Google

איציק כהן - כלל חברה לביטוח בע"מ, אלכסנדר גיורא

פסקי דין על איציק כהן | פסקי דין על כלל חברה לביטוח | פסקי דין על אלכסנדר גיורא |

282-03/09 תק     02/11/2009




תק 282-03/09 איציק כהן נ' כלל חברה לביטוח בע"מ, אלכסנדר גיורא





בפני
כב' השופט מ.ארגמן
, סגן נשיא
התובעים
איציק כהן
נגד

הנתבעים
1 כלל חברה לביטוח בע"מ

2 אלכסנדר גיורא

<#2#>
נוכחים:
התובע: נוכח
נציג נתבעת 1: מר דן שגיא
הנתבע 2: נוכח
פסק דין
1. בפני
תביעה קטנה מושתתת על ת"ד שקרתה בצומת אעבלין בין רכבו של התובע אשר הגיע מכיוון הכפר אעבלין אל הצומת בכוונה לפנות שמאלה מכיוון שפרעם לבין רכבו של הנתבע שהגיע מכיוון צומת שפרעם אל צומת אעבלין שבו קרתה התאונה.

2. אין מחלוקת בין הצדדים על כך שרכבו של הנתבע נסע בנתיב הימני מתוך שני נתיבים בכיוון נסיעתו לכיוון אחיהוד.

3. על פי גירסתו של התובע הוא נסע בנתיב השמאלי מתוך 2 נתיבים בכיוון נסיעתו, בנתיב הימני לא היה אף רכב. על פי גירסתו לא היה אף רכב כשברמזור מכיוון נסיעתו דלק אור אדום, והנה כאשר התחלף האור לירוק הוא החל בנסיעתו ועם כניסתו לנתיב הראשון בכיוון נסיעתו הוא הנתיב הימני שבו נסע הנתבע, פגע בו רכבו של הנתבע בדלת הקדמית שמאלית משמע שהוא לא הספיק לעבור אלא מטרים ספורים עד אשר קרתה התאונה ואף על פי כן לדברי התובע הוא לא ראה את רכבו של הנתבע בכלל עד לרגע התאונה. ברור מכאן שהוא התרשל באי הבנת הסיטואציה ואי עמידה על הנסיבות ועל מצב התנועה בכביש. זאת ועוד, על פי עדותו של הנתבע, לאחר שפנה שמאלה בצומת שפרעם והגיע לכיוון צומת אעבלין הסמוך ראה שכל הזמן דולק אור ירוק בכיוון נסיעתו ועל מנת להספיק לעבור באור הירוק האיץ את מהירות נסיעתו. ובנסיבות הללו לא ראה כלל את רכבו של התובע אלא עד אשר קרתה התאונה ביניהם. עובדה זו מוכיחה בעליל את רמת רשלנותו של הנתבע.

5. כל אחד משני הנהגים טוען כי האור ברמזור בכיוון נסיעתו שעה שנכנס לצומת היה ירוק. גם אם ביהמ"ש יקבל את גירסתו של כל אחד מהם, העובדה שהיה ירוק בכיוון נסיעתו של כל אחד אין פירושה להתעלם ממה שנעשה בצומת ואין פירושה שלא לראות את הרכב השני שנכנס לצומת בדיוק באותה שניה ולא התאונה קרתה בתוך פחות משניה מאז ששני כלי הרכב נכנסו לצומת.

6. לאחר ששקלתי את הנסיבות הגעתי למסקנה לחלק את הנזק בין שני הנהגים ביחס של 80 אחוזים רשלנות של הנתבע ו- 20 אחוזים רשלנות של התובע.

7. סוף דבר, הנני מחייב את הנתבעים ביחד ולחוד לשלם לתובע את הסכום היחסי לפי דרגת הרשלנות בסך 8,866 ₪, בתוספת 500 ₪ הוצאות משפט. סה"כ 9,366 ₪ תוך חודש ימים מהיום. סכום שלא ישולם במועד ישא הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד למועד התשלום המלא בפועל.
<#4#>

ניתנה והודעה היום ט"ו חשון תש"ע, 02/11/2009 במעמד הנוכחים.
מרדכי ארגמן, סגן נשיא
הוקלד על ידי: איבגי איריס
1
בית משפט לתביעות קטנות בקריות
ת"ק 282-03-09 כהן נ' כלל חברה לביטוח בע"מ
ואח'
02 נובמבר 2009








תק בית משפט לתביעות קטנות 282-03/09 איציק כהן נ' כלל חברה לביטוח בע"מ, אלכסנדר גיורא (פורסם ב-ֽ 02/11/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים