Google

פרופ' אריה שכנר - המוסד לביטוח לאומי

פסקי דין על פרופ' אריה שכנר | פסקי דין על המוסד לביטוח לאומי

3595/02 בל     03/05/2005




בל 3595/02 פרופ' אריה שכנר נ' המוסד לביטוח לאומי




בעניין:

1



בתי הדין לעבודה

בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו
בל 003595/02


בפני
:
כב' השופטת ורדה סאמט
תאריך:
03/05/2005




בעניין
:
פרופ' אריה שכנר



ע"י ב"כ עו"ד
אלבינצר אבי
התובע

נ
ג
ד


המוסד לביטוח לאומי


ע"י ב"כ עו"ד
הררי

הנתבע




החלטה


1.
התובע עותר להכיר בלקוי עמ"ש מותני תוצאה של פגיעה בעבודה מיום 29.4.01, בגדר תאונת עבודה כמשמעה בסעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב) התשנ"ה – 1995 (להלן – החוק).

2.
הנתבע דחה תביעת התובע בנימוק כי לא ארעה כל פגיעה בעבודה ואין קשר בין עבודת התובע ומחלתו הבאה על רקע מצבו הבריאותי – קונסטיטוציונאלי, וכי השפעת העבודה על מחלת התובע היתה פחותה בהרבה מהשפעת גורמים אחרים.

3.
התובע, יליד 1939, פרופ' לניתוחי לב וחזה במרכז הרפואי ע"ש וולפסון מזה כ- 12 שנה. קודם לכן עבד כסגן מנהל המחלקה לניתוחי לב וחזה בביה"ח בילינסון.
התובע ביצע בממוצע בין
12-10 ניתוחים בשבוע ונמצא בחדר הניתוח במשך שעתיים בממוצע בניתוחים רגילים. השתתפות פעילה של התובע במהלך כל הניתוח תלוייה בסוג הניתוח ובמורכבותו כאשר בניתוחים מסובכים כגון השתלת אבי העורקים או ניתוחי חירום או החלפת שסתומים נוטל הוא חלק פעיל בכל מהלך הניתוח (ר' הודעתו בפני
החוקר נ/5); וחקירתו הנגדית, עמ' 3 לפרוטוקול).

4.
כעולה מתצהיר התובע ומתצהיר של דר' האופטמן, סגן מנהל המחלקה בראשה עומד התובע, בתאריך 29.4.01 ביצע התובע בעזרת רופאים מהמחלקה וביניהם דר' האופטמן ניתוח שסתומים מסובך ומורכב במנותחת שהיתה גדולת מימדים שעברה ניתוח מעקפים
בעבר ומשמדובר בניתוח חוזר של החלפת שסתום כרוך היה בסיבוכים ובסיכונים.
הניתוח נמשך למעלה מ- 6 שעות והתובע נטל בו חלק פעיל במשך כ- 3.5 שעות ברציפות בתנוחה בזוית של כ- 90 מעלות מעל שולחן הניתוחים אשר תאפשר ביצוע החלפת המסתם שהינה פעולה עדינה המצריכה מיומנות וזהירות רבה.
גרסתו זו של התובע, הנתמכת בעדותו של דר' האופטמן עולה בקנה אחד עם ההודעות שמסרו השניים לחוקר המוסד. (נ/5, נ/6), ולא נסתרה או הופרכה בחקירתם הנגדית (עמ' 3 ו- 6 לפרוטוקול).

5.
בתצהירו מוסר התובע כי בגמר הניתוח, בעת שהתיישר מתנוחת הרכינה, חש כאב עז באזור עמ"ש מותני
בצד ימין עם הקרנה לרגל ימין
וסר לחדר סמוך כדי לנוח, כאשר דר' האופטמן והרופאים האחרים המשיכו וסיימו את הניתוח.

עדותו זו לא נסתרה בחקירתו הנגדית ונתמכת בעדותו של דר' האופטמן
שנכח בזמן הארוע.

6.
בטופס התביעה למוסד (נ/1), בתעודה הרפואית הראשונה לנפגע בעבודה (נ/2) ובאשור המעביד (נ/4), מוסר התובע על "תפיסת" הגב בעת מהלך ניתוח ממושך ועמידה בפוזיציה קבועה, כאשר עם התרוממות משולחן הניתוחים חש כאב חד בגבו.

7.
גרסת התובע לענין אופי הארוע הנתמכת בעדותו של דר' האופטמן אשר אף הוא השתתף בניתוח במועד הנטען מהימנה עלי.

הוכח שמדובר בניתוח לב פתוח מורכב, חריג ובלתי שגרתי, שנערך במשך למעלה מ- 6 שעות כאשר התובע ביצע את ניתוח החלפת השסתומים במשך למעלה מ- 3 שעות בתנוחה של רכינה מעל שולחן הניתוחים.

הוכח שביצוע הניתוח ע"י התובע ביום
29.4.01 היה בגדר מאמץ בלתי רגיל בשגרת הנתוחים הרבים אותם ביצע במהלך שנות עבודתו כמנתח, בגדר "ארוע חריג" בעבודה שניתן לקושרו להופעת כאבי הגב, במועד הנטען.

8.
העובדה שהתובע סייע בניתוח ביום שלמחרת הארוע כמו גם העובדה שפנה לראשונה לקבלת טיפול רפואי ועריכת בדיקות הדמיה רק ביום 3.5.01, אין בהן כשלעצמן, כדי לשלול קיומו של ארוע חריג בעבודה ביום 29.4.01 כאמור לעיל.

9.
בתאריך 4.5.01 נותח התובע בגבו בביה"ח ע"ש שיבא, ע"י דר' קנולר. בסיכום המחלה
(נ/3), כמו גם בחווה"ד של דר' קנולר (נספח א' לכתב התביעה) פורטה השתלשלות העובדות מאז קרות האירוע ביום 29.4.01 ועד למועד אישפוזו של התובע וביצוע הניתוח בגבו.

10.
משעלה בידי התובע להוכיח קרות ארוע תאונתי בעבודה ביום 29.4.01, בגדר "ארוע חריג" בעבודה הקושר את הופעת כאבי גב לעבודה, יש הצדק למינויו של מומחה רפואי לקביעת הקשר הסיבתי הרפואי בין הליקוי בגב לבין הארוע בעבודה.

11.
ב"כ הצדדים יודיעו לבית הדין בתוך 30 יום אם יש בכוונתם לצרף חומר רפואי נוסף לרבות חוו"ד רפואיות, לצורך העברתו למומחה הרפואי.


ניתנה היום כ"ד בניסן, תשס"ה (3 במאי 2005) בהעדר הצדדים.


ורדה סאמט
- שופטת








בל בית דין אזורי לעבודה 3595/02 פרופ' אריה שכנר נ' המוסד לביטוח לאומי (פורסם ב-ֽ 03/05/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים