Google

אביבה יעקב, אורי יעקב - כונס נכסים הרשמי, עו"ד אביב רונן

פסקי דין על אביבה יעקב | פסקי דין על אורי יעקב | פסקי דין על כונס נכסים הרשמי | פסקי דין על עו"ד אביב רונן |

8873/09 עא     12/01/2010




עא 8873/09 אביבה יעקב, אורי יעקב נ' כונס נכסים הרשמי, עו"ד אביב רונן




החלטה בתיק ע"א 8873/09



בבית המשפט העליון
בירושלים


ע"א
8873/09 - א'


בפני
:

כבוד הרשמת גאולה לוין


המערערים:

1. אביבה יעקב



2. אורי יעקב



נ


ג


ד



המשיבים:

1. כונס נכסים הרשמי



2. עו"ד אביב רונן


פטור מעירבון




החלטה



1.
לפניי בקשה לפטור מעירבון אשר הועמד על-ידי המזכירה הראשית על-סך 20,000 ₪. הערעור מופנה כנגד פסק-דינו של בית-המשפט המחוזי (כב' השופט מ' רניאל) במסגרתו נדחתה בקשת המערערים להכרזתם כפושטי רגל, וכן בוטלו צווי הכינוס בעניינם, תוך שהושתו עליהם הוצאות לטובת המשיב 2 בסך 2,000 ₪ בתוספת מע"מ. בבקשתם טוענים המערערים כי אין ביכולתם הכלכלית לעמוד בתשלום העירבון וכי אין ביכולתם של ילדיהם לסייע להם בגיוס כספי העירבון. עוד נטען כי סיכויי הערעור טובים. המשיבים מתנגדים לבקשה.

2.
לאחר שעיינתי בעמדות הצדדים ובחומר שצורף להם, באתי למסקנה כי דין הבקשה לפטור מלא להידחות. מוכנה אני להניח כי המערערים יתקשו לממן את הפקדת כספי העירבון ממקורותיהם העצמיים, בהתחשב בכך שהם מקבלים גמלת הבטחת הכנסה, ובשים לב לגישה "הגמישה" הננקטת בנסיבות בהן השאלה הטעונה הכרעה לפני בית המשפט שלערעור נוגעת ליכולת הכלכלית של יוזם ההליך. יחד עם זאת, מאחר שפטור מערבון חושף את בעל הדין שכנגד לסיכון כי יתקשה לגבות הוצאותיו היה וייפסקו לטובתו, על מבקש הפטור להראות כי מיצה את האפשרות להסתייע בקרוביו ובמכריו לצורך הפקדת כספי העירבון בטרם יינתן פטור כמבוקש. בנסיבות העניין שלפניי, הצהירו המערערים כי הם נעזרים מבחינה כלכלית בילדיהם וכן באחות המערערת 1. המערערים לא הבהירו מדוע אין ביכולתם להיעזר בקרובים אלה לצורך גיוס כספי העירבון. הטענה כי קרוביהם של המערערים אינם יכולים לסייע בתשלום העירבון נטענה בעלמא, ולא גובתה בתיעוד כלשהוא. זאת ועוד; המערערים לא התייחסו בבקשתם ובתצהיר שצורף לה לשאלה כיצד עלה בידיהם לממן את ייצוגם בהליך שבכותרת. לכאורה, המקורות למימון ייצוגם של המערערים, עשויים לשמש גם לצורך הפקדת כספי העירבון. לכך יש להוסיף כי נראה על פניו כי סיכויי הערעור נמוכים, בהתחשב בכך שהוא מופנה כנגד קביעות עובדתיות של הערכאה הדיונית. מטעמים מצטברים אלה, אין מקום לפטור את המערערים באופן מלא מהפקדת עירבון, תוך חשיפת המשיבים לסיכון לפיו יתקשו לגבות את הוצאותיהם במקרה של כשלון הערעור. סיכון זה מתחדד בנסיבות העניין שלפניי, כאשר המערערים טרם שילמו למשיב 2 את ההוצאות שנפסקו לטובתו בבית-המשפט קמא.

3.
אשר על כן, הבקשה לפטור מלא מעירבון נדחית. יחד עם זאת, בשים לב למצבם הכלכלי הנטען של המערערים;
וכן נוכח מהות ההליך, כמו-גם מעמדם היחסי של הצדדים ואומדן ההוצאות הצפויות במקרה של כשלון הערעור, ראיתי להפחית את סכום העירבון ולהעמידו על 7,500 ש"ח.
סכום זה יופקד תוך 14 ימים מעת המצאת החלטה זו, ולא – יידחה ההליך שבכותרת ללא צורך במתן הודעה נוספת.

ניתנה היום, כ"ו טבת תש"ע (12.1.2010).




גאולה לוין





ר ש מ ת

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

09088730_g04.doc

כש

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,

www.court.gov.il








עא בית המשפט העליון 8873/09 אביבה יעקב, אורי יעקב נ' כונס נכסים הרשמי, עו"ד אביב רונן (פורסם ב-ֽ 12/01/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים