Google

אייס רשתות שיווק - מוצרי צריכה בע"מ - שמואל כץ

פסקי דין על אייס רשתות שיווק - מוצרי צריכה בע"מ | פסקי דין על שמואל כץ

803/03 ברע     23/12/2003




ברע 803/03 אייס רשתות שיווק - מוצרי צריכה בע"מ נ' שמואל כץ




2
בתי המשפט

ברע000803/03
בית משפט מחוזי חיפה
23/12/2003
תאריך:
ש' וסרקרוג

בפני
כבוד השופטת:
אייס רשתות שיווק - מוצרי צריכה בע"מ

בעניין:
המבקשת
- נ ג ד -
1. שמואל כץ
,ת"ז 006358360
2. עמדת מפתח בע"מ

המשיבים
בשם המבקשת: עו"ד איל אקוניס

בשם המשיב מס' 1: עו"ד זיו פוקס

בשם משיבה מס' 2: עו"ד אלכס סולמנוביץ

החלטה
1. המבקשת (להלן: אייס) הגישה בקשה למתן רשות לערער על החלטת בימ"ש השלום חיפה (כבוד השופט יעקב וגנר), מיום 29/9/03, בתיק בש"א 13489/03, במסגרת ת"א 15181/03.
באותה החלטה הורה ביהמ"ש כי על המשיב מס' 1 (להלן: כץ), לפנות את הדוכנים לשכפול ולייצור שלטים, הנמצאים בחנויות אייס, תוך 60 ימים ממועד מתן ההחלטה, וכן ניתן במקביל צו עשה האוסר על אייס להכניס לחנויותיה זכיין אחר להפעלת הדוכנים, לתקופה של 12 חודשים, ממועד הפינוי של כץ.

המבקשת טוענת כי משמעות הצו הזמני שניתן היא, הענקת מלוא הסעד הסופי לו עתר כץ בתביעתו העיקרית, וכל זאת במסגרת ההליך הזמני ובטרם שמיעת ראיות.

2. כץ הפעיל עובר לפתיחת ההליכים בבימ"ש קמא בעצמו ו/או יחד עם אחרים דוכנים לשכפול מפתחות וייצור שלטים, בשלוש חנויות של אייס באזור חיפה (גרנד סנטר, חוצות המפרץ וקניון חיפה(. עד ליום 14/1/99 הפעיל כץ את הדוכנים האמורים על פי הסכם בכתב ומאותו מועד ואילך לא נחתם הסכם חדש בין הצדדים.

המשיבה מס' 2 (להלן: עמדת מפתח), היא שוכר אחר עמו התקשרה אייס כדי שהאחרון יפעיל את דוכני שכפול המפתחות וייצור השלטים בכל החנויות ברשת כזכיין ארצי. על סמך אותו הסכם אמורה הייתה עמדת מפתח להחליף גם את פעילות של כץ אצל אייס.

ביום 6/7/03 הודיעה אייס לכץ על סיום ההתקשרות עימו, ומשסרבה אייס לשנות את עמדתה בעקבות פניה חוזרת של כץ הגיש כץ את הבקשה למתן הצו.

3. אייס טוענת כי "תקופת הצינון" עליה הוסכם בהסכם 97, לא הוארכה בהתייחס להמשך היחסים החוזיים בין הצדדים, ואף לא נטען על הארכתה, מה עוד שהצדדים ויתרו על חקירת העדים והשלימו טיעונים בדרך של סיכומים בעל-פה. עוד מדגישה אייס, כאמור, כי לא היה מקום ליתן צו זמני, שבמהותו הוא צו קבוע.

כץ מדגיש כי השקיע את מיטב כספו בהקמת הדוכנים הראשונים ברשת, וכי לצורך הבטחת אפשרות שלא ינושל מן המקום, הוסכם בין הצדדים, בין היתר גם על "תקופת צינון". תקופה זו הובאה במפורש על ידי הצדדים בסעיף 13 להסכם מיום 9/1/97 והייתה לתנאי מהותי ובלתי נפרד מכל תקופת החוזה לרבות תקופת הארכתו. כץ מדגיש עוד כי בעוד שהוא מחזיק בשלושה מוקדים, הרי שלאייס יש רשת ארצית של 23 חנויות ברחבי הארץ. גם מן הטעם האמור יש לעמוד על היקף הפגיעה האפשרי, אם יבוטל הצו שהוצא. עוד מדגיש כץ כי ערכאת הערעור, ככלל אינה מתערבת בעניין זה.

4. יש להעיר, כי טענת אייס להעדר קיום ראיות בבימ"ש קמא, אינה מדויקת. עולה, מתוך טיעוני הצדדים ומן המסמכים שצורפו כי הם ויתרו על חקירת עדים. במקרה כגון זה, לא ניתן היה להסתפק באמירה שביהמ"ש טרם החל בשמיעת הראיות. הצדדים סברו שאין צורך בשמיעת ראיות, וממילא ככל שנדרש לצורך הכרעה במחלוקת, רשאי ביהמ"ש להסתמך על הראיות כפי שאלה הובאו במסגרת טיעוני הצדדים.

5. לגופו של עניין, ובלקיחה בחשבון של השיקולים השונים הנדרשים לצורך הוצאת צו זמני, והגם שיכול שבחלקו או בכולו יהיה כצו קבוע, נראה כי בימ"ש השלום איזן נכונה, ואין מקום להתערבותה של ערכאת הערעור.
ביהמ"ש לקח בחשבון בין היתר, את מספר החנויות בהן עושה כץ שימוש, משך התקופה, הנזקים שיכולים להיגרם לכל אחד מן הצדדים אלמלא יוצא הצו, לרבות החשיבות שיש ליתן להיקף הפגיעה בכל אחד מהן, ולעקרון חופש החוזים, הכולל בתוכו גם את החובה למלא אחר תנאים הקבועים באותם הסכמים - בין בכתב ובין בעל-פה - גם אם אינם נוחים לאחד מהם.
בימ"ש השלום היה ער להכבדה שיכולה להיות על מי מן הצדדים אם הצו לא יוצא, לרבות שינוי לרעה במצבו של מי מהם, ובענייננו - כץ. אין לי אלא לאשר שיקולים אלה ולדחות את הבקשה.

6. אשר על כן, הבקשה נדחית.
המבקשת תשלם הוצאות הליך זה, ללא קשר לתוצאות ההליך העיקרי, למשיב מס' 1, וכן שכ"ט עו"ד בסך של 8,000 ₪ בצירוף מע"מ כחוק, נכון למועד מתן החלטה זו.
אין צו להוצאות בין המבקשת למשיב מס' 2.

המזכירות תמציא העתק ההחלטה לב"כ הצדדים.

ניתנה היום כ"ח בכסלו, תשס"ד (23 בדצמבר 2003) בהעדר הצדדים.

ש' וסרקרוג
, שופטת
הקלדנית: ל.ש.








ברע בית משפט מחוזי 803/03 אייס רשתות שיווק - מוצרי צריכה בע"מ נ' שמואל כץ (פורסם ב-ֽ 23/12/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים