Google

מ.י. פרקליטות מחוז המרכז - אליהו שלום חמי

פסקי דין על מ.י. פרקליטות מחוז המרכז | פסקי דין על אליהו שלום חמי

3521/08 פ     13/01/2010




פ 3521/08 מ.י. פרקליטות מחוז המרכז נ' אליהו שלום חמי





בפני
כב' השופטת שירה בן שלמה
, סגנית נשיא
המאשימה
מ.י. פרקליטות מחוז המרכז

נגד
הנאשם
אליהו שלום חמי

<#2#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה עו"ד איחסאן ווהבי

הנאשם בעצמו וב"כ עו"ד אלפסה ניר
גזר דין

הנאשם הורשע, עפ"י הודאתו, בכתב אישום מתוקן, בעבירות זיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר, שימוש במסמך מזוייף וקבלת דבר במרמה ב - 3 אישומים, בזיוף כנ"ל ובקבלת דבר במרמה באישום נוסף ובזיוף.

העבירות בוצעו בשנים 2004 - 2006. הנאשם התייצג בכזב כרב, אף כי לא הוסמך מעולם, וקיבל במרמה כספים מהמתלוננים ביוצרו בפני
הם מצג שווא לפיו יש ביכולתו לסייע להם בהליכים בירוקרטים מול המוסדות הדתיים. בדרך זו זייף מסמכים הנחזים להיות מסמך רשמי של הנהלת בתי הדין לגיור ופנה למשרד הפנים בעניינם של שניים אשר כביכול ראויים לגיור. זייף תעודת גיטין ותעודת "מעשה בית דין" לפיהם עגונה מזה 14 שנה קיבלה, כביכול, גט בחו"ל והגישם לביה"ד הרבני לצורך אישור. זייף מכתבי המלצה למי אשר ביקש לעבוד כמשגיח כשרות בארה"ב. זייף "תעודת המרה" ו"תעודת גרות" על מנת ליצור מצג כוזב לפיו אחרת הינה יהודיה, על מנת שיתאפשר לה ולבן זוגה לפתוח תיק נישואין.

בדרך זו קיבל במרמה סך של 4300 ₪, 2000$ ו - 100 יורו.

הצדדים הגיעו להסדר במסגרתו כתב האישום תוקן לקולא תוך מחיקת הנסיבות המחמירות מכל האישומים ומחיקת אישום שעניינו זיוף בנסיבות מחמירות. הנאשם הודה והורשע בפברואר שנה זו ונתבקשו בעניינו חוו"ד ממונה ואפשרות הפקדה ע"ס 12,800 ₪ ע"ח מלוא הפיצוי. בפועל, חרף דחיות שניתנו, הפיצוי, או אף חלקו, לא הופקדו.

בנסיבות אלו, לאור חומרת העבירות, שעיקרן באשליה שיצר בקרב המתלוננים לפיה ביכולתו לסייע להם ולקדם את עניינם, תוך ניצול מצוקתם, לצד עבר רחוק עתר ב"כ המאשימה למאסר בפועל ועל תנאי, לקנס ולפיצוי.

ב"כ הנאשם ביקש להימנע ממאסר שלא בדרך של עבודות שרות עקב השיהוי בהגשת כתב האישום, במאי 2008, חרף העובדה שהיה עצור מיום 11.12.06 - 25.12.06. עמד על ההודיה ועל שיתוף הפעולה עוד בהליכי החקירה. ציין את תיקונו של כתב האישום לקולא תוך מחיקת הנסיבות המחמירות. עמד על היקף המרמה, שאינו רב, ועל העובדה שלא נגרם נזק בפועל עקב עירנות הגורמים הרלוונטים למעשי הזיוף. לא התעלם מהנזק הנפשי שנגרם לאותם אנשים שתקוותם נגוזה אך ביקש שלא למצות עימו את מלוא חומרת הדין. ציין את הנזק שנגרם לו בקהילה הדתית בעקבות פרסום הפרשה ועמד על קשייו למצוא פרנסה, אשר עמדו בעוכריו ומנעו את הפקדת כספי הפיצוי. עתר למאסר לריצוי בדרך של עבודות שרות שלא למלוא התקופה, לענישה צופה פני עתיד ולקנס אשר מאסר בצידו באופן שיחייבו לשלם את הפיצוי שיושת.

הנאשם הביע צער וחרטה על מעשיו. עמד על קשייו לגייס את סכום הפיצוי וביקש הסדר תשלומים. הבהיר שניסה לעבוד ולשקם את עצמו וציין את קשייו במעצר.

בפני
הממונה על עבודות השרות, שמצא אותו מתאים, תאר רקע תעסוקתי נמוך כש - 5 שנים אינו עובד, לטענתו עקב אי מציאת עבודה. לא ברור אם כן הכיצד ביקש לגייס את הסכום אותו התחייב להפקיד על חשבון הפיצוי, כדרך, ולו מינימלית, לכפר על חטאיו, תוך לקיחת אחריות אמיתית על מעשיו.

אמנם היקף המרמה אינו רב. ואולם, החומרה היתרה בניצול מצוקתם של מי אשר סברו, עקב התייצגותו בכזב, כי רב בפני
הם, אשר ביכולתו לסייע להם, בין בדרך של גיור, בין בדרך של השגת גט, נישואין או עבודה. מדובר בנושאים העומדים במרכז ההוויה היהודית, המוסדרים ע"י המוסדות הדתיים, אותם ביקש הנאשם לרמות מעבר לעוגמת הנפש שגרם לקורבנותיו.

הנאשם יליד 1950, גרוש, אב לשתיים. בעברו הרחוק, בשנים 75 ו - 85 עבירות של משיכת שיק ללא כיסוי ועבירה שאינה ממן העניין משנת 94.

אילו החזיר את כספי הגזילה ניתן היה, לאור חלוף הזמן, להקל עימו ולהימנע מהשתת מאסר מאחורי סורג ובריח, הוא העונש הראוי. משלא עשה כן, ולא מצא את הדרך להשתלב בעבודה לצורך כך אין לו להלין אלא על עצמו בלבד.

אשר על כן, תוך שערה אני שזה לו מאסרו הראשון, בהתחשב בהודיה בתקוה כי חרטת אמת בצידה והנני דנה לעונשים הבאים:

הנני דנה הנאשם ל - 15 חודשי מאסר מתוכם 7 חודשים לריצוי בפועל והיתרה על תנאי למשך 3 שנים שלא יעבור את אותן עבירות בהן הורשע.

מהמאסר תנוכה תקופת המעצר מיום 11.12.06 - 25.12.06.

משבוצעו העבירות מטעמי בצע כסף הנני דנה הנאשם לתשלום קנס בסך 7000 ₪ או 3 חודשי מאסר תמורתו.

הנאשם יפצה את מר מוריס קסטרו בסך של 4,200 ₪, את הגב' אסתר אוחיון בסך של 5,600 ₪ , את הגב' לינדה סלס בסך של 1,000 ש"ח ואת מר יגאל רובין בסך של 2,000 ₪.

הקנס והפיצוי ישולמו למזכירות ביהמ"ש ב - 10 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, הראשון תוך 30 יום מהיום, תחילה ע"ח הפיצוי. הפיצוי יועבר למתלוננים ע"י המזכירות.

ב"כ המאשימה תודיע למתלוננים שנפסק פיצוי לזכותם.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.
<#4#>
ניתנה והודעה היום כ"ז טבת תש"ע, 13/01/2010 במעמד הנוכחים.

שירה בן שלמה
, סגנית נשיא

החלטה

בשים לב למשך המאסר ומשהתייצב הנאשם לכל הדיונים על פי הבטחתו לאחר שבוצע צו הבאה מעכבת את המאסר בפועל עד יום 2.3.10 בכפוף להפקדה על סך 5,000 ₪ וחתימה על התחייבות עצמית וערבות צד ג' על סך 10,000 ₪. ערבות צד ג' יכול ותחתם על ידי הבן מר חמי אסף.

נגד הנאשם מוצא צו עיכוב יציאה מן הארץ. ככל שיש בידיו דרכון יפקידו במשטרת נתניה.

במידה ולא ינתן עיכוב ביצוע נוסף יתייצב הנאשם במזכירות בית המשפט ביום 2.3.10 לא יאוחר מהשעה 12:00.
<#6#>
ניתנה והודעה היום כ"ז טבת תש"ע, 13/01/2010 במעמד הנוכחים.

שירה בן שלמה
, סגנית נשיא
<#7#>
החלטה

חתימה על ערבויות תהווה תנאי לשחרור. ניתנת אורכה להפקדה עד יום 17.1.10 שעה 12:00. במידה ולא יופקד הסכום עד לאותו המועד תחתם פקודת המאסר.

במקביל רשמתי בפני
את התחייבות הנאשם להתייצב ביום 17.1.10 לא יאוחר מהשעה 12:00 לתחילת ריצוי עונשו, ככל שלא יעלה בידיו לגייס את הסכום.

ינתנו לנאשם 3 שיחות טלפון להסדר הערבויות.
<#8#>

ניתנה והודעה היום כ"ז טבת תש"ע, 13/01/2010 במעמד הנוכחים.

שירה בן שלמה
, סגנית נשיא

הוקלד על ידי: מיכל גורן
11
בית משפט השלום בנתניה
ת"פ 3521-08 מ.י. פרקליטות מחוז המרכז
נ' חמי
13 ינואר 2010








פ בית משפט שלום 3521/08 מ.י. פרקליטות מחוז המרכז נ' אליהו שלום חמי (פורסם ב-ֽ 13/01/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים