Google

אליהו שני, שרה שני - בנק מזרחי-טפחות בע"מ, שלום כהן, אלי יונס

פסקי דין על אליהו שני | פסקי דין על שרה שני | פסקי דין על בנק מזרחי-טפחות | פסקי דין על שלום כהן | פסקי דין על אלי יונס |

3115/09 א     04/01/2010




א 3115/09 אליהו שני, שרה שני נ' בנק מזרחי-טפחות בע"מ, שלום כהן, אלי יונס




בעניין:

1



בתי המשפט


בית המשפט המחוזי בירושלים

לפני כב' השופט רפאל יעקובי
א 3115/09





בעניין
:
1 . אליהו שני

2 . שרה שני


שניהם ע"י ב"כ עו"ד אוהד שני
התובעים




נ
ג
ד



1 . בנק מזרחי-טפחות בע"מ

2 . שלום כהן
, עו"ד
3 . אלי יונס
, מנכ"ל
הנתבעים 1 ו-3 ע"י ב"כ עו"ד יצחק גולדשטיין


הנתבע 2 ע"י ב"כ עו"ד יוסף תוסייה-כהן
הנתבעים


החלטה

1.
ענייננו בתביעה ע"ס כ-2,510,000 ש"ח שבמסגרתה נטען לנזקים שנגרמו לתובעים בשל הליכי מימוש משכון שנקט נגדם הבנק. התביעה הוגשה נגד הבנק עצמו (הנתבע 1), נגד עורך הדין שייצג את הבנק באותם הליכים (הנתבע 2) ונגד מנכ"ל הבנק (הנתבע 3).

2.
הנתבעים 1 ו-3 הגישו בקשות לסילוק התביעה על הסף (בש"א 7739/09 ובש"א
9939/09). בגדרן של בקשות אלה נטענות טענות שונות שמגמתן להביא לסילוק התביעה נגד הנתבעים הנ"ל על הסף. הנתבע 2 לא הגיש בקשות דומות, ולכן אין למה שייקבע משמעות אופרטיבית מיידית בקשר לתביעה נגדו. עם זאת, במישור העקרוני ייאמרו דברים הרלבנטיים גם ביחס לתביעה נגדו. הדבר יקבל ביטוי, בין היתר, בהוראות שתבואנה לקראת סיום החלטה זו.

3.
לאחר עיון במכלול הטענות שעלו אסתפק במה שייאמר להלן, אשר יש בו, גם ללא מיצוי כל טענות הנתבעים הנ"ל, כדי להוביל ולכוון לכך שההליכים בתביעה דנן לא יימשכו, ושבמידת הצורך יתקיימו הליכים מתאימים.

4.
במה שנאמר לעיל כוונתי בעיקר לכך שהתובעים מושתקים מלטעון שהיה פסול בהליכים שנקט נגדם הבנק. זאת בשל מעשה בית דין הקיים מכח פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים מ-6.7.09 (בע"א 3145/09) והחלטת ראש ההוצל"פ
מ-17.9.09. באותן החלטות שיפוטיות נדחו הטענות הנ"ל של התובעים, תוך שהייתה התייחסות גם לעניינים הקשורים למסמכים שעל יסודם פעל הבנק כפי שפעל, והתובעים מושתקים מלהעלות אותן טענות שוב.

5.
מה שנקבע לעיל מלמדנו כי התובעים פעלו באורח בלתי ראוי. הפסול שבהתנהלות התובעים מקבל חיזוק מכך שלא רק שהם פעלו באורח בלתי ראוי, אלא שהם גם לא פעלו באופן המתאים שהותווה להם בפסק הדין שניתן בע"א 3145/09 הנ"ל. כוונתי לכך ששם הופנו התובעים לנקיטת הליכים מתאימים שיובילו לקביעה מהו סכום החוב שלהם לבנק.

6.
ממה שנקבע עד כה נראה כי אין תקומה לתביעה הנוכחית שהגישו התובעים בבית המשפט המחוזי, וכי ככל שהדבר יישאר רלבנטי יהיה מקום לכל היותר להגשת תביעה מתאימה, אשר צפוי כי מקומה יהיה בבית משפט השלום. למקרה שתוגש תביעה כזו, הרי שמבלי לקבוע מסמרות, באות בקשר אליה גם ההמלצות הבאות: ראשית – שלא תוגש תביעה אישית נגד מנכ"ל הבנק. שנית – שלא תוגש תביעה אישית נגד עורך הדין שייצג את הבנק. לתביעות כאלה – אשר במקרים נדירים עשויות להיות מוצדקות – נראה שאין כל הצדקה בנתוני המקרה דנן.

7.
במה שנאמר עד כה יש (בסעיף 4) קביעה אופרטיבית בעניין השתק התובעים, ולאחר מכן יש המלצות לתובעים לשקול את המשך דרכם. כדי לאפשר לתובעים לשקול את כל הנחוץ בכובד ראש ראוי נקבע בזאת כדלקמן:
אם התובעים יודיעו כי הם מסכימים למחיקת התביעה עתה, תימחק התביעה ללא חיובם בהוצאות, ותוך הסתפקות בכך שאם יינקטו על ידיהם הליכים נוספים ניתן יהיה לשקול במסגרתם גם את שאלת ההוצאות בקשר להליכים שבתביעה דנן. אם התובעים יודיעו בכל זאת כי הם מעוניינים בהמשך ההליכים בתיק דנן, הרי שיחול בקשר אליהם מה שנקבע לעיל, תבוא פסיקת הוצאות בקשר לבקשות שנדונו במסגרת החלטה זו, תעמודנה על הפרק הטענות הנוספות שהועלו לסילוק התביעה על הסף ובמידת הצורך תבואנה הוראות להמשך הדרך.
התובעים יגישו הודעה עד 17.1.10, והימנעותם מהגשת הודעה כלשהי עד אז תתפרש כבחירה באפשרות הראשונה מבין אלה שצוינו לעיל.

ניתנה בהעדר הצדדים היום, י"ח בטבת תש"ע (4 בינואר 2010).
המזכירות תשלח ההחלטה אל באי-כח צדדים.





רפאל יעקובי
, שופט








א בית משפט מחוזי 3115/09 אליהו שני, שרה שני נ' בנק מזרחי-טפחות בע"מ, שלום כהן, אלי יונס (פורסם ב-ֽ 04/01/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים