Google

אקו"ם אגודת קומפוזיטורים מחברים בע"מ, autheurs de musique - גני ראמה מסעדה ואולם אירועים בע"מ, נדים דאוד, אסעד אסעד

פסקי דין על אקו"ם אגודת קומפוזיטורים מחברים | פסקי דין על autheurs de musique | פסקי דין על גני ראמה מסעדה ואולם אירועים | פסקי דין על נדים דאוד | פסקי דין על אסעד אסעד |

2528/07 א     19/01/2009




א 2528/07 אקו"ם אגודת קומפוזיטורים מחברים בע"מ, autheurs de musique נ' גני ראמה מסעדה ואולם אירועים בע"מ, נדים דאוד, אסעד אסעד








בית משפט השלום בקריות

ת"א 2528-07 אקו"ם אגודת קומפוזיטורים מחברים בע"מ
ואח' נ' גני ראמה מסעדה ואולם אירועים בע"מ
ואח'


19 ינואר 2009



בפני

כב' השופט
ערן נווה

תובעות
1
.
אקו"ם אגודת קומפוזיטורים מחברים בע"מ

2
.
autheurs de musique


נגד

נתבעים
1. גני ראמה מסעדה ואולם אירועים בע"מ
2. נדים דאוד
3. אסעד אסעד




פסק דין

תיק זה היה קבוע להוכחות ליום 19/1/09.
הצדדים השכילו לסיים את התיק מבלי לפגוע בטענות מי מהצדדים בהסדר שמצא את ביטויו בפרוטוקול הישיבה מיום 19/1/09.
אני נותן תוקף של פס"ד להסכמה הדיונית שעניינה סיום התיק בסכום של 25,000 ₪ (כולל מע"מ) אשר הנתבעים ישלמו לתובעות, כאשר סכום זה כולל בתוכו גם את שנת 08 אשר לא הוותה חלק מההפרה המיוחסת לנתבעים מבחינת שנות ההפרה בכתבי הטענות.
מס' עניינים היו שנויים במחלוקת ועליהם טענו הצדדים:
1.
דרך או אופן התשלום של הסכום האמור.
2.
נושא הוצאות המשפט אשר נגרמו לתובעות.
3.
סגירת מנגנון עתידי להבטחה של אי פגיעה בזכויות יוצרים והצורך בהגשת תביעות עתידיות.
לגבי העניין השלישי ולאחר שנשמעו טיעונים בביהמ"ש, ניתנה הסכמת הנתבעים לתשלום פקדון של 5,000 ₪, כאשר פקדון זה נועד להבטיח הפרות עתידיות וכאשר הוא אינו פוגע עפ"י ההסדר ועפ"י המנגנון היה והסכום מחולט בהגשתה של תביעה על הפרת זכות יוצרים נוספת ע"י התובעות. זאת ועוד, מקובל עלי לחלוטין ההערה שלפיה הסכום האמור יישאר בפקדון כל עוד החוק מאפשר זאת ואם ישתנה החוק, יש להחזיר את הפקדון לידי הנתבעים.
את הפקדון האמור יפקידו הנתבעים אצל התובעות בתוך 60 יום ממועד מתן פס"ד זה.
לגבי העניין הראשון – תשלום הסכום האמור – הצביעו הנתבעים על כך שהם מבקשים פריסה של 10 תשלומים וכן כי התשלום הראשון יהיה מחודש מרץ 09 והסכימו לסנקציה כספית היה והסכומים לא ייפרעו של 10,000 ₪.
התובעות לעומת זאת לא הסכימו וסברו, כי מדובר בפרעון של תשלום אחד אבל היו נכונים להסכים ללא יותר מ- 3 תשלומים, כאשר התשלום הראשון יהיה כבר כעת.
שקלתי בדבר והרצון הוא כמובן לסיים את העניין ואשר על כן אני קובע את מנגנון התשלומים כדלקמן:
הפריסה תהיה ל- 4 תשלומים בלבד. כל תשלום בסך של 6,250 ₪ כולל מע"מ, סה"כ 25,000 ₪.
התשלום הראשון יהיה ב- 25/1/09 ולאחר מכן כל 20 לחודש, דהיינו 20/2/09, 20/3/09 ו- 20/4/09, עד להשלמת מלוא ההתחייבות הכספית.
היה ולא ייפרעו התשלומים, יעמוד סכום נוסף לפרעון בסך של 25,000 ₪ כסנקציה כספית.
הסוגיה האחרונה המונחת לפתחי עניינה בנושא ההוצאות – אין ספק שלתובעות נגרמו הוצאות בתיק זה. מן הסתם הגשתה של תביעה, ביצוע פעולות חקירה, שכירת שירותי עו"ד וכן ביצוע פעולות מפעולות שונות הן פעולות העולות כסף. מצד שני, יש לזכור כי גם לנתבעים נגרמו הוצאות ויש לזכור כי התיק נגמר בסופו של יום בפשרה, פשרה שמכוחה סיימו הצדדים גם את ההתחשבנות בנוגע לשנה שבכלל לא הופיעה בכתבי הטענות, דהיינו שנת 08. זאת ועוד, חלק רב מהפעולות שבוצעו והוצגו בהרחבה ע"י התובעות הן פעולות שמשותפות לתיקים נוספים, חלק מהן הן פעולות שלמעשה התייתרו לאור אי שמיעת התיק וכן יש לזכור את אופיה של התביעה ואת הסכום הנתבע (150,000 ₪), כאשר בפועל התביעה הסתיימה בסכומים נמוכים הרבה יותר עפ"י המתווה שהוצע ע"י ביהמ"ש.
בשים לב להערותיי דלעיל, אני סבור שאין לפסוק הוצאות בנסיבות התיק הספציפי ויש להבין כי מדובר בנסיבות התיק הספציפי ואין ללמוד מכך על מדיניות שלי בתיקים מעין אלה אשר תבחן בכל מקרה, לגופו של עניין והאיזון הנכון והראוי הוא שכל צד ישא בהוצאותיו.
זאת ועוד, בקופת ביהמ"ש הופקדו 400 ₪ לכל הופעתו של עד רלוונטי. בביהמ"ש הופיעו שני עדים: האחד סאמר אליאס והאחר רפיק אבו חמוד. אני פוסק לכל אחד מהם סך של 250 ₪ אשר יש לשלוח את הסכום האמור מתוך הפקדון ע"י המזכירות עפ"י כתובתם של העדים שנמסרה, כל אחד בנפרד תוך 30 יום.
את הסכום שנותר, יש להחזיר לתובעות.
זאת ועוד, אני נותן פטור ממחצית שנייה של אגרת בימ"ש ואם שולמה, יש להחזירה לתובעות תוך 30 יום וכן אני מורה על החזר חלק יחסי של אגרת בימ"ש ראשונה אשר שולמה בתיק זה ע"י התובעות.
בכך למעשה בא התיק על סיומו בפשרה האמורה שנראית לי בנסיבות העניין סבירה לחלוטין.
הצדדים ינהגו עפ"י החלטת ביהמ"ש ככתבה וכלשונה.

ניתן היום,
כ"ג טבת תשס"ט, 19 ינואר 2009, בהעדר הצדדים.














א בית משפט שלום 2528/07 אקו"ם אגודת קומפוזיטורים מחברים בע"מ, autheurs de musique נ' גני ראמה מסעדה ואולם אירועים בע"מ, נדים דאוד, אסעד אסעד (פורסם ב-ֽ 19/01/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים