Google

י. אדרי תעשיות בע"מ, יעקב אדרי - בנק לאומי לישראל בע"מ ס.ק.אתא

פסקי דין על י. אדרי תעשיות | פסקי דין על יעקב אדרי | פסקי דין על בנק לאומי לישראל בע"מ ס.ק.אתא

12865/03 א     22/01/2009




א 12865/03 י. אדרי תעשיות בע"מ, יעקב אדרי נ' בנק לאומי לישראל בע"מ ס.ק.אתא








בית משפט השלום בחיפה

ת"א 12865-03 י. אדרי תעשיות בע"מ
ואח' נ' בנק לאומי לישראל בע"מ ס.ק.אתא



22 ינואר 2009





בפני

כב' השופט
דניאל פיש

תובעים
1
.
י. אדרי תעשיות בע"מ

2
.
יעקב אדרי


נגד

נתבע

בנק לאומי לישראל בע"מ ס.ק.אתא

החלטה


1.
ביום 12/10/08 ניתנה החלטה ממנה עלה כי לאחר עיון בסיכומים התברר שהצדדים בחרו לפתוח חזיתות חדשות. כפי שציינתי בהחלטה אין בכך לקדם את סיום ההליך ועל כן יש למנות מומחה מטעם בית המשפט. במסגרת החלטתי כאמור איפשרתי לצדדים להגיב על המינוי ולהציע מומחה מקובל על שניהם.

2.
התובעים בתגובתם אינם מתנגדים להעמיד את תחשיביהם וסיכומיהם לבדיקת מומחה. התובעים הציגו את חילוקי הדעות בין הצדדים וטענו כי הבנק אינו חולק על אופן החישוב אלא על רכיבי החישוב בהתאם להחלטה. התובעים מוסיפים וטוענים כי היה וימונה מומחה מבוקש להגיש חמישה שמות לצורך גיבוש הסכמה בדבר זהות המומחה ולחייב את הבנק בעלות שכר המומחה היות ונקבע כי הבנק הפר חובותיו והתנה שירות בשירות.

3.
הבנק מתנגד למינוי המומחה. לטענת הבנק טרם ניתנו החלטות בשלוש בקשות שהוגשו כדלקמן: בקשה להארכת מועד הגשת סיכומי תשובה מטעם התובעים, בקשה שלא לאפשר לתובעים להגיש תחשיבים מטעמם לאחר שהוגשו תחשיבי הבנק וסיכומיו ובקשה חלופית להתיר לבנק להגיש תשובה מטעמו לסיכומי התשובה מטעם התובעים. לטענת הבנק הכרעה בבקשות הינה קריטית ומהותית להמשך ניהול התביעה והכרעה בשאלת הנזק לרבות מינוי מומחה חשבונאי מטעם בית המשפט. נטען כי ההכרעה בסוגיות כאמור הינה משפטית ויש בה כדי להשליך על מהות וחומר הראיות והתחשיבים שיוצגו למומחה. עוד נטען כי לבנק השגות משפטיות שאינן חישוביות בנוגע להוכחת סכום הנזק שמומחה חשבונאי אינו יכול להכריע בהן כגון הרחבת חזית ע"י דרישת התובעים לקבלת פיצוי בגין עוגמת נפש, התיישנות וכדומה. מכאן, יש להכריע במחלוקות המשפטיות ראשית ורק לאחר מכן יש מקום לשקול מינוי מומחה חשבונאי.

4.
באשר לבקשות הבנק והטענות בקשר אליהן, לא מצאתי שיש ממש בטענות הבנק בשתי הבקשות הראשונות והן נדחות. מדובר בארכה קצרה ואת חוסר האיזון שיווצר כתוצאה מקבלת הבקשה השניה, ניתן לאזן על ידי קבלת הבקשה השלישית להתיר לבנק להגיש תשובה. תשובה כאמור תוגש תוך 15 ימים מהיום.

5.
באשר למומחה, איני מקבל את עמדת הבנק כי מפאת מחלוקות משפטיות רבות אשר נותרו פתוחות, אין זה רצוי למנות מומחה בשלב זה. הדרך שמתווה הבנק תגרום להארכה בלתי סבירה של ההליך במקום קיצורו.
על הצדדים להגיש שלושה שמות של מומחה המקובלים מבחינה טכנית לצורך ביצוע חוות הדעת תוך 20 ימים מהיום.
למעלה מהצורך יצויין כי אין במינוי כדי להוות ויתור על טענה מטענות הצדדים מבחינתם.

6.
לתזכורת פנימית ביום 15.2.09.

ניתנה היום,
כ"ו טבת תשס"ט, 22 ינואר 2009, בהעדר הצדדים.














א בית משפט שלום 12865/03 י. אדרי תעשיות בע"מ, יעקב אדרי נ' בנק לאומי לישראל בע"מ ס.ק.אתא (פורסם ב-ֽ 22/01/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים