Google

יגאל אלון - חברת פריימן שיווק בע"מ, גבריאל פייגר, שומרה חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על יגאל אלון | פסקי דין על חברת פריימן שיווק | פסקי דין על גבריאל פייגר | פסקי דין על שומרה חברה לביטוח |

13874-08/09 תק     30/12/2009




תק 13874-08/09 יגאל אלון נ' חברת פריימן שיווק בע"מ, גבריאל פייגר, שומרה חברה לביטוח בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בקריית שמונה

ת"ק 13874-08-09 אלון נ' שיווק
בע"מ
ואח'


30 דצמבר 2009




בפני
כב' השופטת
ברכה סמסון

התובע
יגאל אלון


נגד

הנתבעים
1. חברת פריימן שיווק
בע"מ
2. גבריאל פייגר
3. שומרה חברה לביטוח בע"מ





פסק – דין

1.
ביום 9.7.09 ארעה התנגשות בין רכב התובע לבין רכב נתבעת מס.1, אשר היה נהוג בידי נתבע מס.2 (להלן "הנתבע"), ומבוטח ע"י נתבעת
מס.3.

2.
לטענת התובע בכתב תביעתו, רכבו עמד בצומת המוביל ברמזור, לצורך פניה שמאלה לכיוון שפרעם. רכב התובע עמד בנתיב השמאלי, ורכב הנתבע עמד בצידו הימני. לאחר שהרמזור התחלף לירוק, תוך כדי פניה שמאלה, רכב הנתבע חתך את מסלול נסיעתו של התובע, ונכנס למסלול השמאלי של התובע. רכב הנתבע פגע ברכב התובע בצידו הימני קדמי.

3.
בכתב הגנתו טוען הנתבע, כי רכב התובע סטה מנתיב נסיעתו, בכך שהמשיך ישר בנתיב נסיעתו המיועד לפניה שמאלה. תוך כדי כך, פגע רכב התובע ברכב הנתבע.

דיון
.
4.
הנתבעים הציגו פרסום של החברה הלאומית לדרכים, לפיו ביום 6.7.09, שלשה ימים לפני מועד ההתנגשות, הועתק צומת המוביל דרומית לצומת הקיים. לבאים מדרום לצפון, מאז השינוי שנערך במקום, קיים צומת מרומזר נוסף דרומית לצומת המוביל.

5.
כנגד עדותו של התובע, לפיה רכב הנתבע סטה ממסלול נסיעתו ונכנס למסלול הנסיעה של התובע, עומדת עדותו של הנתבע, לפיה רכב התובע סטה מנתיב נסיעתו ובמקום לנסוע שמאלה, נסע ישר במסלול המיועד לפניה שמאלה.

6.
נטל ההוכחה מוטל על התובע, להוכיח את גירסתו. הואיל ולא הוצגה כל ראיה נוספת, שיש בה כדי לתמוך בעדותו, ואין בידי לקבוע, שיש להעדיף את גירסתו על פני גירסת הנתבע, התובע לא עמד בנטל ההוכחה המוטל עליו, ולא הוכיח את תביעתו.


זאת ועוד; התובע אישר בעדותו, כי כיוון נסיעתו היה לקרית שמונה. כדי לנסוע מהצומת בו ארעה ההתנגשות לקרית שמונה, היה עליו לנסוע בצומת ישר ולא שמאלה. עובדה זו תומכת באפשרות, לפיה התובע טעה, נוכח השינויים שנעשו בתוואי הדרך, סבר בטעות שעליו לנסוע שמאלה (כפי שהיה נוסע לפני השינוי שנערך במקום), וכאשר עמד על טעותו, המשיך בנסיעה ישר, במסלול המיועד לנסיעה שמאלה.


כוון נסיעת הנתבע היה שמאלה לכרמיאל, והוא נסע במסלול המיועד לנסיעה שמאלה. ככל הנראה, התובע נסע ישר ולא שמאלה, וכך ארעה ההתנגשות בין כלי הרכב.


לאור האמור, לא הוכחה במידה הדרושה אחריות הנתבע להתנגשות.

התביעה נדחית.

בנסיבות, אין צו להוצאות.

ניתן היום,
י"ג טבת תש"ע, 30 דצמבר 2009, בהעדר הצדדים.













תק בית משפט לתביעות קטנות 13874-08/09 יגאל אלון נ' חברת פריימן שיווק בע"מ, גבריאל פייגר, שומרה חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 30/12/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים