Google

יוסף רום - עליזה גולדשטיין, חן דיסקיו, יואב ברורמן ואח'

פסקי דין על יוסף רום | פסקי דין על עליזה גולדשטיין | פסקי דין על חן דיסקיו | פסקי דין על יואב ברורמן ואח' |

3155-09/09 תק     17/11/2009




תק 3155-09/09 יוסף רום נ' עליזה גולדשטיין, חן דיסקיו, יואב ברורמן ואח'








בית משפט לתביעות קטנות בחיפה



17 נובמבר 2009

ת"ק 3155-09-09 רום נ' דיסקיו ואח'






בפני

כב' השופטת
רננה גלפז מוקדי

התובע
1. יוסף רום


נגד

הנתבעים


1
.
עליזה גולדשטיין

2
.
חן דיסקיו

3
.
יואב ברורמן

4
.
מיכל עבאדי ברורמן

5
.
דניאל גולדשטיין






פסק דין



1.
תביעתו של התובע הינה המשכו של הליך אשר במסגרתו נתבע התובע, על ידי דייר אחר מהבניין.
הנתבעים בתיק זה, שכניו של התובע, נדרשים על ידו להשתתף בהוצאות עורך הדין אותו שכר על מנת להתגונן בפני
אותה תביעה.

2.
ראשיתי של סיפור בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בחיפה על ידי מר כרמלי, שכנו של התובע בדירה שמעל, כנגד התובע והקבלן אשר עבד בבניין. הנתבעים בהליך זה והתובע התקשרו עם אותו קבלן למען יבצע עבודות הרחבה של דירותיהם. התביעה הוגשה בגין פציעתו של מר כרמלי, לטענתו, כתוצאה ממסמרים שנמצאו בסמוך לבניין, ליד בלוני הגז המצויים בשימושו. לטענתו, הוזזו בלוני הגז על ידי הקבלן והתובע והוא נאלץ להזיזם בעצמו, כאשר במהלך הטיפול בבלוני הגז, נפצע ברגלו. משכך, הגיש תביעה כנגד הקבלן וכנגד התובע בהליך שלפניי, בטענה כי אלו נושאים באחריות לפציעתו. תביעתו של מר כרמלי נדחתה והם חוייבו בתשלום הוצאותיהם של התובע והקבלן.

3.
ואולם, סכום הכסף שחוייב מר כרמלי לשלם לתובע, לא כיסה את הוצאות הגנתו מפני התביעה והוא אף צירף לכתב תביעה זה העתקים מהסכם שכר הטירחה ומחשבוניות התשלום עבורו.

4.
לדברי התובע, עם קבלת כתב התביעה, מסר לכל אחד מן הדיירים אשר התקשרו עם הקבלן את כתב התביעה וביקש כי ישתתפו עימו בהוצאות עורך הדין. לטענתו, משעה שלנתבעים היה חלק בעבודות הבניה במקום, שכן גם הם התקשרו עם הקבלן ועבודתו אותה עת היתה בכל האתר, הרי שאם יימצא כי הוא חב כלפי מר כרמלי, ראוי שגם יתר הדיירים יסייעו לו בהוצאות הגנתו. התובע טען בכתב התביעה שהגיש כי הנתבעים הבטיחו לו כי ישתתפו עימו בהוצאות הגנתו ואף לדבריו, כתב ההגנה שהוגש מטעמו באותו הליך בו נתבע על ידי מר כרמלי, הוכן והודפס על ידי הנתבעת 4 עבורו ונחתם גם על ידי יתר הנתבעים בתיק זה. ואולם, בעדותו כאן בפני
י, חזר בו התובע והודה כי הנתבעים לא הבטיחו לו במפורש, בכל הזדמנות שהיא, כי יישאו עימו בהוצאות עורך דינו, אלא אמרו רק כי ישקלו לסייע לו. הבטחה מפורשת מעולם לא ניתנה לו – כך על פי עדותו בפני
י.

5.
הנתבעים טענו כולם כי מעולם לא התחייבו להשתתף עם התובע בהוצאות עורך הדין. הנתבעים הביעו תרעומת על כתב ההגנה הנחזה להיות חתום על ידם. לדבריהם, הנתבעת 4 סייעה לתובע, כמחווה של רצון טוב, בניסוח כתב ההגנה, וזאת בכתב ידה. כתב ההגנה הודפס על ידי התובע, לאחר מכן, והוספו לו שמותיהם של הנתבעים,ללא ידיעתם ועל אף שכלל לא נתבעו באותו הליך. הנתבעים הדגישו כי לא היה להם כל חלק בהליך ההוא, זולת קבלת כתב התביעה מן התובע, כאשר הוגש על ידי מר כרמלי. הנתבעים הדגישו כי לו היו חלק בהליך שבין מר כרמלי לבין התובע, היו בוחרים עו"ד לפי ראות עיניהם ומשפיעים על ההליך ואף ייתכן שהיו זוכים לקבל הוצאות בעבור כך, עם דחיית התביעה. משעה שלא היו חלק מההליך, טוענים אלו כי אין הם חבים בהשתתפות בכל סדר גודל שהוא.

6.
שמעתי בהרחבה את טיעוניהם של התובע ושל כל הנתבעים. כמו כן, העידה בפני
י הגב' כרמלי אשר הסבירה כי תביעתו של בעלה בגין פציעתו היתה כנגד התובע וזאת מאחר שהזיז את מיכלי הגז ממקומם, לטענתם, ולכן לא נתבעו כל יתר השכנים. עיינתי גם בכל המסמכים שצורפו לכתבי הטענות.

7.
בסופו של יום, הגעתי למסקנה כי התובע לא הרים את הנטל המוטל עליו להוכחת תביעתו.
התובע טען כי הנתבעים חבים לו השתתפות בעלויות הגנתו בהליך שבו היה נתבע. אם אכן סבר כך התובע, צריך היה לעמוד על צירופם של אלו לאותו הליך, כצדדים שלישיים. בדרך זו היה מבטיח את מעורבותם בהליך וכמו כן, פסק הדין היה מתייחס גם לחלקם, אם בכלל, באותה פרשה.
ואולם, התובע לא נהג כך וטענתו בכתב תביעה זה היא כי גם אם לא צורפו אלו אז, הרי שהם חבים לו מאחר שהבטיחו לו לסייע בעלויות ואף הצדק מחייב שישאו בהן. טענתו להבטחה הוכחשה מכל וכל על ידי הנתבעים ואף התובע הודה, כי לא קיבל מעולם הבטחה מפורשת כלשהי ממי מן הנתבעים.
לאור האמור, התובע לא עמד בנטל להוכיח את תביעתו ומשכך,
דין התביעה להדחות. התביעה נדחית.

8.
התובע ישלם לכל אחד מן הנתבעים סך של 250 ₪ עבור הוצאות משפט. הסכום ישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק החל מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

9.
הזכות להגיש בקשת רשות ערעור לביהמ"ש המחוזי בחיפה תוך 15 ימים.


ניתן היום,
ל' חשון תש"ע, 17 נובמבר 2009, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 3155-09/09 יוסף רום נ' עליזה גולדשטיין, חן דיסקיו, יואב ברורמן ואח' (פורסם ב-ֽ 17/11/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים