Google

רהיטי אלי דוד בע"מ - אבי לוי, זיווה לוי

פסקי דין על רהיטי אלי דוד בע"מ | פסקי דין על אבי לוי | פסקי דין על זיווה לוי |

1288-06/09 תק     05/12/2009




תק 1288-06/09 רהיטי אלי דוד בע"מ נ' אבי לוי, זיווה לוי










בית משפט לתביעות קטנות בחיפה




05 דצמבר 2009

ת"ק 1288-06-09 לוי ואח' נ' רהיטי אלי דוד בע"מ




בקשה מס' 6

בפני

כב' השופט
יחיאל ליפשיץ

המבקשת:
רהיטי אלי דוד בע"מ



נגד

המשיבים:
1. אבי לוי
2. זיווה לוי




החלטה

1.
בפני
בקשה לעיכוב ביצוע פסק דיני, מתאריך 25/9/09, בו קיבלתי את תביעת המשיבים, והוריתי על ביטול עסקת רכישת ריהוט סלוני, השבתו למבקשת, ועל החזרת סכום של 7,400 ₪ לידי המשיבים. יצוין, כי פסק דיני זה ניתן על דרך הפשרה, לפי ס' 79א' לחוק בתי המשפט, ולאחר שהצדדים קבלו הסבר אודות הליך זה.

2.
בבקשה המונחת בפני
כיום, טוענת המבקשת, בין היתר, כי הגישה בקשת רשות ערעור על פסק הדין, שסיכוייה, לשיטתה, טובים. עוד טוענת המבקשת, כי באם תשלם את הסכום לעיל, והערעור יתקבל, סיכוייה לקבלת כספה חזרה קטנים.

3.

לאחר ששקלתי את טענות המבקש, הגעתי למסקנה כי דין הבקשה להדחות, וזאת מהטעמים הבאים:

הכלל הוא שהגשת ערעור על פסק הדין, אינו מעכב את ביצועו (ר' תקנה 466 לתקנות סדר הדין, התשמ"ד – 1984).

עיכוב ביצועו של פס"ד יינתן בהתקיים שני תנאים מצטברים: ראשית, הוכחת הקושי בהשבת המצב לקדמותו במידה ופסק הדין יבוצע, והערעור יתקבל בהמשך; שנית, הוכחת סיכויי הערעור.

באשר לתנאי הראשון, טוענת המבקש כי באם תחזיר את הסכום לעיל, הרי שסיכויי קבלתו חזרה (בהנחה והערעור יתקבל) הינם נמוכים ביותר. אציין בהקשר זה, כי טענה זו נטענה בעלמא, ולא פורט מהו הבסיס לה. משכך, לא נסתר הכלל, הנוגע לחיובים כספיים, על פיו גם אם יתקבל הערעור יהיה ניתן להשיב את המצב לקדמותו (ור' בנדון, לדוגמה, ע"א 6889/09, הראל חברה לביטוח נ' ירדני, ניתן בתאריך 17/9/09).

באשר לתנאי השני, והוא סיכויי הערעור, הרי מדובר בפס"ד של בהמ"ש לתביעות קטנות, עליו ניתן להגיש ערעור רק לאחר קבלת רשות מבית המשפט המחוזי. בנוסף, מדובר
ב

פסק דין
שניתן על דרך הפשרה. לאור האמור לעיל, ולאחר שעיינתי בכתבי הטענות במסגרת תיק הבר"ע, ניתן להעריך כי סיכויי הערעור (למעשה, סיכויי בקשת הרשות לערער) אינם גבוהים, ובכל אופן אינם במידה כזו המצדיקה את עיכוב ביצוע פסק הדין.

אציין לפני סיום, מעבר לצורך, כי לא התעלמתי מטענת המבקשת כי הסלון נמצא עדיין בידי המשיבים, אולם לא פורט ולא נטען מי האחראי למצב זה, שכן מי שאמורה לקחת חזרה את הסלון, הינה המבקשת, ועל חשבונה. עוד אציין, כי מעיון בתיק בהמ"ש, עולה כי המבקשת טרם הפקידה את הפיקדון הנוגע להגשת רשות הערעור.

סוף דבר, הבקשה נדחית.

לשלוח לצדדים.

ניתנה היום,
י"ח כסלו תש"ע, 05 דצמבר 2009, בהעדר הצדדים.












תק בית משפט לתביעות קטנות 1288-06/09 רהיטי אלי דוד בע"מ נ' אבי לוי, זיווה לוי (פורסם ב-ֽ 05/12/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים