Google

בנק ירושלים - משה אייזנברג, מינהל מקרקעי ישראל מחוז ירושלים, מוריה חברה לפיתוח ירושלים בע"מ

פסקי דין על בנק ירושלים | פסקי דין על משה אייזנברג | פסקי דין על מינהל מקרקעי ישראל מחוז ירושלים | פסקי דין על מוריה חברה לפיתוח ירושלים |

2123/05 בשא     16/06/2005




בשא 2123/05 בנק ירושלים נ' משה אייזנברג, מינהל מקרקעי ישראל מחוז ירושלים, מוריה חברה לפיתוח ירושלים בע"מ




בעניין:

1




בית המשפט המחוזי בירושלים

לפני: כב' השופט משה דרורי
בשא2123/05

ברע 815/05


בעניין:
בנק ירושלים



ע"י ב"כ עו"ד
ע' צנטלר

המבקש


- נ
ג
ד -



1. משה אייזנברג

2. מינהל מקרקעי ישראל מחוז ירושלים
3. מוריה חברה לפיתוח ירושלים בע"מ


ע"י ב"כ עו"ד
ניר כהן ואח'

המשיבים


החלטה

1.
הזוכה הגישה היום לבית משפט זה בקשת רשות ערעור (בר"ע 815/05) מפורטת ביותר, המשתרעת על פני 23 עמודים ובה מבקשת היא להביא להכרעה סוגיה, אשר לדעתה היא עקרונית, ועוסקת ב"תחרות" שבין כספי תמורה של מכירת ממכר מכוח משכון שרשם הבנק, לבין חוב דמי פיתוח הקיים לזכות מינהל מקרקעי ישראל (משיב 2).
2.
לטענת הבנק החלטת ראש ההוצל"פ בעניין זה, אשר הורה לכונס הנכסים לשלם את הוצאות הפיתוח (החלטה מיום ו אייר תשס"ה (15.5.05) בתיק מספר 1-00-04930-03) היא שגויה, ולכן מתבקש בית המשפט ליתן את רשות הערעור ולהכריע בסוגיה לכיוון ההפוך, כטענת הבנק.
3.
במקביל לבר"ע זו, מבקש הבנק עיכוב ביצוע של החלטת ראש ההוצל"פ בתיק הנ"ל (בש"א 2123/05). הנימוקים לכך הם סיכויי הצלחת הבנק בבר"ע, וכן טענה כי על פי מאזן הנוחיות יגרם לבנק נזק משמעותי אם יועברו כספי הפיתוח למינהל מחשבונו של החייב, שכן אז חובו יגדל ויישא ריביות על הסכום המוגדל, גם אם בסופו של יום יוכרע כי על הכספים הללו היה לפרוע את חובו של הבנק. כן מוסיף ב"כ הבנק כי מאחר ומדובר בבנק, אין חשש שלא יוכל לעמוד בתשלומים למשיבות 2 ו-3 (המינהל וחברת מוריה), ובכל מקרה הצהיר כי אם בית משפט יורה על תשלום, כי אז הוא ישולם לאלתר.
4.
לאחר עיון בבקשה ובנימוקיה נראה לי כי בשלב זה יש מקום להוצאת צו ארעי, דהיינו: צו ביניים דביניים, לפיו עד להכרעה בבקשה מעוכבת החלטת ראש ההוצל"פ הנ"ל, והבנק אינו צריך לשלם למשיבות הנ"ל את הוצאות הפיתוח מקופת הכינוס.
5.
המשיבות יודיעו לבית המשפט תוך 7 ימים, אם ברצונם לקיים דיון בבש"א. אם יודיעו כן, כי אז אקבע מועד לתגובה ולדיון. למותר לציין כי במקרה זה הדיון יהיה "דה נובו", דהיינו: עול הראיה יהיה על המבקשת, בנק ירושלים
בע"מ.
6.
המזכירות תשלח העתק החלטה זו
לב"כ הצדדים.




ניתנה היום ט' בסיון, תשס"ה (16 ביוני 2005) בהעדר הצדדים.




משה דרורי
, שופט




הוקלד ע"י מלי מוזס











בשא בית משפט מחוזי 2123/05 בנק ירושלים נ' משה אייזנברג, מינהל מקרקעי ישראל מחוז ירושלים, מוריה חברה לפיתוח ירושלים בע"מ (פורסם ב-ֽ 16/06/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים