Google

מיכל ליכטר, גלעד ליכטר - וועדת ההקצאות של עירית רחובות, רחמים מלול מ"מ ראש העיר רחובות, מועצת העיר רחובות ואח'

פסקי דין על מיכל ליכטר | פסקי דין על גלעד ליכטר | פסקי דין על וועדת ההקצאות של עירית רחובות | פסקי דין על רחמים מלול מ"מ ראש העיר רחובות | פסקי דין על מועצת העיר רחובות ואח' |

29635-11/09 עתמ     21/12/2009




עתמ 29635-11/09 מיכל ליכטר, גלעד ליכטר נ' וועדת ההקצאות של עירית רחובות, רחמים מלול מ"מ ראש העיר רחובות, מועצת העיר רחובות ואח'










בית המשפט המחוזי בתל אביב – יפו בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים




21 דצמבר 2009

עת"מ 29635-11-09 ליכטר ואח' נ' וועדת
ההקצאות של עירית רחובות ואח'





בפני

כב' השופט, ד"ר קובי ורדי

עותרים

1.

מיכל ליכטר



2.

גלעד ליכטר



נגד

משיבים

1. וועדת
ההקצאות של עירית רחובות


2. רחמים מלול מ"מ ראש העיר רחובות


3. מועצת העיר רחובות


4. ועדת ההקצבאות ש עירית רחובות


5. היועצת המשפטית לעירית גב' מיכל


6. מזכיר ועדת ההקצ מר חנניה כורש


7. עמותת משה מאיר לעד





החלטה
לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובות החלטתי לדחות את הבקשה לצו הביניים.

מדובר בבקשה לצו ביניים שיורה למשיבים 1-6 שלא לדון ו/או לקבל כל החלטה שהיא בעניין בקשת ההקצאה למשיבה 7 וכן לא לקבל כל החלטה עד למיצוי ההליכים הפליליים המתנהלים ולא להעניק כל טובת הנאה למשיבה 7.
זאת במסגרת עתירה בה מבוקש להצהיר על בטלות החלטת מועצת העיר רחובות מיום 4/11/09 שאישרה את החלטת ועדת ההקצאות של עירית רחובות
מיום 14/6/09.
המבקשים שבנו את ביתם בסמוך למגרש המיועד להקצאה בשכונת מקוב ברחובות, מנסים למנוע את ההקצאה של הקרקע לצורכי הקמת בית כנסת למשיבה 7, שצורפה על ידי לבקשה ולעתירה לאחר שהמבקשים נמנעו מלצרפה, כאשר מדובר לכאורה בקרקע המיועדת לצורכי ציבור כבר מראשית השכונה עלפי התוכנית שהקימה את השכונה לפני שהמבקשים בנו שם את ביתם.
ביום 2/7/08 החליטה ועדת ההקצאות , לאחר שדנה בהתנגדויות להקצאה, כולל בהתנגדויות המבקשים,שלא לאשר את ההקצאה עקב היות תומכים רבים בהקצאה משכונת מגורים אחרת לכאורה, תוך החלטה שבמידה והמשיבה 7 תציג בקשות של לפחות 50 בתי אב בשכונה יידון העניין בשנית.
לאחר שהוגשה על ידי המשיבה 7 רשימה של 72 תושבי שכונת מקוב התומכים בהקמת בית הכנסת טענו המבקשים לזיופים ברשימת השמות התומכים. לאחר שהמשיבה 7 ביקשה לגרוע 5 שמות מרשימת התומכים עקב אי בהירות לגבי הסכמתם, דנה ועדת ההקצאות בנושא וביום 14/6/09 החליטה לדרוש מהמשיבה 7 בקשה מפורטת שתכלול רשימה של לא פחות מ-50 בתי אב עם פירוט מלא , פרטים המאומתים על ידי עורך דין ולאחר הגשת המסמך הנ"ל תדון ועדת ההקצאות שוב בנושא.
ביום 4/11/09 אישרה מועצת העיר רחובות את ההחלטה של ועדת ההקצאות מיום 14/6/09 , בנוכחות המבקשת 1, שהינה עורכת דין במקצועה, שקיבלה גם הזדמנויות בהליכי ההתנגדות להעלות את טענותיה כנגד ההקצאה.

דהיינו, כל שאושר בהחלטה של מועצת העיר רחובות מיום 4/11/09
אותה תוקפים בעתירה ומבוקש לבטלה, הינו אישור של החלטת ועדת ההקצאות מיום 14/6/09
לדרוש מהמשיבה 7 פירוט מלא של 50 בתי אב התומכים בהקצאת הקרקע למשיבה 7 לצורך הקמת בית כנסת, תוך מתן פרטים מלאים מאומתים על ידי עורך דין ואחר כך תשוב ועדת ההקצאות ותדון בנושא.
והנה, המבקשים שהתלוננו במשטרה על זיופים של חתימות חלק מהתומכים בהקצאה (כאשר לא ברור באיזה שלב עומדת התלונה במשטרה והאם מבוצעת חקירה פלילית ), מבקשים למעשה למנוע מהמשיבים 1-6 להמשיך בהליך ההקצאה ,שטרם הסתיים וטרם אושר,עד לאחר מיצוי ההליכים הפליליים.
דהיינו, המבקשים מבקשים לכבול מראש את שיקול דעת המשיבים 1-6 ולמנוע דיון ענייני האמור להיערך בבקשת ההקצאה, אם וכאשר תמציא המשיבה 7 את הרשימה המפורטת והמאומת של התומכים בהקצאה,בהתאם לדרישת ועדת ההקצאות שהעניין אמור להיות נידון על ידה לאחר ביצוע הנ"ל.
למעשה אין כיום עדיין כל החלטה להקצאת הקרקע למשיבה 7 והבקשה הינה מוקדמת למעשה, שכן טרם נידונה הבקשה להקצאה בועדת ההקצאות וטרם אושרה ,כאשר יש לעבור מספר שלבים עד לאישור, הגשת רשימה מפורטת ומאומתת ודיון נוסף בועדת ההקצאות היכולה לאשר או לא לאשר את ההקצאה או לקבל כל החלטה, שאין מקום למנעה מראש.
בנסיבות אלו, שאין למעשה "החלטה של רשות" אלא החלטת ביניים שאם תקויים יתקיים דיון ותתקבל החלטה,אין מקום למנוע מהרשות את המשך הליך ההקצאה וקבלת החלטה בנידון.
זאת ועוד, גם לאחר אישור ההקצאה על ידי ועדת ההקצאות,אם וכאשר, עדיין ישנו שלב נוסף של אישור שר הפנים להקצאה, שגם הוא יוכל לשקול את טענות המבקשים.
אין גם מקום להפסקת הליכי ההקצאה עקב התלונות במשטרה לזיופים, כאשר טרם התקבלה החלטה במשטרה ,ואם תתקבל החלטה ניתן יהיה לבחון את השלכותיה לכשתתקבל ואין מקום להתליית הליכי ההקצאה והמתנה לתוצאות החקירה במשטרה .
לטעמי, בשלב זה, אין מקום לעצירת הליכי ההקצאה שטרם הסתיימו . גם אם תאושר ההקצאה , לא מדובר ,בוודאי לא בשלב זה, במצב בלתי הפיך שלא ניתן לבטלו, שכן ניתן גם לבטל את ההקצאה, אם וכאשר יוחלט עליה בעתיד.
גם מאזן הנוחות לא נוטה ,בנסיבות אלו, לקבלת הבקשה, מה גם שישנה חשיבות להקצאת קרקעות לצורכי ציבור ואין מקום לעצירת התהליך הנמשך כבר מספר שנים וטרם הסתיים כאמור.

לפיכך, אני דוחה את הבקשה.
הוצאות הבקשה יילקחו בחשבון בהמשך ההליכים.
המזכירות תקבע את התיק לדיון בעתירה.
ניתנה היום,
ד' טבת תש"ע, 21 דצמבר 2009, בהעדר הצדדים.













עתמ בית משפט מחוזי 29635-11/09 מיכל ליכטר, גלעד ליכטר נ' וועדת ההקצאות של עירית רחובות, רחמים מלול מ"מ ראש העיר רחובות, מועצת העיר רחובות ואח' (פורסם ב-ֽ 21/12/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים