדים בסיכומיהם ככל הנוגע לעלויות בהן על התובעים לשאת כתנאי למסירת החזקה במחסן,
את שאלת זכותם לדמי שכירות ראויים עבור השימוש שנעשה במחסן ואת כלל נסיבות העניין אני סבורה כי תשלום בסך 45,000₪ אותו ישלמו הנתבעים לתובעים מהווה פשרה ראויה בנסיבות העניין.

אשר על כן אני מחייבת את הנתבעים לשלם לתובעים סך של 45,000 ש"ח. עוד ניתן בזאת תוקף של

פסק דין
להסכמת הצדדים המעוגנת בהחלטה מיום 26.4.09.

אין צו להוצאות.
ניתן היום י"ג בתשרי, תש"ע (1 באוקטובר 2009) בהעדר/מעמד הצדדים.
המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים.
שירלי רנר
, שופטת









א בית משפט שלום 12521/05 שפר מרסיה, אהוד שפר נ' עמר שלום אפרים, אחי טל עמר (פורסם ב-ֽ 01/10/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים