Google

אורלי אמיתי, יצחק אמיתי - אמירי גן יבנה בניה ויזמות בע"מ

פסקי דין על אורלי אמיתי | פסקי דין על יצחק אמיתי | פסקי דין על אמירי גן יבנה בניה ויזמות בע"מ

1288/08 א     19/01/2010




א 1288/08 אורלי אמיתי, יצחק אמיתי נ' אמירי גן יבנה בניה ויזמות בע"מ








בית משפט השלום בחדרה




19 ינואר 2010

ת"א 1288-08 אמיתי ואח' נ' אמירי גן יבנה בניה ויזמות בע"מ




בקשה מס' 10

בפני

כב' השופט
חננאל שרעבי


מבקשים

1. אורלי אמיתי

2. יצחק אמיתי


נגד


משיבה

אמירי גן יבנה בניה ויזמות בע"מ


החלטה


1.
בפני
בקשה לביטול מינויו של המומחה, המהנדס דן אורמן, אותו מיניתי ביום 24.12.09 כמומחה מטעם ביהמ"ש, לחוות דעתו במחלוקת שבין הצדדים, כפי שבאה לידי ביטוי בחווה"ד מטעמם.

2.
ביום 3.1.10 הגישה לי ב"כ המבקשים (התובעים) בקשה לביטול מינויו של המהנדס דן אורמן כמומחה מטעם ביהמ"ש, ומינוי מומחה אחר תחתיו, מהטעם שבת.א. (מחוזי-ת"א) 54/98 מתחה כב' השופטת פלפל ביקורת חריפה על המהנדס אורמן, והטילה ספק רציני באשר למהימנותו ובאשר למשקל שיש ליתן לחוות דעתו.

לנוכח פס"ד זה ציינה ב"כ המבקשים כי לא ניתן ליתן אמון במומחה אורמן ו/או בקביעותיו בחוות דעתו.

3.
באותה בקשה גם ביקשה ב"כ המבקשים שלא למנות 18 מומחים אחרים שנקבה בשמותם, וזאת על מנת לחסוך בקשה לפסילתם בעתיד, שכן מדובר במומחים הידועים כמומחים שנותנים חוו"ד מטעם הנתבעים, או בשל היכרות מוקדמת איתם.

4.
ב"כ המשיבה מתנגדת לבקשה, בין היתר לנוכח תגובותיו של המומחה אורמן עצמו, כפי שאפרט להלן.

5.
המומחה אורמן הגיב על הבקשה, התנגד לה, וציין בין היתר כדלקמן:

א.
על קביעותיה העובדתיות השגויות (לטעמו) של כב' השופטת פלפל הנוגעות אליו ולמהימנותו, הגיש המרצת פתיחה לביהמ"ש המחוזי בת"א, וזאת על מנת לתקן טעויות עובדתיות אלה. כך עשה כיוון שלא היה צד למשפט, ולא היה יכול להגיש ערעור על פסה"ד במסגרתו יתקוף את קביעותיה העובדתיות של כב' השופטת פלפל כנגדו.

בהמרצת פתיחה זו, שמספרה ה"פ 847/05, טוהר שמו לחלוטין, ותוקנו הטעויות העובדתיות שנפלו בפסק דינה של כב' השופטת פלפל, וזאת ע"י כב' השופטת רות רונן שדנה בתיק זה.

ב.
אף שופט לא ביטל את מינויו לאחר פסה"ד של כב' השופטת רונן, והוא ממשיך לקבל מינויים רבים מכל בתיהמ"ש בארץ לרבות בתיהמ"ש המחוזיים.

ג.
מדובר במטה לחמו, ולא ניתן לפסול אותו, תוך פגיעה בפרנסתו, בטענות דוגמת אלה של המבקשים, במיוחד לאחר פסק דינה של כב' השופטת רונן.

דיון והכרעה

6.
עיינתי בבקשה, בתגובת המשיבים, בתגובות המומחה אורמן ובתשובתם של המבקשים, ונחה דעתי להשאיר את מינויו של המהנדס אורמן על כנו.

7.
עיינתי בפסק דינה של כב' השופטת פלפל שצורף לבקשה, ואף עיינתי בפסק דינה של כב' השופטת רות רונן, שלטעמי מנקה את המהנדס אורמן מכל מחדל עובדתי שיוחס לו בפסק דינה של כב' השופטת פלפל. מכאן כי אין ממש בטענת המבקשת כי פסק דינה של כב' השופטת פלפל, והדברים שאמרה למהנדס אורמן, יכולים להטיל בו דופי ו/או פגם במהימנות.

הייתי מצפה מב"כ המבקשים, כי משהזכירה את פסק דינה של כב' השופטת פלפל, תזכיר באותה נשימה גם את פסק דינה של כב' השופטת רות רונן (אלא אם כן לא היתה מודעת לו).

8.
נזכיר את הפסיקה בכל הקשור לפסילתו של מומחה שמונה ע"י ביהמ"ש, הקובעת כי נקודת המוצא לגבי מומחה כנ"ל היא, שפועל בהגינות ובתום לב, ולא בנקל יפסול אותו ביהמ"ש (לדוגמא ראה: רע"א 6116/97 שוחט נ' ציון חברה לביטוח בע"מ. פורסם במאגר נבו). בנסיבות אלה, אין זה נכון להניח כהנחת מוצא, כפי שביקשה להניח ב"כ המבקשים, כי לא ניתן לסמוך על הגינותו ו/או תום לבו ו/או מהימנותו של המומחה אורמן.

9.
אציין כי גם אנוכי מיניתי את המהנדס אורמן, לאחר פסק דינה של השופטת רות רונן, כמומחה מטעם ביהמ"ש בתיק אחר. חווה"ד שניתנה ע"י המהנדס אורמן במקרה ההוא, היתה מפורטת, תוך התייחסות לחוו"ד הצדדים בצורה ברורה ומקצועית.

לשון אחרת – התרשמתי באותו מקרה ממקצועיותו של המומחה אורמן, כמו גם ממהימנותו ומהגינותו.

10.
גישתה של ב"כ המבקשים, המטילה דופי מראש במומחה ביהמ"ש אינה מקובלת עלי. גם נסיונה לגרום לאי מינויים של 18 מומחים נוספים, כמפורט לעיל ובסעיף 10 לבקשתה, מלמד על קלות "לחיצתה על ההדק", בפסילת מומחים, תוך פגיעה בשמם, בכבודם ובפרנסתם, כפי שאף ציין המומחה אורמן בתגובותיו.

11.
על כן, אני דוחה הבקשה.

12.
אין צו להוצאות.

13.
הצדדים יפנו לאלתר למהנדס אורמן, על מנת שיתחיל בעבודתו, בהכנת חוות דעתו כמומחה מטעם ביהמ"ש.

14.
המזכירות תעביר העתק החלטתי זו לצדדים ולמומחה אורמן.


ניתנה היום,
ד' שבט תש"ע, 19 ינואר 2010, בהעדר הצדדים.







ה. זיוית






א בית משפט שלום 1288/08 אורלי אמיתי, יצחק אמיתי נ' אמירי גן יבנה בניה ויזמות בע"מ (פורסם ב-ֽ 19/01/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים