Google

סייד אל נצאצרה - ש. שלמה בע"מ, משה שרת

פסקי דין על סייד אל נצאצרה | פסקי דין על ש. שלמה | פסקי דין על משה שרת |

1339/09 תאמ     12/01/2010




תאמ 1339/09 סייד אל נצאצרה נ' ש. שלמה בע"מ, משה שרת








בית משפט השלום ברמלה



12 ינואר 2010

תא"מ 1339-09 אל נצאצרה נ' ש. שלמה בעמ ואח'






בפני

כב' הרשם
דן סעדון


תובע

1
.
סייד אל נצאצרה


נגד


נתבעים

1. ש. שלמה בע"מ
2. משה שרת




פסק דין



לפני תביעה כספית לפיצויים בגין נזקים שנגרמו לרכב התובע.

כללי
:
-
התובע הגיש תביעה כספית בגין נזקים למכוניתו על סך 22,420 ש"ח.
על פי הנטען, הנזק אירע בעת שאחות התובע
נהגה ברכב
בחניון של מרכז קניות כאשר מכונית הנהוגה בידי הנתבע 2 התנגשה במכונית התובע (להלן: התאונה).

בכתב הגנתם כפרו הנתבעים באחריותם לתאונה והטילו את האחריות לקרות התאונה על הנהג ברכב התובע.

במועד הדיון הודיעו ב"כ הצדדים כי אין מחלוקת בנוגע לגובה הנזק והמחלוקת הצטמצמה רק לשאלת האחריות לתאונה. לעניין זה העידה אחותו של התובע שנהגה ברכב במועד התביעה וכן העיד נתבע 2 ומר ברמן בראיין מטעמו. ב"כ הצדדים סיכמו טענותיהם בעל פה.

עיקר טענות הצדדים

בסיכומיו טען ב"כ התובע כי זירת התאונה מהווה דרך לכל דבר וכי תצלומי זירת התאונה מצביעים על כך שבמקום היה שלט המורה על מתן זכות קדימה לרכב התובע. עוד נטען כי מוקדי הנזק ברכב התובע מצביעים על כך כי רכב התובע נכנס ראשון לצומת ואילו רכב הנתבע 2 הגיח משמאלה ופגע ברכב בצידו. ב"כ התובע מציין בסיכומיו גם את תקנה 64 לתקנות התעבורה ולפיה
אם לא הוצב תמרור המורה על מתן זכות קדימה בצומת או על עצירה לפני הצומת בכיוון הנסיעה של נוהג הרכב הרי שאם התקרבו לצומת מספר כלי רכב מצדדים שונים תינתן זכות קדימה לרכבים המגיעים מצד ימין. ב"כ התובע טען כי הרכב מבוטח בביטוח חובה בלבד כך שחלוקת אחריות בין הצדדים תקפח אותו.

מנגד טוען ב"כ הנתבעים כי יש לדחות את התביעה. נטען כי הן הנהגת ברכב התובע והן הנתבע 2 העידו כי לא היה שילוט שהסדיר את התנועה בזירת התאונה. עוד נאמר כי על אף שהתובע יכול היה להביא עד או עדים נוספים לתמיכה בגרסתו הוא נמנע מלעשות כן והימנעות זו פועלת לחובתו. לסיכום מציין ב"כ הנתבעים כי התובע לא הרים את הנטל להראות את אחריות הנתבע לתאונה ולחילופין ראוי לקבוע כי מדובר בתאונה שהאחריות לגרימתה רובצת שווה בשווה על כתפי הצדדים.

לאחר ששמעתי את עדויות הנהגים והתרשמתי מהן באופן בלתי אמצעי, עיינתי בכל החומר המצוי בתיק בית המשפט ונתתי דעתי לטיעוני הצדדים אני קובע כי הנתבעים, יחד ולחוד, ישלמו לתובע סך של 12,500 ₪. התשלום יבוצע תוך 30 יום שאם לא כן יתווספו לו הפרשי הצמדה וריבית כדין ממועד הגשת התביעה ועד התשלום המלא בפועל. הנתבעים יחד ולחוד יישאו בהוצאות העד מטעמם בסך 300 ₪. לבד מכך אינני עושה צו להוצאות.



ניתן היום,
כ"ו טבת תש"ע, 12 ינואר 2010, בהעדר הצדדים.














תאמ בית משפט שלום 1339/09 סייד אל נצאצרה נ' ש. שלמה בע"מ, משה שרת (פורסם ב-ֽ 12/01/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים