Google

יעקב ביטון - יצחק לוי

פסקי דין על יעקב ביטון | פסקי דין על יצחק לוי

716/01 ברע     18/12/2001




ברע 716/01 יעקב ביטון נ' יצחק לוי




1
בתי המשפט
ברע000716/01
בית משפט מחוזי באר שבע
18/12/01
תאריך:
כבוד השופט ניל הנדל

בפני
:
יעקב ביטון

המבקש:

נגד
יצחק לוי

המשיב:
בקשת רשות ערעור על

פסק דין
של בית משפט השלום בקרית גת
בשבתו כבית משפט לתביעות קטנות
בת.ק 1634/00
שניתן ע"י כב' השופט אריאל חזק
החלטה
1. המבקש עותר להרשות לו לערער על פסק דינו של בית המשפט לתביעות קטנות, לפיו נדחתה תביעתו לביטול עסקת מכר סיגריות והשבת הכספים ששילם למשיב.

המבקש, הוא בעל חנות מכולת, טען כי רכש מאת המשיב סיגריות תמורת 10,000 ש"ח אשר התגלו כמזויפות. מנגד, טוען המשיב כי לא אתו בוצעה העסקה וחלקו בה הצטמצם להובלת הסחורה לחנות המבקש לאחר שהתקלקל רכבו של המוכר בעסקה.

בית משפט קמא הקדיש שלוש ישיבות למקרה. נקבע כי המבקש לא עמד בנטל ההוכחה המוטל עליו וכי על פי התרשמות ביהמ"ש מהעדים שלא היו צד במשפט, אנשים נוספים היו מעורבים בעסקה, בה אכן נמכרו סיגריות מזויפות, אך אלו לא אותרו.

2. בקשת רשות ערעור כשמה כן היא. אין ערעור בזכות. על ערכאת הערעור לבחון את מלאכתו של בית המשפט לתביעות קטנות, אך אין היא אמורה לבוא תחתיו.

בית משפט קמא היה מודע למחלוקת שבין הצדדים. בשל הפער בגרסאות הצדדים, נבחן העניין היטב. אין זה תפקידה של ערכאת הערעור להתרשם מעדים, שכן בנושא זה היתרון לערכאה של בית המשפט לתביעות קטנות, אשר מתרשמת מהעדים ישירות.

אף אם אקבל את דברי המבקש, כי גרסת המשיב על פניה מעוררת סימני שאלה, על פי דין תפקידו של בית המשפט לתביעות קטנות לבחון את הגרסאות, לא רק על סמך תוכנן אלא גם על סמך הראיות המובאות בפני
ו, לרבות עדים. וליישום בענייננו, בית משפט קמא לא היה מחוייב לקבל את גרסת המבקש, אלא היה עליו לשקול את עדותם של העדים שהעידו בפני
ו ולהתרשם מהם. כך פעל בית משפט קמא ואין למצוא כל דופי במסקנתו.

באשר לטענת המבקש כי הנטל רובץ על המשיב ולא עליו, משום שהמשיב נטל חלק בעסקה, אין הדברים מדוייקים מבחינה משפטית. המשיב מסכים כי הוא הוביל את הסיגריות לחנותו של המבקש. בכך הוא מצמצם את החזית שביניהם. ואולם, אין בגרסת המשיב בכדי ליצור יריבות או קשר חוזי בינו לבין המבקש. במצב זה, צדק בית משפט קמא בקובעו שנטל ההוכחה רובץ על המבקש, בהיותו התובע במשפט. מכאן, אם הגיע בית המשפט למסקנה שהמבקש לא הרים את נטל ההוכחה, דין התביעה להידחות.

3. הבקשה נדחית.

בהעדר דיון בפני
י, החלטתי להמנע מעשיית צו להוצאות.

ניתנה היום ג' בכסלו, תשס"ב (18 בדצמבר 2001) בהעדר הצדדים.
ניל הנדל
- שופט








ברע בית משפט מחוזי 716/01 יעקב ביטון נ' יצחק לוי (פורסם ב-ֽ 18/12/2001)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים